Najnovije vesti iz auto industrije
Rally – S2000+ zamenjuje WRC!?!
Objavljeno: 24.10.2007.
FIA nastavlja da zbunjuje svtsku javnost. U više navrata smo pisali o radnoj grupi Vision 2012 u čijem se programu transformacije WRC-a između ostalog pominjao razvoj WRC bolida iz platforme automobila klase S2000 i N4. Sada se govori o klasi S2000+ sa “malim” turbo punjačem.
Da stvar bude još zanimljivija kao početak primene novih pravila sada se potencira 2009-ta godina umesto još uvek daleke 2012-te. Kako FIA mora obavestiti proizvođače i timove 15 meseci ranije od početka primene ozbiljnijih izmena u pravilniku, sastanak zakazan za 24-ti oktobar je poslednji rok. Prema ovim špekulacijama WRC bolide će zameniti bolidi razvijeni na postojećoj uspešnoj formuli S2000 sa dodatkom turbo punjača. Naravno glavni razlog je smanjenje troškova i ulazak što više novih timova u Šampionat Sveta.

”Biće ovo veoma važan sastanak.” - izjavio je FIA-in ekspert za tehnologiju Jacques Berger - ”Postupak bi bio postepen. Već od 2009-te novi bolidi bi se ravnopravno takmičili sa postojećim s’tim što bi postojći WRC automobili bili dodatno otežani, usporeni redukcijom snage i promenom aerodinamike, da bi do 2012-te S2000+ preuzeo šampionat. Ipak sve će u najvećoj meri zavisiti od Maxa Mosleya. Ako on kaže da će automobili biti 1600ccm i sa pogonom na dva točka, tako će verovatno i biti.” - šaljivo je završio Berger.
Najavljene su još neke promene u pravilniku a najzanimljivije su:
- Lider relija biće prvi takmičar na satazi osim prvog dana takmičenja
- Maksimalna dužina brzinskih ispita se pomera sa dosadašnjih 360km na 400km
- Od 2009-te godine dozvoljena su takmičenja sa različitom podogom (asfalt-makadam)
Petar Janković - Automagazin
Ko bi još pre nekoliko godina mogao pomisliti da će automobili pogonjeni zemnim gasom dominirati u odnosu na one koji za gorivo koriste visokooktanski benzin? Beppo Harrach je ove godine već uknjižio jednu pobedu a sada zajedno sa kolegom Manfredom Stohlom vodi bitku za osvajanje Waldviretela.
Premijera Andreja Jereba sa Peugeotom 207 S2000 na žalost se završila neslavno. Motor koji se počeo pregrejavati već u drugoj polovini prvog brzinskog ispita “ispustio je dušu” pre starta SS2. Zbog velikog gubitka rashladne tečnosti posada Jereb/Kacin nije mogla startovati na drugom brzincu.
Prezime McRae i ove godine će biti zastupljeno na Trci Šampiona. Umesto tragično nastradalog brata Colina, njemu u čast nastupiće mlađi McRae, Alister. Biće to prilika da više od 80.000 gledalaca na londonskom Wembley Stadiumu još jednom oda počast velikom Šampionu.
Čovek koji je u potpunosti svoju karijeru posvetio autosportu i posebno Citroenu najavio je na kraju ove godine odlazak u penziju. Cilj je osvojiti četvrtu uzastopnu titulu sa Sebastienom Loebom a nakon toga na red dolazi zasluženi odmor.
Shakedown-om juče je započelo ovogodišnje izdanje austrijskog OMV Waldviertel relija. U jakoj konkurenciji nalazi se čak devet posada iz osam različitih zemalja koje predstavljaju svog glavnog sponzora, naftnog giganta OMV.
Poslednja runda ovogodišnjeg izdanja Intercontinental Rally Challengea ipak će se održati predstojećeg vikenda u Kini. I pored toga gledaoci u najmnogoljudnijoj zemlji na Svetu neće biti biti u prilici da vide ovogodišnje top timove.
Reli u Irskoj kako je već i bilo njavljeno biće definitivno premijera na najvišem nivou novog reli projetka MG ZR S2000. Nakon makadamskog nastupa na britanskom Plains reliju potencijalne mušterije će moći da pogledaju novi bolid i u asfaltnoj specifikaciji.
Među ljubiteljima relija jedan od najnepopularnijih i najčešće kritikovanih sajtova koji se bave Šampionatom Sveta u reliju je ni manje ni više nego zvanična internet prezentacija takmičenja, www.wrc.com. Stvari se mogu dramatično promeniti već od prvog januara 2008-me godine.
Svetsku i domaću reli javnost je šokirao kada je sa petnaest godina došao do prve pobede u Šampionatu Rusije. U septembru je napunio sedamnaest, granica koju je propisala FIA za ulazak u Šampionat Sveta je probijena i Evgenly Novikov ulazi u društvo najboljih...