Najnovije vesti iz auto industrije
WRC, Tour de Corse – Reli sa 10.000 krivina
Objavljeno: 10.10.2007.
Drugi deo “double asphalt” serije WRC-a nastavlja se ovog vikenda na napoleonovom ostrvu, Korzici. Naravno, pažnja javnosti je na Gronholmu i Loebu i njihovoj borbi za šampionsku titulu. Sve ostalo je manje bitno pa i debi Suzukija na WRC sceni sa SX4 WRC modelom.
Šta vozače očekuje na Korzici? Potpuno drugačiji asfaltni reli nego onaj predhodnog vikenda u Španiji. Ta različitost se pre svega ogleda u uskim vijugavim putevima i mnogo neravnijem asfaltu. I vremenski uslovi će odigrati značajnu ulogu. Gronholm ne voli asfalt, posebno klizav asfalt koji ga može dočekati ako u Francuskoj padne kiša.
Citroen ima više šansi na papiru. Loeb je pobedio na svim asfaltnim relijima ove sezone, ima već dve pobede iz 2005-te i 2006-te, a Sordo je sebi “udahnuo” novi život drugim mestom na domaćem takmičenju. Ipak Ford je napravio ogroman napredak u podešavanju bolida na ovakvoj podlozi. Gronholm je 2002-ge i 2006-te završio kao drugoplasirani i ne bi se bunio da dođe do pobede. Sa druge strane mladom Hirvonenu najbolji plasman na ovom reliju je prošlogodišnje četvrto mesto.
Poseban problem Ford će ponovo imati u Francoisu Duvalu, čoveku iza koga ponovo stoji Citroen i naređenje “cepaj koliko možeš”! I verujte da će biti tako i pored Gronholmovih šaljivih doskočica da bi Duval mogao malo da stane na loptu jer se od iduće sezone upražnjava mesto u Fordu. Staze Korzike mnogo više leže, za neke staromodnoj Xsari WRC koja lako može stići do pozicije u top 3.
Subaru, na žalost, i dalje samo senka onog šampionskog tima. I pored stalnih najava poboljšanja nismo videli ništa novo. Atkinson nastavlja svoju uspešnu sezonu, Solberg privodi kraju još jednu neuspešnu, dok se Pons, kao treći vozač nada da će za razliku od Španije na Korzici stići do nekog boda.
I na kraju konačno Nicolas Bernardi i premijera novog WRC bolida. Suzuki SX4 WRC ulazi u veliko društvo. Dobra vest za sport u celini. Konačno novo ime u trenutku kada nema najave da bi još neko od proizvođača ušao u ponekad monotonu borbu Ford-Citroen-Subaru. Poželimo im sreću, uspeh i dug ostanak u Šampionatu Sveta. U iščekivanju relija na Korzici, uživajte u slikama sa prošlogodišnjeg izdanja.
Petar Janković - Automagazin
Na platformi svog globalnog modela SX4, Suzuki je napravio svoj prvi WRC bolid. Prototip modela SX4 WRC prvi put je predstavljen publici u februaru 2006-te godine na Salonu Automobila u Ženevi. Od tada, pa do skorašnjeg debija na Korzici model je uspešno razvijan u Japanu i Evropi a čast da ga prvi „provoza“ u takmičarskim uslovima imaće Nicolas Bernardi.
U razgovoru za italijanski magazin Autosprint, Gilles Michel (direktor Citroena) je najavio siguran ostanak francuskog proizvođača u sportu do kraja 2009-te godine. Nakon toga, razmotriće se stanje u sportu i odlučiti o daljoj budućnosti.
Jedno je sigurno, titulu Šampiona Sveta u konkurenciji juniora odneće vozač Suzukija, a da li će to biti Per-Gunnar Andersson ili Urmo Aava znaćemo nakon ovonedeljnog Tour de Corse relija u Francuskoj.
Posle 18 brzinskih ispita Catalunya relija, u dužini od 352,87 kilometra, Miloš Komljenović, član AMSK „Interspeed“ Racing Team-a iz Beograda sa svojim suvozačem Aleksandrom Jeremićem, pojavio se na cilju. Miloš je uspešno završio reli u Španiji i u kategoriji Juniora zauzeo 13-o mesto.
Na poslednjem brzinskom ispitu ELPA relija u Grčkoj, samo nekoliko kilometara pre cilja, na Mitsubishi Lanceru EVO IX hrvatske posade Šebalj – Klinc, puca spoj na tek zamenjenoj sponi zadnjeg točka. Ovoga puta Hrvate možemo oceniti kao posadu sa viškom pehova a manjkom sportske sreće.
Svetska reli javnost sa nestrpljenjem očekuje predstavljanje jubilarne desete evolucije Mitsubishijevog trkača. Evo X, naslednik više nego uspešnih predhodnih verzija u svoj put slave kreće u oktobru na reliju Japan, takmičenju koje se boduje i za WRC i PWRC šampionat.
Turčin Volkan Isik za volanom Abarth Grande Punta S2000 dobio je predposlednju rundu Šampionata Evrope odlažući tako za Francusku odluku ko će do najviše stepenice evropskog relija. U ovom trenutku čak pet vozača ima teoretske šanse da se okiti titulom Šampiona Evrope za sezonu 2007!
Ono što je bilo zacrtano kao cilj u taboru Citroena pre relija u Španiji je ostvareno. Dva C4 WRC, na prve dve pozicije generalnog plasmana. Još da je Duval mogao ponoviti performans iz Nemačke bio bi to extra bonus, ali i u ovakvoj situaciji Loeb je smanjio prednost Marcusa Gronholma na samo šest bodova.
Hrvatska posada Juraj Šebalj - Toni Klinc, prvi dan relija ELPA je završila na jedanaestoj poziciji u generali i sedmoj u konkurenciji vozača koji se boduju za Šampionat Evrope. Najveći izazov Hrvatima je predstavljao klizav asfalt dok ih danas na makadamskoj podlozi čeka još više iskušenja.