Najnovije vesti iz auto industrije
FIA ERC, ELPA Rally – Na kraju, Isik
Objavljeno: 08.10.2007.
Turčin Volkan Isik za volanom Abarth Grande Punta S2000 dobio je predposlednju rundu Šampionata Evrope odlažući tako za Francusku odluku ko će do najviše stepenice evropskog relija. U ovom trenutku čak pet vozača ima teoretske šanse da se okiti titulom Šampiona Evrope za sezonu 2007!
Kao što smo i najavili Jean-Joseph Simon drugog dana nije imao nikakvih šansi na makadamskoj podlozi pa se borba za pobedu odvijala između Isika i Travaglije. Turčin je na kraju stigao do svoje prve ovogodišnje ERC pobede, dok je Renato Travaglija stigao do svoje druge ovogodišnje diskvalifikacije. Po završetku relija i dodatnog pregleda Travaglijinog Evo IX ustanovljene su nepravilnosti koje se tiču zadnjeg diferencijala zbog kojih je isključen iz plasmana. Italijan je uložio žalbu na ovu odluku.

Iz takmičenja su pre vremena odustali Iliev na SS9 zbog kvara diferencijala i Šebalj na poslednjem brzinskom ispitu zbog oštećenja zadnjeg vešanja. Poslednje vesti koje se tiču diskvalifikacije Ilieva prvog dana govore o nedozvoljenom dosipanju tečnosti u interkuler u zoni za dopunjavanje goriva a ne o češćenju benzina iz unutrašnjosti, kako su Bugari prvobitno izjavili. U svakom slučaju, Rallye D’Antibes biće poslednje i odlučujuće takmičenje ovogodišnjeg izdanja Šampionata Evrope a sve je daleko od rešenog!

Konačni rezultati ELPA relija:
1. V. Isik/K. Özsenler - Fiat Punto Abarth S2000 3:04:42.2
2. S. Jean-Joseph/J. Boyere - Citroën C2 S1600 + 3:33.8
3. M. Solowow/M. Baran - Fiat Punto Abarth S2000 + 3:51.2
4. K. Donczev/S. Valchev - Mitsubishi Lancer Evo IX + 4:16.5
5. G. Nioras/A. Goussetis - Subaru Impreza WRX + 8:17.1
6. P. Topsis/K. Tsotsos - Mitsubishi Lancer Evo VIII + 9:22.6
7. M. Stefanis/K. Stefanis - Mitsubishi Lancer Evo VIII + 12:15.6
8. L. Kirkos/G. Polyzois - Mitsubishi Lancer Evo IX + 13:22.5
Generalni plasman Šampionata Evrope nakon ELPA relija:
1. Simon Jean-Joseph - 49
2. Volkan Isik - 48
3. Dimitar Iliev - 43
4. Michał Sołowow - 41
5. Renato Travaglia - 35
Petar Janković - Automagazin
Jedno je sigurno, titulu Šampiona Sveta u konkurenciji juniora odneće vozač Suzukija, a da li će to biti Per-Gunnar Andersson ili Urmo Aava znaćemo nakon ovonedeljnog Tour de Corse relija u Francuskoj.
Posle 18 brzinskih ispita Catalunya relija, u dužini od 352,87 kilometra, Miloš Komljenović, član AMSK „Interspeed“ Racing Team-a iz Beograda sa svojim suvozačem Aleksandrom Jeremićem, pojavio se na cilju. Miloš je uspešno završio reli u Španiji i u kategoriji Juniora zauzeo 13-o mesto.
Na poslednjem brzinskom ispitu ELPA relija u Grčkoj, samo nekoliko kilometara pre cilja, na Mitsubishi Lanceru EVO IX hrvatske posade Šebalj – Klinc, puca spoj na tek zamenjenoj sponi zadnjeg točka. Ovoga puta Hrvate možemo oceniti kao posadu sa viškom pehova a manjkom sportske sreće.
Svetska reli javnost sa nestrpljenjem očekuje predstavljanje jubilarne desete evolucije Mitsubishijevog trkača. Evo X, naslednik više nego uspešnih predhodnih verzija u svoj put slave kreće u oktobru na reliju Japan, takmičenju koje se boduje i za WRC i PWRC šampionat.
Ono što je bilo zacrtano kao cilj u taboru Citroena pre relija u Španiji je ostvareno. Dva C4 WRC, na prve dve pozicije generalnog plasmana. Još da je Duval mogao ponoviti performans iz Nemačke bio bi to extra bonus, ali i u ovakvoj situaciji Loeb je smanjio prednost Marcusa Gronholma na samo šest bodova.
Hrvatska posada Juraj Šebalj - Toni Klinc, prvi dan relija ELPA je završila na jedanaestoj poziciji u generali i sedmoj u konkurenciji vozača koji se boduju za Šampionat Evrope. Najveći izazov Hrvatima je predstavljao klizav asfalt dok ih danas na makadamskoj podlozi čeka još više iskušenja.
Tačka pravilnika 12.6.3 kaže - Svaka akcija u zoni predviđenoj za dopunu goriva a nije vezana za samu dopunu goriva na bolidu je zabranjena. Pravila su jasna, a ko je u pravu ostaje da se vidi. Žalba je prosleđena, Iliev nastavlja takmičenje.
Poslednjih dana nema lepih vesti za iskusnog Austrijanca. Nakon najave prestanka sponzorstva od strane giganta OMV-a, u Španiji “loša sreća” i dalje prati Manfreda Stohl-a. Prema glasinama koje sada kruže velika je verovatnoća da vozač Kronos OMV-a neće nastupiti na sledećoj rundi WRC-a u Francuskoj.
Prvi, asfaltni, dan relija ELPA u Grčkoj je završen. Turčin Volkan Isik sa Fiat Abarth Grande Puntom S2000 je lider takmičenja ali je mnogo zanimljivija činjenica da je na drugoj poziciji fenomenalni “matorac” Simon i to sa samo 0.2sec zaostatka.