Najnovije vesti iz auto industrije
Rally – Citroen predstavio C2-R2 MAX
Objavljeno: 12.10.2007.
Citroen je odabrao Ajaccio da potencijalnim mušterijama predstavi evoluciju modela C2-R2 nazvanu kratko MAX. Nova perjanica francuskog proizvođača u novooformljenoj R2 klasi ima jači motor, poboljšano vešanje i jače kočnice.
Prva verzija Citroena R2 predstavljena je još u decembru 2005-te, a novi model će biti homologiran 1. januara 2008-me godine. Yves Matton, jedan od šefova zaduženih za odnos sa kupcima je više nego zadovoljan novom evolucijom - “C2R2 MAX ima dosta poboljšanja na motoru koja su rezultovala povećanjem snage, urađena je kompletna revizija suspenzije koja sada omogućava mnogo više podešavanja i kočnice su znatno unapređenje. Novi hidraulični servo daje mnogo više „povratnih informacija“ sa podloge. Sa svim ovim unapređenjima očekujemo da MAX na asfaltnoj podlozi bude veoma blizu vremenima koje prave R3 automobili. Optimističke informacije iz Citroena je potvrdio i test vozač Jean-Joseph Simon koji je dodao da je MAX korak u pravom smeru.
Petar Janković - Automagazin
Mladi Belgijanac ovoga puta nije imao sreće. Iako je klasifikovan kao četvrti na kraju drugog dana relija u Francuskoj, Duval nije uspeo da nakon poslednjeg brzinca dana stigne do servisnog parka što je naravno okarketisano kao odustajanje.
Iako je Marcus Gronholm najavio da se na kraju sezone oprašta od aktivnog učešća u reli Šampionatu Sveta, Finac ovih dana daje kontravezne izjave zbunjujući ljubitelje relija. Da li ćemo u budućnosti ipak gledati Magic Gronholma na pojedinim rundama WRC-a?
Pa, može se slobodno reći, pomalo iznenađujuć prvi dan relija u Francuskoj. To što je Sebastien Loeb na prvoj poziciji i nije toliko čudno, koliko je zanimljiva druga pozicija “asfaltomrsca” Marcusa Gronholma. Finac je nakon fantastičnog prvog dana na pristojnih 14sec iza sebe distancirao drugog vozača Citroena Danija Sordoa.
Šef Suzuki WRC Rally Teama Nobuhiro Tajima je Nicolasu Bernardiju dao tačne istrukcije pred preli u Francuskoj - “Mi moramo da dođemo do cilja, zato molim te dođi do cilja“. Zato ne očekujte ništa spektakularno od Suzukija ovog vikenda.
Prelep sunčan dan dočekao je učesnike francuske runde WRC-a na shakedown-u, i prema vremenskoj prognozi slični uslovi će takmičare pratiti celog vikenda. Ovoga puta najbolje su se pokazale mlade snage Citroena, Sordo i Duval, koji su indentičnim vremenom podelili prvu poziciju, dok je Loeb trećim mestom zaokružio dominaciju Citroena.
Na platformi svog globalnog modela SX4, Suzuki je napravio svoj prvi WRC bolid. Prototip modela SX4 WRC prvi put je predstavljen publici u februaru 2006-te godine na Salonu Automobila u Ženevi. Od tada, pa do skorašnjeg debija na Korzici model je uspešno razvijan u Japanu i Evropi a čast da ga prvi „provoza“ u takmičarskim uslovima imaće Nicolas Bernardi.
U razgovoru za italijanski magazin Autosprint, Gilles Michel (direktor Citroena) je najavio siguran ostanak francuskog proizvođača u sportu do kraja 2009-te godine. Nakon toga, razmotriće se stanje u sportu i odlučiti o daljoj budućnosti.
Drugi deo “double asphalt” serije WRC-a nastavlja se ovog vikenda na napoleonovom ostrvu, Korzici. Naravno, pažnja javnosti je na Gronholmu i Loebu i njihovoj borbi za šampionsku titulu. Sve ostalo je manje bitno pa i debi Suzukija na WRC sceni sa SX4 WRC modelom.
Jedno je sigurno, titulu Šampiona Sveta u konkurenciji juniora odneće vozač Suzukija, a da li će to biti Per-Gunnar Andersson ili Urmo Aava znaćemo nakon ovonedeljnog Tour de Corse relija u Francuskoj.