Najnovije vesti iz auto industrije
WRC, Tour de Corse – Reli sa 10.000 krivina
Objavljeno: 10.10.2007.
Drugi deo “double asphalt” serije WRC-a nastavlja se ovog vikenda na napoleonovom ostrvu, Korzici. Naravno, pažnja javnosti je na Gronholmu i Loebu i njihovoj borbi za šampionsku titulu. Sve ostalo je manje bitno pa i debi Suzukija na WRC sceni sa SX4 WRC modelom.
Šta vozače očekuje na Korzici? Potpuno drugačiji asfaltni reli nego onaj predhodnog vikenda u Španiji. Ta različitost se pre svega ogleda u uskim vijugavim putevima i mnogo neravnijem asfaltu. I vremenski uslovi će odigrati značajnu ulogu. Gronholm ne voli asfalt, posebno klizav asfalt koji ga može dočekati ako u Francuskoj padne kiša.
Citroen ima više šansi na papiru. Loeb je pobedio na svim asfaltnim relijima ove sezone, ima već dve pobede iz 2005-te i 2006-te, a Sordo je sebi “udahnuo” novi život drugim mestom na domaćem takmičenju. Ipak Ford je napravio ogroman napredak u podešavanju bolida na ovakvoj podlozi. Gronholm je 2002-ge i 2006-te završio kao drugoplasirani i ne bi se bunio da dođe do pobede. Sa druge strane mladom Hirvonenu najbolji plasman na ovom reliju je prošlogodišnje četvrto mesto.
Poseban problem Ford će ponovo imati u Francoisu Duvalu, čoveku iza koga ponovo stoji Citroen i naređenje “cepaj koliko možeš”! I verujte da će biti tako i pored Gronholmovih šaljivih doskočica da bi Duval mogao malo da stane na loptu jer se od iduće sezone upražnjava mesto u Fordu. Staze Korzike mnogo više leže, za neke staromodnoj Xsari WRC koja lako može stići do pozicije u top 3.
Subaru, na žalost, i dalje samo senka onog šampionskog tima. I pored stalnih najava poboljšanja nismo videli ništa novo. Atkinson nastavlja svoju uspešnu sezonu, Solberg privodi kraju još jednu neuspešnu, dok se Pons, kao treći vozač nada da će za razliku od Španije na Korzici stići do nekog boda.
I na kraju konačno Nicolas Bernardi i premijera novog WRC bolida. Suzuki SX4 WRC ulazi u veliko društvo. Dobra vest za sport u celini. Konačno novo ime u trenutku kada nema najave da bi još neko od proizvođača ušao u ponekad monotonu borbu Ford-Citroen-Subaru. Poželimo im sreću, uspeh i dug ostanak u Šampionatu Sveta. U iščekivanju relija na Korzici, uživajte u slikama sa prošlogodišnjeg izdanja.
Petar Janković - Automagazin
Mladi Belgijanac ovoga puta nije imao sreće. Iako je klasifikovan kao četvrti na kraju drugog dana relija u Francuskoj, Duval nije uspeo da nakon poslednjeg brzinca dana stigne do servisnog parka što je naravno okarketisano kao odustajanje.
Iako je Marcus Gronholm najavio da se na kraju sezone oprašta od aktivnog učešća u reli Šampionatu Sveta, Finac ovih dana daje kontravezne izjave zbunjujući ljubitelje relija. Da li ćemo u budućnosti ipak gledati Magic Gronholma na pojedinim rundama WRC-a?
Pa, može se slobodno reći, pomalo iznenađujuć prvi dan relija u Francuskoj. To što je Sebastien Loeb na prvoj poziciji i nije toliko čudno, koliko je zanimljiva druga pozicija “asfaltomrsca” Marcusa Gronholma. Finac je nakon fantastičnog prvog dana na pristojnih 14sec iza sebe distancirao drugog vozača Citroena Danija Sordoa.
Citroen je odabrao Ajaccio da potencijalnim mušterijama predstavi evoluciju modela C2-R2 nazvanu kratko MAX. Nova perjanica francuskog proizvođača u novooformljenoj R2 klasi ima jači motor, poboljšano vešanje i jače kočnice.
Šef Suzuki WRC Rally Teama Nobuhiro Tajima je Nicolasu Bernardiju dao tačne istrukcije pred preli u Francuskoj - “Mi moramo da dođemo do cilja, zato molim te dođi do cilja“. Zato ne očekujte ništa spektakularno od Suzukija ovog vikenda.
Prelep sunčan dan dočekao je učesnike francuske runde WRC-a na shakedown-u, i prema vremenskoj prognozi slični uslovi će takmičare pratiti celog vikenda. Ovoga puta najbolje su se pokazale mlade snage Citroena, Sordo i Duval, koji su indentičnim vremenom podelili prvu poziciju, dok je Loeb trećim mestom zaokružio dominaciju Citroena.
Na platformi svog globalnog modela SX4, Suzuki je napravio svoj prvi WRC bolid. Prototip modela SX4 WRC prvi put je predstavljen publici u februaru 2006-te godine na Salonu Automobila u Ženevi. Od tada, pa do skorašnjeg debija na Korzici model je uspešno razvijan u Japanu i Evropi a čast da ga prvi „provoza“ u takmičarskim uslovima imaće Nicolas Bernardi.
U razgovoru za italijanski magazin Autosprint, Gilles Michel (direktor Citroena) je najavio siguran ostanak francuskog proizvođača u sportu do kraja 2009-te godine. Nakon toga, razmotriće se stanje u sportu i odlučiti o daljoj budućnosti.
Jedno je sigurno, titulu Šampiona Sveta u konkurenciji juniora odneće vozač Suzukija, a da li će to biti Per-Gunnar Andersson ili Urmo Aava znaćemo nakon ovonedeljnog Tour de Corse relija u Francuskoj.