Najnovije vesti iz auto industrije
FIA ERC, ELPA Rally – Šebalj odustao
Objavljeno: 08.10.2007.
Na poslednjem brzinskom ispitu ELPA relija u Grčkoj, samo nekoliko kilometara pre cilja, na Mitsubishi Lanceru EVO IX hrvatske posade Šebalj – Klinc, puca spoj na tek zamenjenoj sponi zadnjeg točka. Ovoga puta Hrvate možemo oceniti kao posadu sa viškom pehova a manjkom sportske sreće.
”Mislim da uvijek prije početka rallyja kažem da mogu imati sve, ali ako nema sreće, onda nema niti rezultata. Ovaj nastup se može sažeti u jednu rečenicu. Sreće definitivno nije bilo i to je to. Nisam nezadovoljan, jer smo uspjeli ostvariti odlične vožnje i stići nadomak cilja rallyja. No, grčki makadam je nešto posebno i njega smo danas doživjeli u punom smislu riječi. Držali smo dobar tempo i vjerovao sam da ćemo uspjeti sačuvati Mitsubishi. Ipak, spoj desne spone i stražnjeg mosta nije izdržao. Doslovce je pukao na pola, iako sam siguran da nije prije toga pretrpio neki teži udarac. “ - izjavio je Juraj nakon neslavnog završetka.

Komentar nastupa u Grčkoj dao je i suvozač Toni Klinc - ”Grčka je za nas bila potpuno novo iskustvo i volio bih još jednom ovamo doći, jer vjerujem da bez svih pehova koji nas prate od starta, imamo što za pokazati. Juri asfaltni brzinci nisu odgovarali i jedva smo čekali da dođemo do makadama. Kako nemamo previše iskustva na takvim podlogama, bili smo svjesni da ne možemo konkurirati, ali je zato automobil bio više nego spreman za takve teške uvjete. Uspjeli smo ostvarivati vremena u „top deset“ i održavati konstantu, koja bi nam na kraju donijela plasman oko sedmog mjesta. Sreća je htjela drugačije i mi smo se na kraju upisali u dugačku listu odustalih.”
Petar Janković - Automagazin
Šef Suzuki WRC Rally Teama Nobuhiro Tajima je Nicolasu Bernardiju dao tačne istrukcije pred preli u Francuskoj - “Mi moramo da dođemo do cilja, zato molim te dođi do cilja“. Zato ne očekujte ništa spektakularno od Suzukija ovog vikenda.
Prelep sunčan dan dočekao je učesnike francuske runde WRC-a na shakedown-u, i prema vremenskoj prognozi slični uslovi će takmičare pratiti celog vikenda. Ovoga puta najbolje su se pokazale mlade snage Citroena, Sordo i Duval, koji su indentičnim vremenom podelili prvu poziciju, dok je Loeb trećim mestom zaokružio dominaciju Citroena.
Na platformi svog globalnog modela SX4, Suzuki je napravio svoj prvi WRC bolid. Prototip modela SX4 WRC prvi put je predstavljen publici u februaru 2006-te godine na Salonu Automobila u Ženevi. Od tada, pa do skorašnjeg debija na Korzici model je uspešno razvijan u Japanu i Evropi a čast da ga prvi „provoza“ u takmičarskim uslovima imaće Nicolas Bernardi.
U razgovoru za italijanski magazin Autosprint, Gilles Michel (direktor Citroena) je najavio siguran ostanak francuskog proizvođača u sportu do kraja 2009-te godine. Nakon toga, razmotriće se stanje u sportu i odlučiti o daljoj budućnosti.
Drugi deo “double asphalt” serije WRC-a nastavlja se ovog vikenda na napoleonovom ostrvu, Korzici. Naravno, pažnja javnosti je na Gronholmu i Loebu i njihovoj borbi za šampionsku titulu. Sve ostalo je manje bitno pa i debi Suzukija na WRC sceni sa SX4 WRC modelom.
Jedno je sigurno, titulu Šampiona Sveta u konkurenciji juniora odneće vozač Suzukija, a da li će to biti Per-Gunnar Andersson ili Urmo Aava znaćemo nakon ovonedeljnog Tour de Corse relija u Francuskoj.
Posle 18 brzinskih ispita Catalunya relija, u dužini od 352,87 kilometra, Miloš Komljenović, član AMSK „Interspeed“ Racing Team-a iz Beograda sa svojim suvozačem Aleksandrom Jeremićem, pojavio se na cilju. Miloš je uspešno završio reli u Španiji i u kategoriji Juniora zauzeo 13-o mesto.
Svetska reli javnost sa nestrpljenjem očekuje predstavljanje jubilarne desete evolucije Mitsubishijevog trkača. Evo X, naslednik više nego uspešnih predhodnih verzija u svoj put slave kreće u oktobru na reliju Japan, takmičenju koje se boduje i za WRC i PWRC šampionat.
Turčin Volkan Isik za volanom Abarth Grande Punta S2000 dobio je predposlednju rundu Šampionata Evrope odlažući tako za Francusku odluku ko će do najviše stepenice evropskog relija. U ovom trenutku čak pet vozača ima teoretske šanse da se okiti titulom Šampiona Evrope za sezonu 2007!