Najnovije vesti iz auto industrije
WRC, Tour de Corse – Duval odustao na etapi
Objavljeno: 13.10.2007.
Mladi Belgijanac ovoga puta nije imao sreće. Iako je klasifikovan kao četvrti na kraju drugog dana relija u Francuskoj, Duval nije uspeo da nakon poslednjeg brzinca dana stigne do servisnog parka što je naravno okarketisano kao odustajanje.
Problemi za Francoisa su krenuli na SS11 kada je morao prebaciti menjanje brzina sa upravljača na manuelni mod a na istom brzincu su i kočnice počele da otkazuju. Da stvar bude još gora, na putu prema servisu pokvario se alternator i to je bio kraj za Duvala. Ukoliko sutra nastavi po superally pravilu dobiće 10 munuta penalizacije i startovaće sa otprilike 12-ste pozicije. Naravno to znači da se svi vozači pomeraju za po jednu poziciju, a na mesto osam generalnog plasmana koje donosi jedan bod stiže Čeh Jan Kopecky sa Škodom Fabiom WRC.
Petar Janković - Automagazin
Iako je Marcus Gronholm najavio da se na kraju sezone oprašta od aktivnog učešća u reli Šampionatu Sveta, Finac ovih dana daje kontravezne izjave zbunjujući ljubitelje relija. Da li ćemo u budućnosti ipak gledati Magic Gronholma na pojedinim rundama WRC-a?
Pa, može se slobodno reći, pomalo iznenađujuć prvi dan relija u Francuskoj. To što je Sebastien Loeb na prvoj poziciji i nije toliko čudno, koliko je zanimljiva druga pozicija “asfaltomrsca” Marcusa Gronholma. Finac je nakon fantastičnog prvog dana na pristojnih 14sec iza sebe distancirao drugog vozača Citroena Danija Sordoa.
Citroen je odabrao Ajaccio da potencijalnim mušterijama predstavi evoluciju modela C2-R2 nazvanu kratko MAX. Nova perjanica francuskog proizvođača u novooformljenoj R2 klasi ima jači motor, poboljšano vešanje i jače kočnice.
Šef Suzuki WRC Rally Teama Nobuhiro Tajima je Nicolasu Bernardiju dao tačne istrukcije pred preli u Francuskoj - “Mi moramo da dođemo do cilja, zato molim te dođi do cilja“. Zato ne očekujte ništa spektakularno od Suzukija ovog vikenda.
Prelep sunčan dan dočekao je učesnike francuske runde WRC-a na shakedown-u, i prema vremenskoj prognozi slični uslovi će takmičare pratiti celog vikenda. Ovoga puta najbolje su se pokazale mlade snage Citroena, Sordo i Duval, koji su indentičnim vremenom podelili prvu poziciju, dok je Loeb trećim mestom zaokružio dominaciju Citroena.
Na platformi svog globalnog modela SX4, Suzuki je napravio svoj prvi WRC bolid. Prototip modela SX4 WRC prvi put je predstavljen publici u februaru 2006-te godine na Salonu Automobila u Ženevi. Od tada, pa do skorašnjeg debija na Korzici model je uspešno razvijan u Japanu i Evropi a čast da ga prvi „provoza“ u takmičarskim uslovima imaće Nicolas Bernardi.
U razgovoru za italijanski magazin Autosprint, Gilles Michel (direktor Citroena) je najavio siguran ostanak francuskog proizvođača u sportu do kraja 2009-te godine. Nakon toga, razmotriće se stanje u sportu i odlučiti o daljoj budućnosti.
Drugi deo “double asphalt” serije WRC-a nastavlja se ovog vikenda na napoleonovom ostrvu, Korzici. Naravno, pažnja javnosti je na Gronholmu i Loebu i njihovoj borbi za šampionsku titulu. Sve ostalo je manje bitno pa i debi Suzukija na WRC sceni sa SX4 WRC modelom.
Jedno je sigurno, titulu Šampiona Sveta u konkurenciji juniora odneće vozač Suzukija, a da li će to biti Per-Gunnar Andersson ili Urmo Aava znaćemo nakon ovonedeljnog Tour de Corse relija u Francuskoj.