Najnovije vesti iz auto industrije
FIA ERC, ELPA Rally – Na kraju, Isik
Objavljeno: 08.10.2007.
Turčin Volkan Isik za volanom Abarth Grande Punta S2000 dobio je predposlednju rundu Šampionata Evrope odlažući tako za Francusku odluku ko će do najviše stepenice evropskog relija. U ovom trenutku čak pet vozača ima teoretske šanse da se okiti titulom Šampiona Evrope za sezonu 2007!
Kao što smo i najavili Jean-Joseph Simon drugog dana nije imao nikakvih šansi na makadamskoj podlozi pa se borba za pobedu odvijala između Isika i Travaglije. Turčin je na kraju stigao do svoje prve ovogodišnje ERC pobede, dok je Renato Travaglija stigao do svoje druge ovogodišnje diskvalifikacije. Po završetku relija i dodatnog pregleda Travaglijinog Evo IX ustanovljene su nepravilnosti koje se tiču zadnjeg diferencijala zbog kojih je isključen iz plasmana. Italijan je uložio žalbu na ovu odluku.

Iz takmičenja su pre vremena odustali Iliev na SS9 zbog kvara diferencijala i Šebalj na poslednjem brzinskom ispitu zbog oštećenja zadnjeg vešanja. Poslednje vesti koje se tiču diskvalifikacije Ilieva prvog dana govore o nedozvoljenom dosipanju tečnosti u interkuler u zoni za dopunjavanje goriva a ne o češćenju benzina iz unutrašnjosti, kako su Bugari prvobitno izjavili. U svakom slučaju, Rallye D’Antibes biće poslednje i odlučujuće takmičenje ovogodišnjeg izdanja Šampionata Evrope a sve je daleko od rešenog!

Konačni rezultati ELPA relija:
1. V. Isik/K. Özsenler - Fiat Punto Abarth S2000 3:04:42.2
2. S. Jean-Joseph/J. Boyere - Citroën C2 S1600 + 3:33.8
3. M. Solowow/M. Baran - Fiat Punto Abarth S2000 + 3:51.2
4. K. Donczev/S. Valchev - Mitsubishi Lancer Evo IX + 4:16.5
5. G. Nioras/A. Goussetis - Subaru Impreza WRX + 8:17.1
6. P. Topsis/K. Tsotsos - Mitsubishi Lancer Evo VIII + 9:22.6
7. M. Stefanis/K. Stefanis - Mitsubishi Lancer Evo VIII + 12:15.6
8. L. Kirkos/G. Polyzois - Mitsubishi Lancer Evo IX + 13:22.5
Generalni plasman Šampionata Evrope nakon ELPA relija:
1. Simon Jean-Joseph - 49
2. Volkan Isik - 48
3. Dimitar Iliev - 43
4. Michał Sołowow - 41
5. Renato Travaglia - 35
Petar Janković - Automagazin
Šef Suzuki WRC Rally Teama Nobuhiro Tajima je Nicolasu Bernardiju dao tačne istrukcije pred preli u Francuskoj - “Mi moramo da dođemo do cilja, zato molim te dođi do cilja“. Zato ne očekujte ništa spektakularno od Suzukija ovog vikenda.
Prelep sunčan dan dočekao je učesnike francuske runde WRC-a na shakedown-u, i prema vremenskoj prognozi slični uslovi će takmičare pratiti celog vikenda. Ovoga puta najbolje su se pokazale mlade snage Citroena, Sordo i Duval, koji su indentičnim vremenom podelili prvu poziciju, dok je Loeb trećim mestom zaokružio dominaciju Citroena.
Na platformi svog globalnog modela SX4, Suzuki je napravio svoj prvi WRC bolid. Prototip modela SX4 WRC prvi put je predstavljen publici u februaru 2006-te godine na Salonu Automobila u Ženevi. Od tada, pa do skorašnjeg debija na Korzici model je uspešno razvijan u Japanu i Evropi a čast da ga prvi „provoza“ u takmičarskim uslovima imaće Nicolas Bernardi.
U razgovoru za italijanski magazin Autosprint, Gilles Michel (direktor Citroena) je najavio siguran ostanak francuskog proizvođača u sportu do kraja 2009-te godine. Nakon toga, razmotriće se stanje u sportu i odlučiti o daljoj budućnosti.
Drugi deo “double asphalt” serije WRC-a nastavlja se ovog vikenda na napoleonovom ostrvu, Korzici. Naravno, pažnja javnosti je na Gronholmu i Loebu i njihovoj borbi za šampionsku titulu. Sve ostalo je manje bitno pa i debi Suzukija na WRC sceni sa SX4 WRC modelom.
Jedno je sigurno, titulu Šampiona Sveta u konkurenciji juniora odneće vozač Suzukija, a da li će to biti Per-Gunnar Andersson ili Urmo Aava znaćemo nakon ovonedeljnog Tour de Corse relija u Francuskoj.
Posle 18 brzinskih ispita Catalunya relija, u dužini od 352,87 kilometra, Miloš Komljenović, član AMSK „Interspeed“ Racing Team-a iz Beograda sa svojim suvozačem Aleksandrom Jeremićem, pojavio se na cilju. Miloš je uspešno završio reli u Španiji i u kategoriji Juniora zauzeo 13-o mesto.
Na poslednjem brzinskom ispitu ELPA relija u Grčkoj, samo nekoliko kilometara pre cilja, na Mitsubishi Lanceru EVO IX hrvatske posade Šebalj – Klinc, puca spoj na tek zamenjenoj sponi zadnjeg točka. Ovoga puta Hrvate možemo oceniti kao posadu sa viškom pehova a manjkom sportske sreće.
Svetska reli javnost sa nestrpljenjem očekuje predstavljanje jubilarne desete evolucije Mitsubishijevog trkača. Evo X, naslednik više nego uspešnih predhodnih verzija u svoj put slave kreće u oktobru na reliju Japan, takmičenju koje se boduje i za WRC i PWRC šampionat.