Najnovije vesti iz auto industrije
Rally – Crnojević u Austriji
Objavljeno: 26.09.2007.
Pored austrijskog, kao deo hrvatskog reli prvenstva, 28.- 29. septembra, voziće se u Austriji ARBO Rallye. Nakon odličnog uspeha u Mariboru i osvajanja drugog mesta u prvenstvu Hrvatske Siniša Crnojević i njegov suvozač Marina Maretić su nakon duge pauze napunili baterije za nove uspehe.

“Nakon 3 mjeseca pauze i dugog isčekivanja, napokon dolazi jedan rally.
Nakon piripetija oko lokacije održavanja, odabran je rally u Admontu koji se boduje za Austrijsko prvenstvo. Kako sam do sada gledao nekoliko puta njihove rally-e, uvjerio sam se u njihove vozačke kvalitete. Imaju širok spektar vozila, od starih do najnovijih, ali skoro sve ih veže jedan činjenica. Voze se kao da im je zadnji dan u životu. Sjećam se kada su Slovence «namazali» , pa stoga na nama je da barem pokušamo parirati, ako ne za prvo onda odmah iza prvih mjesta. Baumshlager, Gassner, Steng sve odlični vozači, ali sa velikom prednošću. Imaju utrke po cijeloj Europi dva do tri puta mjesečno. Za razliku od nas koji idemo na utrke 6 puta godišnje. - izjavio je Crnojević pred reli.

“U razgovoru sa Austrijskim kolegama, saznao sam da je prvi dan jako zahtjevan i da Baumschlager napravi razmak od skoro minute. Kombinacija makadama koji ide nizbrdo i brzih dionica asfalta je Hravtskim vozačima nepoznata, tako da ćemo se uspoređivati sa našim vozačima na ovoj utrci. Kako se Martina i ja iz utrke u utrku ubrzavamo, i nakon zadnje utrke kada smo završili 3.2 sec iza vodećeg, Filipeca, očekujemo da ćemo se i ovu utrku boriti za sami vrh našeg prvenstva. Najavljena kiša prije rally-a će dodatno otežati vožnju po makadamu koje će se pretvoriti u blato.
Pozivam sve koji vole utrke i rally da dođu u Admont vidjeti odlične vozače na djelu, a ja se nadam da ćemo i mi izazvati pokoji pljesak.
Svim vozačima želimo puno sreće i umijeća da dođu do cilja. - završio je Siniša. Rezultate i najnovija dešavanja možete pratiti na zvaničnoj internet stranici relija.
Petar Janković - Automagazin
foto: Mario Pavlović
Juče su se na programu Sanremo relija našla samo dva brzinska ispita čime je završena prva etapa ovog takmičenja. Poredak na prva tri mesta se nije menjao. Rosseti i dalje vodi sa još većom prednošću u odnosu na Bassa (16.4sec) i nešto manje u odnosu na Andreuccija (18.8sec).
Dan D se bliži i za tim Forda i za tim Citroena. Pitanje je ko će biti spremniji za asfaltne runde u Francuskoj i Španiji. Pauza je u Šampionatu Sveta i sve je naizgled mirno, osim na Korzici gde oba tima bespomučno isprobavaju postavke bolida za dva predstojeća relija.
Nakon prva četiri brzinska ispita vožena juče u Italiji na Sanremo reliju na poziciji lidera je Luca Rosseti sa 12.6sec prednosti ispred Bassa i 19.2 sec viška ispred fantastičnog Andreuccija, lidera sve do poslednjeg, extra dugog brzinca(44km) voženog po potpunom mraku.
Najavom odlaska Marcusa Gronholma iz WRC-a otvorilo se pitanje naslednika čuvenog Bosse-a u BP Ford Rally Team-u. Sam Gronholm kao idealno rešenje vidi svog zemljaka Jari-Matti Latvalu, a većina posmatrača smatra da bi to bio odličan izbor.
Giandomenico Basso je u velikoj dilemi za kakvu taktiku da se odluči na predstojećoj rundi IRC-a i Šampionata Italije u Sanremu. Sa jedne strane dovoljno mu je da završi iza Paoloa Andreucija ili Luce Rossetija i druga titula Šampiona Italije je osigurana, a sa druge želja da se uhvati u koštac sa ostalih 18 S2000 bolida željnih trijumfa?
Brat i dugogodišnji suvozač legendarnog Gillesa, Herve Panizzi najavljuje mogućnost povratka “bratskog” tima u reli svet. Ono što je trenutno veoma blizu ostvarenja je nastup posade Panizi/Panizzi u kompletnoj sezoni Intercontinental Rally Challengea 2008.
Šampionat Evrope u reliju ulazi u svoju završnu fazu. Predposlednja runda sezone voziće se u Grčkoj u terminu 5.- 7. oktobra i biće to 32 izdanje relija ELPA. Jedini reli sa mešovitom podlogom nam donosi relativno „mršavu“ listu prijava koja najviše odgovara Bugarinu Dimitru Ilijevu.
Španija, Francuska i Velika Britanija će biti tri poslednja relija na kome će fanovi moći da pogledaju Čeha Jana Kopecky-og i njegovu Škoda Fabiu WRC u Šampionatu Sveta. Po izjavi njegovog oca Josefa biće to poslednji reliji u tom “zastarelom” bolidu. Svoju budućnost Kopecky vidi u klasi S2000 i IRC seriji.
Još jedan od velikana svetskog relija, Finac Hannu Mikkola, šampion iz 1983-će i pobednik na 18 WRC relija, pozvao je čelnike FIA-e da pokušaju svim sredstvima da smanje enormne troškove takmičenja koji su se oteli kontroli i ugrožavaju sport u celini.