Najnovije vesti iz auto industrije
FIA ERC, Rallye d’Antibes – Simon na korak do titule
Objavljeno: 21.10.2007.
Kao što se i očekivalo lider nakon prva dva dana poslednjeg relija Šampionata Evrope je Italijan Renato Travaglia. Odluka u poslednji momenat da se Mitsubishi zameni Abarht Grande Puntom S2000 bila je ispravna. Dominantnom vožnjom Travaglia ima prednost od skoro dva minuta ispred Simona i čak preko tri nad trećeplasiranim Volkanom Isikom. Simon je i pored druge pozicije čovek sa najvećim osmehom!
Ova tri vozača su odnela i bonus poene sa prve dve etape Antibes relija pa situacija u generalnom pasmanu ERC-a trenutno izgleda ovako: Simon 53, Isik 50, Iliev 43, Travaglia 41. Bugarin Iliev je odustao već na SS2 nakon šestog vremena na prvom brzinskom ispitu, što je za Mitka označilo oproštaj od šampionske titule u sezoni 2007. Posada i ekipa su već na putu za Bugarsku. Ovakva situacija naravno najviše odgovara Jean-Joseph Simonu, koji je sa omalenim Citroenom C2 S1600 samo na korak do druge titule Šampiona Evrope.

Turčin Volkan Isik je nastavio sa odličnim rezulatima nakon pobede na ELPA reliju stigavši do treće pozicije na kraju druge etape i pored manja iskustva na ovom terenu. Odličan rezultat je zabeležio drugi Bugarin koji je startovao u Francuskoj, prošlogodišnji vicešampion Evrope Krum Donchev, koji trenutno zauzima petu poziciju sa samo 11sec prednosti ispred domaćina Mermeta sa Puntom S2000. Reli se završava danas, a pred takmičarima je još šest brzinskih ispita. Još jednom da Vas podsetimo da pobednik Rally’e d’Antibes može uknjižiti čak 19 bodova (10+3+3+3) i da su sve karte još uvek na stolu.

Generalni plasman nakon drugog dana:
1 R. Travaglia / S. Scattolin Fiat Grande Punto S2000 2:15:04,8 min.
2 S. Jean - Joseph / J. Boyere Citroen C2 S1600 +1:49,4
3 V. Isik / K. Ozsenler Fiat Grande Punto S2000 +3:13,0
4 M. Solowow / M. Baran Fiat Grande Punto S2000 +3:51,8
5 K. Donchev / V. Stolko Mitsubishi Lancer Evo IX +4:54,8
6 P. Mermet / G. Cleraton Fiat Grande Punto S2000 +5:05,4
7 C. Vosahlo / D. Bianchi Subaru Impreza WRX +7:14,7
8 M. Biasion / G.F. Dini Renault Clio R3 +8:54,1
9 G. Ruggeri /N. Doglio Renault Clio S1600 +9:56,3
10 D. Bruyneel / J. C.Descamps Subaru Impreza WRX +10:00,7
Petar Janković - Automagazin
FIA nastavlja da zbunjuje svtsku javnost. U više navrata smo pisali o radnoj grupi Vision 2012 u čijem se programu transformacije WRC-a između ostalog pominjao razvoj WRC bolida iz platforme automobila klase S2000 i N4. Sada se govori o klasi S2000+ sa “malim” turbo punjačem.
Iz Južne Afrike dugo vremena nisu stizale informacje o napredku Toyotinog projekta novog S2000 bolida, Auris. Corolla S2000 nije “zaživela” u Evropi ali konačno lepe vesti iz Toyota Motorsport SA radionice. Homologacija Aurisa S2000 se bliži.
OMV CNG (Compressed Natural Gas) Raly Team i njihov vozač Beppo Harrach upisali su se u istoriju reli sporta kao prvi pobednici relija koji su nastupili sa automobilom pogonjenim na gas. Prvo mesto na Ostarrichi-Rallyeu 2007 došla je kao plod OMV-ovog pionirskog rada u razvoju trkačkih bolida na prirodni gas.
Ovogodišnji Šampion Slovenije u reliju, Tomaž Kaučić, na poslednjem reliju sezone nastupiće u Mitsubishi Lanceru devete evolucije zamenivši pomalo zastareli model Subaru Impreza spec C N11 sa kojim se i ovenčao titulom.
Po drugi put u svojoj karijeri, Jean-Joseph Simon postaje Šampion Evrope. Nakon uspeha od pre tri godine “matori” Francuz je ovogodišnji deficit u konjskim snagama nadoknadio iskustvom i konstantnim partijama što je na kraju rezultiralo pobedom nad mnogo jačim bolidima.
Slovenački reli as, Andrej Jereb, ovogodišnju sezonu takmičenja završiće nastupom na OMV Waldviertel reliju u Austriji. Ono što ovaj nastup čini još zanimljivijim je premijera posade Jereb/Kacin u hit bolidu klase S2000, Peugeotu 207!
Kratak odmor od asfalnih relija u Evropi Marcus Gronholm, vozač BP Ford Rally Teama, je iskoristio za fizički i psihički oporavak pred tri odlučujuća relija sezone. Nakon Loebove dominacije u Španiji i Francuskoj, Finac namerava da pobedom ostane na čelu Šampionata Sveta.
Sve veće interesovanje za klasu GT “nateralo” je špansku ispostavu Nissan-a da se u sezoni 2008-me odluči za pokretanje Nissan 350Z Challengea. Takmičenje će biti odražano u okviru Šampionata Španije a organizator očekuje učešće najmanje deset posada.
Još jedan od reli šampionata doživljava svoj ovogodišnji vrhunac. Dok je reli u Kini još uvek pod velikim znakom pitanja, osmi reli Intercontinental Rally Challengea, Valais u Švajcarskoj, biće po svoj prilici odlučujući.