Najnovije vesti iz auto industrije
WRC, Reli Nemačka - Bez GT automobila
Objavljeno: 04.08.2007.
Iako je prvobitno bilo njavljeno, Deuchland Rally će proći bez atraktivnih GT automobila. Posle FIA-inog može-ne može, Anton Werner i Olaf Dobberkau, vozači dva Porschea iz nemačkog šampionata, su odlučili da se povuku sa takmičenja.
Da Vas podsetimo, FIA je prvo dozvolila a odmah zatim dva GT bolida prebacila na dno liste i odobrila nastup ali samostalno nakon svih takmičara. Vozačima i timovima to nije odgovaralo iako su rundu WRC-a u Nemačkoj planirali kao vrhunac sezone. Sponzori nisu želeli da dva brza Porsche bolida nastupe više od sat vremena nakon top vozača iz Šampionata Sveta. I Anton i Olaf ne skrivaju svoje razočarenje, a fanovi u Nemačkoj će sigurno biti uskraćeni za jedan specijalan doživljaj.
Petar Janković - Automagazin
Ni ove McRae-u godine nije pošlo za rukom da osvoji američki X-Game u disciplini rally. Prošle godine drugo, a ove tek peto mesto za Škota. Razlog, izletanje i prevrtanje u polufinalu sa Kenom Blockom.
Reli u Finskoj, aktuelni Šampion Sveta će želeti što pre da zaboravi. Ne zbog lošeg rezulata već zbog inferiornosti u odnosu na Fordovov dvojac. Nada da će moći da dostigne 13 bodova prednosti postoji, posebno ako se uzme u obzir da u drugom delu sezone predstoje čak četiri asfaltna relija. Koliko Sebastien voli ovu podlogu toliko Marcus ne!
Da li je u pitanju još jedan marketinši trik sada već 39-godišnjeg šampiona u cilju skretanja pažnje na svoj Rally-Raid projekat sa BMW-om, ili prosto McRae ne može da se pomiri sa činjenicom da je gotovo? Nije nam poznato, ali u najnovijim izjavama Škot ponovo govori o povratku u Šampionat Sveta u reliju.
Kratko je trajala radost Italijana Renata Travaglie nakon osvajanja drugog mesta u konkurenciji IRC i prvog u konkurenciji ERC. Naknadnim pregledanjem Mitsubishija nakon završetka relija utvrđene su nepravilnosti zbog kojih su Travagliji oduzeti svi bodovi.
Današnja tri brzinska ispita su završena istim poredkom kao i generalni plasman - Gronholm, Hirvonen, Loeb. Sa 17 pobeda od ukupno 23 brzinca Marcus Gronholm je zabeležio sedmu pobedu na reliju Finska i još više se učvrstio na čelu generalnog plasmana Šampionata Sveta, sa trinaest bodova prednosti.
Početak drugog dana je obećavao mnogo zanimljiviju borbu za prvu poziciju. Sebastien Loeb je uspeo da bude 2.2sec brži od Marcusa, ali to je bilo sve što je Francuz danas uradio. Narednih šest brzinaca Gronholm je preleteo, zadnja dva usporio samo toliko da bude dva puta drugi i nalazi se na korak do sedme pobede na reliju 1000 Jezera.
Da je Abarth Team napravio pravi potez zamenom mladog Scandole Giandomenicom Bassom pokazuje konačni plasman relija Madeira. Kao i prošle godine Basso je najbrži sa Abarth Grande Puntom S2000. Njegov zemljak Travaglia je uspeo da odbrani drugu poziciju u generalnom i prvo u Šampionatu Evrope.
Naslov govori sam za sebe. Iako se to možda nije moglo očekivati na asfaltnim stazama Madeire, borbu za poziciju broj jedan vode bolid klase S2000 i Italijan Basso sa Abarthom, i njegov zemljak Travaglia sa Mitsubishijem klase N4. Razlika je nakon prvog dana minimalna, a u prednosti je prošlogodišnji pobednik relija Giandomenico Basso.
Koliko je danas bio ubedljiv Marcus Gronholm i njegov potpuno novi Ford Focus WRC 07 najbolje prezentuje izjava Sebastiena Loeba: "Mi ne možemo brže! Imao sam dve-tri kritične situacije po brzincu. Ovo je moj maksimum, nikada više nisam rizikovao. Marcus je neuhvatljiv, prosto leti!" Treba li šta dodati, osim da je Marcus dobio sedam od današnjih devet brzinaca?