WRC - ADAC Rallye Deuschland - najava

Večeras startuje 10. trka Svetskog Reli Šampionata sezone 2007, u Nemačkoj, druga ovogodišnja WRC runda na asfaltnoj podlozi. Sebastien Loeb je ponovo na "domaćem" terenu (Trier se nalazi nedaleko od Francuzovog rodnog mesta). Juniori ponovo stupaju na scenu, među kojima je i naš Miloš Komljenović...

Istorija Rallye Deuschland seže od 1982. godine i za ovo prestižno takmičenje vezuju se mnoga slavna imena. Tržište Nemačke jako je interesantno za većinu automobilskih kompanija, a kada spomenemo učesnike Rallye Deuschland: Hannu Mikkola, Walter Röhrl, Michele Mouton, Piero Liatti i Philippe Bugalski, situacija je više nego jasna. Najuspešniji pilot u eri pre nego što je ADAC Rallye Deuschland uvršten u WRC kalendar, bio je Dieter Depping, koji je na ovom takmičenju pobedio tri puta: 1994, 1996 i 1997. godine u autmobilu Ford Escort RS Cosworth. Ford je najuspešnija marka na ovom reliju, sa pet osvojenih pobeda. Pored Dietera Deppinga u Ford automobilu ovde su pobeđivali Robert Droogmans (1988. – Sierra) i Patrick Snijers (1993. – Escort). Najuspešnija godina za Ford na reliju Nemačka bila je 1994-a, kada su na prvih šest pozicija relija završili automobili sa plavim ovalom na masci hladnjaka.

Kao što smo istakli, centar svih dešavanja na reliju u Nemačkoj biće gradić Trier (Trevir), najstarije mesto u Nemačkoj čija istorija doseže u period do 2.000 godina unazad. Nalazi se nedaleko od granice Nemačke republike sa Luksemburgom i leži na reci Mosele (tačnije između granice sa Luksemburgom i Francuskom). Trier važi za univerzitetski centar Nemačke republike, kao i veliki biskupski centar. Za ljubitelje starina, u Trieru se nalazi i kameni most star oko 2.000 godina, koji prelazi preko reke Moseli. Ali, vratimo se reliju. Glavno servisno parkište biće u Bostalseeu, gde je prošle godine instalirano 160 telefonskih priključaka oko staze i u samom reli centru u Bostalsseu. Organizator je podelio 60 mobilnih telefona operaterima, koji će nadgledati reli i obaveštavati vođstvo. U samom centru na usluzi je preko 30 računara, 24 notebook računara, 18 fax aparata i 8 visokobrzih kopir uređaja. Organizator je pripremio i podelio 471 road book, 266 rally-guides, 876 plana staze...Tu je i 420.000 metara trake koja ce obezbedjivati mesta duz 19 brzinskih ispita. Biće pokrenuto i 150 automobila koji će služiti za mobilnost sudija sa harmonogramima postavljenim na svim brzinaskim ispitima. I po pitanju marketinga, organizator je učinio zaista sve. Čak 50 velikih tabli u okolini Triera obavestavaće preko 200.000 očekivanih reli fanova sa svim svim potrebnim informacijama, a ADAC je obezbedio i 83 mesta predviđena za publiku i parking vozila. U media centru pripremljno je 104 telefonske linije za 450 akreditovana novinara iz celog sveta. Dakle, SHOW MOŽE DA POCNE!!!..

Posle Monte Carla (uslovno), ovo je drugi domaći teren za Sebastiena Loeba, što pokazuju i rezultati poslednje 4 godine. Međutim, statistika ne ohrabruje puno, kada je reli u Nemačkoj u pitanju. To je zato što je reli u Nemačkoj trka sa najrazličitijim podlogama u celom WRC šampionatu. Svaka etapa je karakteristična po nekim elementima. U petak vozači će voziti u oblasti reke Mosely, a svi brzinski ispiti voziće se kroz poznate i nadaleko čuvene vinograde. Staze koje su na programu u petak, važe za izuzetno klizave i uske, o čemu dovoljno govori i broj "izletanja" na ovoj deonici proteklih godina (Manfred Stohl uprvo u vinogradima i završio reli, Stephane Sarrazin, Toni Gardemeister...). U subotu sledi, među vozačima, najomraženiji deo programa. Takmičari će morati da savladaju terene koji su nekada služili za uvežbavanje "Panzera", pod imenom Panzerplate, oblast Baumholder. Upravo na ovom delu se nalaze čuveni "Hinkelsteine“, koji su služili kako bi usporili kretanje tenkova (Betonski blokovi pored staze, koji su veoma teško uočljivi). A, činjenicu da se WRC bolid ne može nositi sa tenkom dokazao nam je i Petter Solberg, 2004. godine. Norvežanin je sa bolidom Subaru Impreza WRC naleteo na betonsku blokadu pored puta (skrivena u travi i jedva uočljiva) i bukvalno "potrošio" svoj bolid, prevrnuvši se nekoliko puta. Koliko je Baumholder oblast opasna govori i prošlogodišnji vozač Red Bull Skoda Tema-a, Mattias Ekstrom: "Danas sam prvi put u životu video svojim očima betonske blokove, Hinkelsteine. Walter Rohrl me je već upozorio na njih, rekavši da oni ne praštaju greške. Zbog toga ću, u subotu, voziti sa posebnim respektom prema samoj stazi." - prošle godine izjavio je Ekstrom. Upravo zbog subotnje etape kroz oblast Baumholder, ovaj reli zovu još i "Asfaltni Safari". U nedelju vozači odlaze do oblasti Sarska, gde ih čekaju izuzetno brze deonice sa kvalitetnom površinom asfalta. Upravo zbog velike različitosti podloga, timovi moraju imati spremne jako dobre ekipe koje će set-up bolida podešavati na kraju svake etape.

