Najnovije vesti iz auto industrije
WRC, Tour de Corse – Shake mladima
Objavljeno: 11.10.2007.
Prelep sunčan dan dočekao je učesnike francuske runde WRC-a na shakedown-u, i prema vremenskoj prognozi slični uslovi će takmičare pratiti celog vikenda. Ovoga puta najbolje su se pokazale mlade snage Citroena, Sordo i Duval, koji su indentičnim vremenom podelili prvu poziciju, dok je Loeb trećim mestom zaokružio dominaciju Citroena.
Ono što je zanimljivo je da su se svi vozači Citroena odlučili za samo dva prolaza 6.94km dugom stazom ostavivši potpuno isti set-up C4-ke kao na reliju Katalunja. Još "škrtiji" u prolazu bili su vozači Forda koji su nakon samo jedne vožnje stigli do pozicije šest (Gronholm) i 10 (Hirvonen). Subaruove perjanice, Solberg i Atkinson su zabeležili četvrto i peto vreme, ali ipak nisu bili najzadovoljniji postavkom bolida. Prava akcija bez kalkulacija kreće sutra sa šest brzinskih ispita na programu i nešto preko 124 takmičarska kilometra.
Rezultati shakedowna:
1 Sordo-Marti Citroën C4 WRC 3'21"9
- Duval-Pivato Citroën Xsara WRC 3'21"9
3 Loeb-Elena Citroën C4 WRC 3'22"8
4 Solberg-Mills Subaru Impreza WRC 3'22"9
5 Atkinson-Prévot Subaru Impreza WRC 3'24"9
6 Grönholm-Rautiainen Ford Focus WRC 3'25"1
7 Mikkelsen-Floene Ford Focus WRC 3'25"7
8 Latvala-Anttila Ford Focus WRC 3'27"1
- Pons-Amigo Subaru Impreza 3'27"1
10 Hirvonen-Lehtinen Ford Focus WRC 3'27"5
Petar Janković - Automagazin
Cilj Sebastiena Loeba je da do kraja sezone pobedi na sva tri preostala takmičenja i tako stigne do titule Šampiona. Nimalo jednostavan zadatak, posebno ako se uzme u obzir glavni protivnik i trenutni lider šampionata, Marcus Gronholm.
Odlučujuća runda Šampionata Evrope za sezonu 2007 odigrava se u Francuskoj. Četrdeset drugo izdanje Rallye Antibes Cote d’Azur odlučiće ko će postati Šampion Evrope a do titule mogu Simon Jean-Joseph (50), Volkan Isik(49), Dimitar Iiev(43) pa čak i Michal Solowow(40) i Renato Travaglia(35).
Sebastien Loeb je sve bliže Marcusu Gronholmu u generalnom plasmanu Šampionata Sveta u reliju. Trećom uzastopnom pobedom na svom domaćem asfaltu Francuz se približio prvom vozaču Forda na samo četiri boda.
Mladi Belgijanac ovoga puta nije imao sreće. Iako je klasifikovan kao četvrti na kraju drugog dana relija u Francuskoj, Duval nije uspeo da nakon poslednjeg brzinca dana stigne do servisnog parka što je naravno okarketisano kao odustajanje.
Iako je Marcus Gronholm najavio da se na kraju sezone oprašta od aktivnog učešća u reli Šampionatu Sveta, Finac ovih dana daje kontravezne izjave zbunjujući ljubitelje relija. Da li ćemo u budućnosti ipak gledati Magic Gronholma na pojedinim rundama WRC-a?
Pa, može se slobodno reći, pomalo iznenađujuć prvi dan relija u Francuskoj. To što je Sebastien Loeb na prvoj poziciji i nije toliko čudno, koliko je zanimljiva druga pozicija “asfaltomrsca” Marcusa Gronholma. Finac je nakon fantastičnog prvog dana na pristojnih 14sec iza sebe distancirao drugog vozača Citroena Danija Sordoa.
Citroen je odabrao Ajaccio da potencijalnim mušterijama predstavi evoluciju modela C2-R2 nazvanu kratko MAX. Nova perjanica francuskog proizvođača u novooformljenoj R2 klasi ima jači motor, poboljšano vešanje i jače kočnice.
Šef Suzuki WRC Rally Teama Nobuhiro Tajima je Nicolasu Bernardiju dao tačne istrukcije pred preli u Francuskoj - “Mi moramo da dođemo do cilja, zato molim te dođi do cilja“. Zato ne očekujte ništa spektakularno od Suzukija ovog vikenda.
Na platformi svog globalnog modela SX4, Suzuki je napravio svoj prvi WRC bolid. Prototip modela SX4 WRC prvi put je predstavljen publici u februaru 2006-te godine na Salonu Automobila u Ženevi. Od tada, pa do skorašnjeg debija na Korzici model je uspešno razvijan u Japanu i Evropi a čast da ga prvi „provoza“ u takmičarskim uslovima imaće Nicolas Bernardi.