Najnovije vesti iz auto industrije
FIA IRC-ERC, Rally Madeira - Basso po drugi put
Objavljeno: 04.08.2007.
Da je Abarth Team napravio pravi potez zamenom mladog Scandole Giandomenicom Bassom pokazuje konačni plasman relija Madeira. Kao i prošle godine Basso je najbrži sa Abarth Grande Puntom S2000. Njegov zemljak Travaglia je uspeo da odbrani drugu poziciju u generalnom i prvo u Šampionatu Evrope.
Istina Renatu je pomogao još jedan kvar menjača na bolidu S2000. Ovoga puta "žrtva" je bio Enrique-Garcia Ojeda sa Peugeotom. Španac je u furioznom tempu iz brzinca u brzinac skidao sekunde Italijanu, sve do servisa pre SS16 gde mehaničari Peugeot Spaina nisu uspeli da zamene na vreme oštećenu transmisiju, što je rezultiralo penalizacijom od 70 sekundi. I odjednom, umesto borbe za drugu poziciju Ojeda se našao u situaciji da brani treće mesto od Portugalca Magalhaesa, takođe sa Peugeotom.
Magalhaes je to video kao dodatni stimulans i usledile su pobede na SS16-17-18-19. Kao rezultat takve vožnje je treće mesto u generalnom plasmanu. Pored Portugalca koji je ostvario najbrže vreme i na SS13 danas su pobeđivali Basso, tri puta (SS11-14-15) i Vouilloz jedanput (SS12).
Drugu borbu dana su imali Corado Fontana (Abarth) i Bernd Casier (Peugeot). Italijan Fontana je već na prvom brzinskom ispitu dana uspeo da pretekne Simona na sedmoj poziciji i nakon toga konstantno bude brži od Casiera. Na predposlednjem brzinskom ispitu trud se isplatio, i Corado je na poziciji broj šest sa 1.2sec prednosti. Ali kako se ispostavilo to nije bilo dovoljno. Poslednji, devetnaesti brzinac, Bernd je skoro pet sekundi brži i na kraju pobeđuje u ovom dvoboju sa 3.3sec viška.
Drugog dana relija najviše su problema, pored Ojede kome kao uteha ostaje drugo mesto u konkurenciji ERC, imali Turčin Isik i Poljak Czopik. Oba su na SS11 izgubili više od dva minuta zbog pucanja pneumatika da bi Czopik završio reli četiri brzinca kasnije zbog problema sa elektrikom. Uskoro ćemo se detaljnije pozabaviti i generalnim plasmanom Intercontinental Rally Challengea i Šampionata Evrope.

Konačni rezultati relija Madeira:
1 Giandomenico Basso/Mitia Dotta Fiat Punto S2000 3h 06min. 13,4s
2 Renato Travaglia/Lorenzo Granai Mitsubishi Lancer Evo IX +1:31,1
3 Bruno Magalhaes/Paulo Grave Peugeot 207 S2000 +2:26,4
4 Enrique García Ojeda/Jordi Barrabes Costa Peugeot 207 S2000 +2:52,8
5 José Pedro Fontes/Fernando Prata Fiat Punto S2000 +3:39,4
6 Bernd Casier/Frederic Miclotte Peugeot 207 S2000 +5:37,3
7 Corrado Fontana/Renzo Casazza Fiat Punto S2000 +5:40,6
8 Simon Jean-Joseph/Jack Boyere Citroen C2 S1600 +6:03,5
9 Alexandre Camacho/Rui Abreu Peugeot 206 S1600 +6:59,9
10 Nicolas Vouilloz/Nicolas Klinger Peugeot 207 S2000 +7:01,2
Petar Janković - Automagazin
Ni ove McRae-u godine nije pošlo za rukom da osvoji američki X-Game u disciplini rally. Prošle godine drugo, a ove tek peto mesto za Škota. Razlog, izletanje i prevrtanje u polufinalu sa Kenom Blockom.
Reli u Finskoj, aktuelni Šampion Sveta će želeti što pre da zaboravi. Ne zbog lošeg rezulata već zbog inferiornosti u odnosu na Fordovov dvojac. Nada da će moći da dostigne 13 bodova prednosti postoji, posebno ako se uzme u obzir da u drugom delu sezone predstoje čak četiri asfaltna relija. Koliko Sebastien voli ovu podlogu toliko Marcus ne!
Da li je u pitanju još jedan marketinši trik sada već 39-godišnjeg šampiona u cilju skretanja pažnje na svoj Rally-Raid projekat sa BMW-om, ili prosto McRae ne može da se pomiri sa činjenicom da je gotovo? Nije nam poznato, ali u najnovijim izjavama Škot ponovo govori o povratku u Šampionat Sveta u reliju.
Kratko je trajala radost Italijana Renata Travaglie nakon osvajanja drugog mesta u konkurenciji IRC i prvog u konkurenciji ERC. Naknadnim pregledanjem Mitsubishija nakon završetka relija utvrđene su nepravilnosti zbog kojih su Travagliji oduzeti svi bodovi.
Današnja tri brzinska ispita su završena istim poredkom kao i generalni plasman - Gronholm, Hirvonen, Loeb. Sa 17 pobeda od ukupno 23 brzinca Marcus Gronholm je zabeležio sedmu pobedu na reliju Finska i još više se učvrstio na čelu generalnog plasmana Šampionata Sveta, sa trinaest bodova prednosti.
Početak drugog dana je obećavao mnogo zanimljiviju borbu za prvu poziciju. Sebastien Loeb je uspeo da bude 2.2sec brži od Marcusa, ali to je bilo sve što je Francuz danas uradio. Narednih šest brzinaca Gronholm je preleteo, zadnja dva usporio samo toliko da bude dva puta drugi i nalazi se na korak do sedme pobede na reliju 1000 Jezera.
Iako je prvobitno bilo njavljeno, Deuchland Rally će proći bez atraktivnih GT automobila. Posle FIA-inog može-ne može, Anton Werner i Olaf Dobberkau, vozači dva Porschea iz nemačkog šampionata, su odlučili da se povuku sa takmičenja.
Naslov govori sam za sebe. Iako se to možda nije moglo očekivati na asfaltnim stazama Madeire, borbu za poziciju broj jedan vode bolid klase S2000 i Italijan Basso sa Abarthom, i njegov zemljak Travaglia sa Mitsubishijem klase N4. Razlika je nakon prvog dana minimalna, a u prednosti je prošlogodišnji pobednik relija Giandomenico Basso.
Koliko je danas bio ubedljiv Marcus Gronholm i njegov potpuno novi Ford Focus WRC 07 najbolje prezentuje izjava Sebastiena Loeba: "Mi ne možemo brže! Imao sam dve-tri kritične situacije po brzincu. Ovo je moj maksimum, nikada više nisam rizikovao. Marcus je neuhvatljiv, prosto leti!" Treba li šta dodati, osim da je Marcus dobio sedam od današnjih devet brzinaca?