Najnovije vesti iz auto industrije
FIA IRC, Rallye du Valais – Lista prijava
Objavljeno: 20.10.2007.
Još jedan od reli šampionata doživljava svoj ovogodišnji vrhunac. Dok je reli u Kini još uvek pod velikim znakom pitanja, osmi reli Intercontinental Rally Challengea, Valais u Švajcarskoj, biće po svoj prilici odlučujući.
Iako konkurencija nije toliko jaka kao na nekim relijima ovogodišnjeg izdanja IRC serije, Valais sigurno neće razočarati. Broj jedan na startu poneće lider šampionata, Španac Enrique Garcia Ojeda koji će sa svojim Peugeotom 207 S2000 startovati ispred Navarre sa Abarthom i timskog kolege Vouilloza. To su tri od ukupno osam bolida klase S2000 koji će sići sa startne rampe 25. oktobra, isti dan kada kreće i WRC vikend.
Na listi prijava objavljenoj juče nalazi se četiri vozača sa FIA B prioritetom. Abarth je kao drugog vozača fabričkog tima ponovo izabrao mladog Scandolu dok će Hondu predstavljati samo Luca Betti, ne tako zapažen ove sezone. Ogromna konkurencija je i u klasi S1600, a neugodnim domaćinima pokušaće da se suprostavi brzi Mađar Robert Butor. Naravno, svi ćemo pažnju usresrediti na duel giganata, Peugeota i Abartha, u kome su Francuzi proglašeni za izrazite favorite.
Rallye du Valais se sastoji od tri etape ukupne dužine 748.16km od čega 261.38 otpada na 17 brzinskih ispita (najduži SS4 čak 37.31km). Start relija je zakazan za 25. otobar u 14h45, a cilj 27. oktobra u 17h00.
Petar Janković - Automagazin
FIA nastavlja da zbunjuje svtsku javnost. U više navrata smo pisali o radnoj grupi Vision 2012 u čijem se programu transformacije WRC-a između ostalog pominjao razvoj WRC bolida iz platforme automobila klase S2000 i N4. Sada se govori o klasi S2000+ sa “malim” turbo punjačem.
Iz Južne Afrike dugo vremena nisu stizale informacje o napredku Toyotinog projekta novog S2000 bolida, Auris. Corolla S2000 nije “zaživela” u Evropi ali konačno lepe vesti iz Toyota Motorsport SA radionice. Homologacija Aurisa S2000 se bliži.
OMV CNG (Compressed Natural Gas) Raly Team i njihov vozač Beppo Harrach upisali su se u istoriju reli sporta kao prvi pobednici relija koji su nastupili sa automobilom pogonjenim na gas. Prvo mesto na Ostarrichi-Rallyeu 2007 došla je kao plod OMV-ovog pionirskog rada u razvoju trkačkih bolida na prirodni gas.
Ovogodišnji Šampion Slovenije u reliju, Tomaž Kaučić, na poslednjem reliju sezone nastupiće u Mitsubishi Lanceru devete evolucije zamenivši pomalo zastareli model Subaru Impreza spec C N11 sa kojim se i ovenčao titulom.
Po drugi put u svojoj karijeri, Jean-Joseph Simon postaje Šampion Evrope. Nakon uspeha od pre tri godine “matori” Francuz je ovogodišnji deficit u konjskim snagama nadoknadio iskustvom i konstantnim partijama što je na kraju rezultiralo pobedom nad mnogo jačim bolidima.
Slovenački reli as, Andrej Jereb, ovogodišnju sezonu takmičenja završiće nastupom na OMV Waldviertel reliju u Austriji. Ono što ovaj nastup čini još zanimljivijim je premijera posade Jereb/Kacin u hit bolidu klase S2000, Peugeotu 207!
Kao što se i očekivalo lider nakon prva dva dana poslednjeg relija Šampionata Evrope je Italijan Renato Travaglia. Odluka u poslednji momenat da se Mitsubishi zameni Abarht Grande Puntom S2000 bila je ispravna. Dominantnom vožnjom Travaglia ima prednost od skoro dva minuta ispred Simona i čak preko tri nad trećeplasiranim Volkanom Isikom. Simon je i pored druge pozicije čovek sa najvećim osmehom!
Kratak odmor od asfalnih relija u Evropi Marcus Gronholm, vozač BP Ford Rally Teama, je iskoristio za fizički i psihički oporavak pred tri odlučujuća relija sezone. Nakon Loebove dominacije u Španiji i Francuskoj, Finac namerava da pobedom ostane na čelu Šampionata Sveta.
Sve veće interesovanje za klasu GT “nateralo” je špansku ispostavu Nissan-a da se u sezoni 2008-me odluči za pokretanje Nissan 350Z Challengea. Takmičenje će biti odražano u okviru Šampionata Španije a organizator očekuje učešće najmanje deset posada.