Program WRC runde u Nemackoj podeljen je u tri etape i 19 brzinskih ispita u kombinaciji 6-8-5. Ukupna dužina brzinskih ispita iznosi 356,27 kilometar. Favoriti. Naravno Sebastien Loeb, koji od početka održavanja WRC relija u Nemačkoj nije dozvolio nikome da ga iznenadi. Bolid, Citroen Xsara WRC (na čijoj platformi je razvijen i C4 WRC) je i razvijan upravo na ovim terenima (Phillipe Bugalski čak je pobedio 2001. godine). Kada tome dodamo i mnogobrojnu publiku koja će doći iz obližnjih delova Francuske da podrži Super Seba, stvar je više nego jasna. Međutim, Marcus Gronholm najavljuje čudo (kao i prošle godine). Finac je jasno rekao da u Nemačku dolazi po 10 bodova(razlika između njega i Loeba trenutno iznosi 13 bodova u korist Finca) i pohvalio bolid Ford Focus RS WRC, istakavši da je, konačno, spreman za najveća dela na asfaltu. Da li će iskusni Finac uspeti da skine super talentovanog i pouzdanog Francuza sa trona, svi s'nestrpljnjem očekujemo da vidimo. Od ostalih takmičara treba istaći mladog Dani Sorda u bolidu Citroen C4 WRC, koji je pored Loeba nominovan za konstruktorske bodove tima Citroen. Zatim, mlada nada Forda, Mikko Hirvonen, a tu su i Manfred Stohl. Petter Solberg ? Ne, nisam ga zaboravio. Subaru je naporno testirao tokom letnje pauze, i razvio nekoliko novih komponenti na bolidu. Iz Subarua su se odmah ogradili da bolid nije konstrukcijski pogodan za staze kao sto su u Nemačkoj, ali mi im ne verujemo. Setimo se Tommi Makkinena i njegove pobede sa "istim" bolidom u Monte Carlu 2002. godine. Istina je da je bolid dugačak, ali je isto tako istina da je Subaru Impreza ima izuzetno nisko težiste (posledica uzduzno ugrađenog bokser motora, što nema nijedan od konkurenata). Dakle, za treći dan takmicenja u Nemačkoj, na brzim i kvalitetnim stazama, Impreza WRC je veoma jako oružje. A, do tada, Petter ce se već nekako snaći, zar ne. Ne smemo zaboraviti ni Francois Duvala, koji će sigurno svojim performansom u bolidu Citroen Xsara WRC podići publiku na noge.

Posle runde u Finskoj, na scenu ponovo stupa JWRC (Junior World Rally Championship). Stanje u šampionatu "juniora" je dosta dramatičnije, jer se prva tri plasirana takmičara nalaze u 9 bodova razlike. Vodeći je Per-Gunnar Andersson (28 bodova). Iza njega plasirani su se Urmo Aava (24) i Patric Sandell (19). Jedinom Srbinu u WRC-u, Milošu Komljenoviću, biće potreban period za vraćanje neophodnog samopouzdanja, jer je na trci u Finskoj doživeo teško izletanje. Dok ne stigne nova "školjka" iz Renault Sporta, Miloš Komljenović i Aleksandar Jeremić će nastupiti u rentiranom Renault Cliu R3 od tjunera Munaretta. Našoj posadi želimo puno sreće na nastupu u Nemačkoj, o čemu ćemo Vas redovno obaveštavati u vestima.

Na kraju najave treba istaći vremenske uslove, koji su u Nemačkoj jako složeni, kao i sama staza. Ionako klizave staze kada pokvasi kiša, učinice da samo najmudriji i najvestiji ostanu na stazi ii naprave dobar rezultat. Dakle, pravilo je da u Nemačkoj za vreme WRC runde padne kiša, ali nadajmo se da će se i taj faktor promeniti i da ćemo gledati sjajnu predstavu, zajedno sa 200.000 fanova koji ce uživo pratiti najbolje vozače sveta. Kiša je poseban problem na stazama u Nemačkoj. Naime, staze vaze za najprljavije od svih asfaltnih relija (bolidi izbacuju kamenje i zemlju na stazu), a kada se to ukvasi, problem je i više nego ozbiljan. Ali, u to i jeste draž i čar reli sporta, kraljevske discipline auto sporta... Goran Sarić - Automagazin