Najnovije vesti iz auto industrije
PWRC, New Zeland Rally - Andrej Jereb kreće na put
Objavljeno: 22.08.2007.
Danas iz Slovenije na dug put ka Novom Zelandu kreće posada OMV BIXXOL rally Teama Andrej Jereb/ Miran Kacin. Biće to njihov treći ovogodišnji nastup u Production World Rally Championship-u, a Andrej je sa nama podelio nekoliko utisaka pred sam polazak.

U kolikoj meri poznajete novozelandski reli?
"Reli je za mene potpuna novost. Nadam se da će sve proći u redu počev od samog putovanja na drugi kraj sveta. I vremenska razlika je ogromna, ali imaćemo nekoliko dana da se na sve priviknemo."
Da li je moguće porediti relije u Grčkoj i Novom Zelandu? Oba se voze na makadamskoj podlozi ali da li postoji još sličnosti?
"Teško je to oceniti jer na Novom zelandu još nisam bio. Po našim informacijama staze su u mnogo boljem stanju, brže su i zahtevaju specifičan stil vožnje. Prvi testovi će pokazati, ali sigurno su mnogo blaže za podvozje našeg automobila."
U Grčkoj ste na pojedinim brzinskim ispitima imali veoma dobre rezultate. kako do još boljih rezultata?
"Rezultatima u Grčkoj prvog dana sam bio veoma zadovoljan. Treba uzeti u obzir da je ovogodišnja konkurencija u PWRC-u veoma jaka. Do boljih rezultata se stiže sa više testova, boljim povratnim informacijama tehničkog dela ekipe, sve u cilju što bolje pripreme automobila."

Novi Zeland je za Vas treći makadamski reli. Da li ste se "sprijateljili" sa podlogom i da li uživate u vožnji?
"Uživanje u vožnji na makadamu nema dodirnih tačaka sa dobrim rezultatom. Prekomerno proklizavanje odnosi dragocene sekunde. Na žalost ja sam samouk i još mi nedostaje iskustva na toj podlozi. Zato moram pronaći pravi ritam."
"Ko je za Vas favorit u PWRC šampionatu i gde vidite sebe u toj jakoj konkurenciji?
"Za razliku od WRC-a gde je lako predvideti pobednika, Loeb ili Gronholm, u PWRC-u potencijalnih pobednika je mnogo više. Iskustvo je bitno a najbolji primer je trenutno vodeći Toshi Arai. Što se mene tiče, ako ponovim dobre vožnje iz Grčke nadam se osvajanju tako željenih bodova za Šampionat Sveta."
Petar Janković - Automagazin
Lider u Šampionatu Evrope, Dimitar Iliev, odustao je od nastupa na jučerašnjem shakedown-u pred Barum reli. Kako je izjavio menadžer tima, Vlado Iliev, razlog je velika razlika između staze shake-a i samih brzinaca relija i da nastup nema nikakvog smisla.
Peugeot, konkretnije njihov Spain Team bio je ubedljiv na juče održanom zagrejavanju pred start Češke runde ERC-a i IRC-a. Španac Ojeda, drugoplasirani u oba šampionata, pokazao je najviše, pobedivši svog timskog kolegu Vouilloza za tačno jednu sekundu.
Irski asfalt i vremenske prilike očito veoma intrigiraju top reli timove. Posle gostovanja Marcusa Gronholma i Sebastiena Loeba, BP Ford je odlučio da i svog drugog vozača pošalje u izvidnicu.
Sećate se koliko se puta je Manfred Stohl ove sezone požalio da sa Citroen Xsarom ne može da parira najmodernijim WRC bolidima. Sve je to palo u vodu nakon fantastičnog Duvalovog rezultata u Nemačkoj. Prvi vozač OMV Kronos Teama ovoga puta želi da uzvrati udarac ali na makadamskoj podlozi.
Ako ste mislili da će se ulazak Abu Dhabija u WRC završiti ulaganjem u M-Sport i plaćanje nastupa Al Quassimija u bojama Ford WRC Teama, grdno ste se prevarili. Šeici su bacili oko na ulazak u Šampionat Sveta i već pripremili plan za organizaciju jednog relija. Da li ima nekoga ko misli da to ne mogu ostvariti (čitaj kupiti)?
Marcus Gronholm, vozač Forda i lider ovogodišnjeg Šampionata Sveta, nalazio se na drugoj poziciji kada ga je nekarakteristična greška katapultirala na četvrtu poziciju čime je omogućio da se Sebastien Loeb približi na osam bodova razlike. Nije kriv Duval i njegov pritisak na Finca, problem je u jednoj "ludoj" domaćoj životinji!
Ima ljudi koji tvrde da je reli sport u krizi, da je izgubio popularnost, da više nema draži koju je ovaj sport nekada nosio. U ovim tvrdnjama sigurno ima istine. Sport je postao preskup, ali moderne tehnologije su u mnogo čemu i olakšale praćenje samih takmičenja. Mišljenja su različita ali u Finskoj, kolevci ovog sporta, hemija je još u vazduhu.
Šef belgijskog Kronos Racinga, Marc van Dalen, već više puta je izjavljivao da njegov tim završava učešće u Šampionatu Sveta. Po svoj prilici ni odličan rezultat Francoisa Duvala nije doneo tu odluku u pitanje, a ovih dana reli krugovima cirkulišu informacije da će Kronosovo mesto Citroenovog "backup" tima zauzeti italijanski Astra Racing.
Barum Rally je šesta runda Intercontinental Rally Challengea (treća asfaltna) i osmi reli Šampionata Evrope. Za razliku od Ypresa u Belgiji i Madeire, asfaltna podloga je dosta lošija, može se reći ekstremno lošija, i pored veoma vijugavih staza maksimalna brzina koja se postiže je velika. E, baš na takvom, različitom reliju, privodi se kraju borba u oba šampionata.