Najnovije vesti iz auto industrije
FIA ERC, ELPA Rally – Šebalj: Moramo biti zadovoljni
Objavljeno: 07.10.2007.
Hrvatska posada Juraj Šebalj - Toni Klinc, prvi dan relija ELPA je završila na jedanaestoj poziciji u generali i sedmoj u konkurenciji vozača koji se boduju za Šampionat Evrope. Najveći izazov Hrvatima je predstavljao klizav asfalt dok ih danas na makadamskoj podlozi čeka još više iskušenja.

”Nakon prvog dana smo jedanaesti generalno. Ne mogu reći da sam zadovoljan tim mjestom, no što je tu je. U drugom laufu smo se dva puta izvrtili i to nam je odnijelo petnaestak sekundi. Pokušali smo naći rješenje za sklizak asfalt, no ništa nije pomagalo. Moramo biti zadovoljni, jer su današnji brzinci crtani za S1600 i S2000 automobile. Mi s grupom N smo mnogo teži, što nam je radilo velike probleme na nizbrdicama. Ipak, moram priznati da sam zadovoljan ishodom, jer smo u globalu uspjeli držati tempo Ilieva. Za asfalt je potrebno još malo podešavanja, no pronašli smo rješenja koja su nas mučila u Bugarskoj i automobil je sada odličan.” - izjavio je Šebalj nakon prvog dana takmičenja i nastavio - ”Zaostatak za vodećima nije toliko velik ako se uzme u obzir da nas sutra čekaju jedni od najtežih brzinaca. Iz razgovora s iskusnim Grcima saznao sam da su sutrašnji brzinci teži i od samog Acropolisa. Siguran sam u samo jedno, da nas čeka dugačak i težak dan. Mitsubishi je sada spreman (promijenjen je kompletan ovjes) i sve ostalo je u našim rukama. Nadamo se dizanju na ljestvici i sve ćemo napraviti da tako i zaista bude.”
Petar Janković - Automagazin
Jedno je sigurno, titulu Šampiona Sveta u konkurenciji juniora odneće vozač Suzukija, a da li će to biti Per-Gunnar Andersson ili Urmo Aava znaćemo nakon ovonedeljnog Tour de Corse relija u Francuskoj.
Posle 18 brzinskih ispita Catalunya relija, u dužini od 352,87 kilometra, Miloš Komljenović, član AMSK „Interspeed“ Racing Team-a iz Beograda sa svojim suvozačem Aleksandrom Jeremićem, pojavio se na cilju. Miloš je uspešno završio reli u Španiji i u kategoriji Juniora zauzeo 13-o mesto.
Na poslednjem brzinskom ispitu ELPA relija u Grčkoj, samo nekoliko kilometara pre cilja, na Mitsubishi Lanceru EVO IX hrvatske posade Šebalj – Klinc, puca spoj na tek zamenjenoj sponi zadnjeg točka. Ovoga puta Hrvate možemo oceniti kao posadu sa viškom pehova a manjkom sportske sreće.
Svetska reli javnost sa nestrpljenjem očekuje predstavljanje jubilarne desete evolucije Mitsubishijevog trkača. Evo X, naslednik više nego uspešnih predhodnih verzija u svoj put slave kreće u oktobru na reliju Japan, takmičenju koje se boduje i za WRC i PWRC šampionat.
Turčin Volkan Isik za volanom Abarth Grande Punta S2000 dobio je predposlednju rundu Šampionata Evrope odlažući tako za Francusku odluku ko će do najviše stepenice evropskog relija. U ovom trenutku čak pet vozača ima teoretske šanse da se okiti titulom Šampiona Evrope za sezonu 2007!
Ono što je bilo zacrtano kao cilj u taboru Citroena pre relija u Španiji je ostvareno. Dva C4 WRC, na prve dve pozicije generalnog plasmana. Još da je Duval mogao ponoviti performans iz Nemačke bio bi to extra bonus, ali i u ovakvoj situaciji Loeb je smanjio prednost Marcusa Gronholma na samo šest bodova.
Tačka pravilnika 12.6.3 kaže - Svaka akcija u zoni predviđenoj za dopunu goriva a nije vezana za samu dopunu goriva na bolidu je zabranjena. Pravila su jasna, a ko je u pravu ostaje da se vidi. Žalba je prosleđena, Iliev nastavlja takmičenje.
Poslednjih dana nema lepih vesti za iskusnog Austrijanca. Nakon najave prestanka sponzorstva od strane giganta OMV-a, u Španiji “loša sreća” i dalje prati Manfreda Stohl-a. Prema glasinama koje sada kruže velika je verovatnoća da vozač Kronos OMV-a neće nastupiti na sledećoj rundi WRC-a u Francuskoj.
Prvi, asfaltni, dan relija ELPA u Grčkoj je završen. Turčin Volkan Isik sa Fiat Abarth Grande Puntom S2000 je lider takmičenja ali je mnogo zanimljivija činjenica da je na drugoj poziciji fenomenalni “matorac” Simon i to sa samo 0.2sec zaostatka.