Najnovije vesti iz auto industrije
FIA JRC – Andersson ili Aava?
Objavljeno: 09.10.2007.
Jedno je sigurno, titulu Šampiona Sveta u konkurenciji juniora odneće vozač Suzukija, a da li će to biti Per-Gunnar Andersson ili Urmo Aava znaćemo nakon ovonedeljnog Tour de Corse relija u Francuskoj.
Oba vozača sada imaju 38 bodova dok su daleko iza Čeh Martin Prokop sa 24 i Jan Molder sa 20. Prošlogodišnji Šampion, Patrik Sandell je tek peti sa samo 19 uknjiženih poena. Veće šanse su sigurno na strani Anderssona, šampiona iz 2004-te, koji ove sezone ima tri u odnosu na Aavinu jednu pobedu. Ali svako ko poznaje reli sport zna da je predviđanje pobednika ovakvog duela isuviše nezahvalno. Automobili su isti, presudiće veća koncentracija i mirnija glava. Da Vas podsetimo da je u konkurenciji rooki-ja, desetim mestom u Španiji, titulu uzeo Shaun Gallagher sa Citroenom C2-R2.
Petar Janković - Automagazin
Mladi Belgijanac ovoga puta nije imao sreće. Iako je klasifikovan kao četvrti na kraju drugog dana relija u Francuskoj, Duval nije uspeo da nakon poslednjeg brzinca dana stigne do servisnog parka što je naravno okarketisano kao odustajanje.
Iako je Marcus Gronholm najavio da se na kraju sezone oprašta od aktivnog učešća u reli Šampionatu Sveta, Finac ovih dana daje kontravezne izjave zbunjujući ljubitelje relija. Da li ćemo u budućnosti ipak gledati Magic Gronholma na pojedinim rundama WRC-a?
Pa, može se slobodno reći, pomalo iznenađujuć prvi dan relija u Francuskoj. To što je Sebastien Loeb na prvoj poziciji i nije toliko čudno, koliko je zanimljiva druga pozicija “asfaltomrsca” Marcusa Gronholma. Finac je nakon fantastičnog prvog dana na pristojnih 14sec iza sebe distancirao drugog vozača Citroena Danija Sordoa.
Citroen je odabrao Ajaccio da potencijalnim mušterijama predstavi evoluciju modela C2-R2 nazvanu kratko MAX. Nova perjanica francuskog proizvođača u novooformljenoj R2 klasi ima jači motor, poboljšano vešanje i jače kočnice.
Šef Suzuki WRC Rally Teama Nobuhiro Tajima je Nicolasu Bernardiju dao tačne istrukcije pred preli u Francuskoj - “Mi moramo da dođemo do cilja, zato molim te dođi do cilja“. Zato ne očekujte ništa spektakularno od Suzukija ovog vikenda.
Prelep sunčan dan dočekao je učesnike francuske runde WRC-a na shakedown-u, i prema vremenskoj prognozi slični uslovi će takmičare pratiti celog vikenda. Ovoga puta najbolje su se pokazale mlade snage Citroena, Sordo i Duval, koji su indentičnim vremenom podelili prvu poziciju, dok je Loeb trećim mestom zaokružio dominaciju Citroena.
Na platformi svog globalnog modela SX4, Suzuki je napravio svoj prvi WRC bolid. Prototip modela SX4 WRC prvi put je predstavljen publici u februaru 2006-te godine na Salonu Automobila u Ženevi. Od tada, pa do skorašnjeg debija na Korzici model je uspešno razvijan u Japanu i Evropi a čast da ga prvi „provoza“ u takmičarskim uslovima imaće Nicolas Bernardi.
U razgovoru za italijanski magazin Autosprint, Gilles Michel (direktor Citroena) je najavio siguran ostanak francuskog proizvođača u sportu do kraja 2009-te godine. Nakon toga, razmotriće se stanje u sportu i odlučiti o daljoj budućnosti.
Drugi deo “double asphalt” serije WRC-a nastavlja se ovog vikenda na napoleonovom ostrvu, Korzici. Naravno, pažnja javnosti je na Gronholmu i Loebu i njihovoj borbi za šampionsku titulu. Sve ostalo je manje bitno pa i debi Suzukija na WRC sceni sa SX4 WRC modelom.