Najnovije vesti iz auto industrije
WRC – Konačno Suzuki!
Objavljeno: 11.10.2007.
Na platformi svog globalnog modela SX4, Suzuki je napravio svoj prvi WRC bolid. Prototip modela SX4 WRC prvi put je predstavljen publici u februaru 2006-te godine na Salonu Automobila u Ženevi. Od tada, pa do skorašnjeg debija na Korzici model je uspešno razvijan u Japanu i Evropi a čast da ga prvi „provoza“ u takmičarskim uslovima imaće Nicolas Bernardi.
Kao i svi aktuelni WRC modeli, SX 4 pokreće četvorocilindrični linijski turbo agregat snage od oko 320KS pri 4.500 obrtaja u minuti i obrtnim momentom od 590Nm. Snaga se na točkove veličine 15 ili 18 inča prenosi preko petostepenog sekvencijalnog menjača sa komandama na volanu. Kvačilo je karbonsko, sa tri diska, diferencijali – centralni elektronski kontrolisan, prednji i zadnji mehanički. Ukupna dužina vozila je 4.135mm, širina 1770mm, visina 1450mm sa međuosovinskim rastojanjem od 2.500mm. Težina Suzukija SX4 WRC je 1.230kg.
Tim u WRC zvanično ulazi u sezoni 2008-e dok će trinaesti reli ove sezone na Korzici (asfalt) i poslednji 16-ti u Velikoj Britaniji (makadam) ekipi poslužiti kao test u takmičarskim uslovima posle kojih se mogu „odraditi“ poslednje pripreme za atak na najviša mesta generalnog plasmana. Sastav ekipe za sezonu 2008 još uvek nije objavljen.
Petar Janković - Automagazin
U razgovoru za italijanski magazin Autosprint, Gilles Michel (direktor Citroena) je najavio siguran ostanak francuskog proizvođača u sportu do kraja 2009-te godine. Nakon toga, razmotriće se stanje u sportu i odlučiti o daljoj budućnosti.
Drugi deo “double asphalt” serije WRC-a nastavlja se ovog vikenda na napoleonovom ostrvu, Korzici. Naravno, pažnja javnosti je na Gronholmu i Loebu i njihovoj borbi za šampionsku titulu. Sve ostalo je manje bitno pa i debi Suzukija na WRC sceni sa SX4 WRC modelom.
Jedno je sigurno, titulu Šampiona Sveta u konkurenciji juniora odneće vozač Suzukija, a da li će to biti Per-Gunnar Andersson ili Urmo Aava znaćemo nakon ovonedeljnog Tour de Corse relija u Francuskoj.
Posle 18 brzinskih ispita Catalunya relija, u dužini od 352,87 kilometra, Miloš Komljenović, član AMSK „Interspeed“ Racing Team-a iz Beograda sa svojim suvozačem Aleksandrom Jeremićem, pojavio se na cilju. Miloš je uspešno završio reli u Španiji i u kategoriji Juniora zauzeo 13-o mesto.
Na poslednjem brzinskom ispitu ELPA relija u Grčkoj, samo nekoliko kilometara pre cilja, na Mitsubishi Lanceru EVO IX hrvatske posade Šebalj – Klinc, puca spoj na tek zamenjenoj sponi zadnjeg točka. Ovoga puta Hrvate možemo oceniti kao posadu sa viškom pehova a manjkom sportske sreće.
Svetska reli javnost sa nestrpljenjem očekuje predstavljanje jubilarne desete evolucije Mitsubishijevog trkača. Evo X, naslednik više nego uspešnih predhodnih verzija u svoj put slave kreće u oktobru na reliju Japan, takmičenju koje se boduje i za WRC i PWRC šampionat.
Turčin Volkan Isik za volanom Abarth Grande Punta S2000 dobio je predposlednju rundu Šampionata Evrope odlažući tako za Francusku odluku ko će do najviše stepenice evropskog relija. U ovom trenutku čak pet vozača ima teoretske šanse da se okiti titulom Šampiona Evrope za sezonu 2007!
Ono što je bilo zacrtano kao cilj u taboru Citroena pre relija u Španiji je ostvareno. Dva C4 WRC, na prve dve pozicije generalnog plasmana. Još da je Duval mogao ponoviti performans iz Nemačke bio bi to extra bonus, ali i u ovakvoj situaciji Loeb je smanjio prednost Marcusa Gronholma na samo šest bodova.
Hrvatska posada Juraj Šebalj - Toni Klinc, prvi dan relija ELPA je završila na jedanaestoj poziciji u generali i sedmoj u konkurenciji vozača koji se boduju za Šampionat Evrope. Najveći izazov Hrvatima je predstavljao klizav asfalt dok ih danas na makadamskoj podlozi čeka još više iskušenja.