Najnovije vesti iz auto industrije
Rally – Prezentacija Subaru Impreze WRX STi
Objavljeno: 25.10.2007.
U predvečerje relija Japan, Subaru International Technique je predstavio najnovije izdanje dugo iščekivane verzije Subaru Impreze WRX STi grupe N. Kao što smo Vas već obavestili homologacija je najavljena za početak 2008-me, a prve porudžbine već pristižu.
“Zastareli” model iz 2006-te godine zameniće potpuno novi hedžbek 55mm širi sa proširenim međuosovinskim rastojanjem za 85mm. Ogromne izmene načinjene su na vešanju novog bolida, posebno zadnjem delu pa se očekuje mnogo bolja stabilnost i upravljivost što je potvrđeno i nakon testova u Argentini i Finskoj. Novi STi sa razlogom može očekivati da premaši uspeh predhodne Impreze koja je prodata u više od 500 primeraka širom Sveta. Na razvoju nove Impreze aktivno su pomogli timovi: Prodrive (UK), Arai Subaru Team (JP), Tomi Makinen (FIN) i Barattero (RA).
Petar Janković - Automagazin
Iz FIA je ovih dana izašla poslednja verzija privremenog kalendara za sledeću sezonu Šampionata Sveta u reliju. Na spisku se za sada nalazi 15 takmičenja a najnovija promena je povlačenje Australije nakon zahteva njihovog saveza za odlaganje povratka zemlje kengura u WRC do 2009-te godine.
Na stranicama Automagazina već ste imali prilike da
pročitate najavu premijere Mitsubishi Lancera Evo X na predstojećem reliju u Japanu. Pod specijalnim odobrenjem jubilarnu desetu evoluciju trkačkog bolida japanskog giganta prvi će “poterati” Hideaki Miyoshi kao predvozilo domaće WRC runde.
Pred Sebastienom Loebom je samo jedan zadatak. Predstojećeg vikenda u Japanu mora ponoviti uspeh od prošle godine i pobedom nad Marcusom Gronholmom u najgorem slučaju smanjiti prednost Finca na samo dva boda.
FIA nastavlja da zbunjuje svtsku javnost. U više navrata smo pisali o radnoj grupi Vision 2012 u čijem se programu transformacije WRC-a između ostalog pominjao razvoj WRC bolida iz platforme automobila klase S2000 i N4. Sada se govori o klasi S2000+ sa “malim” turbo punjačem.
Iz Južne Afrike dugo vremena nisu stizale informacje o napredku Toyotinog projekta novog S2000 bolida, Auris. Corolla S2000 nije “zaživela” u Evropi ali konačno lepe vesti iz Toyota Motorsport SA radionice. Homologacija Aurisa S2000 se bliži.
OMV CNG (Compressed Natural Gas) Raly Team i njihov vozač Beppo Harrach upisali su se u istoriju reli sporta kao prvi pobednici relija koji su nastupili sa automobilom pogonjenim na gas. Prvo mesto na Ostarrichi-Rallyeu 2007 došla je kao plod OMV-ovog pionirskog rada u razvoju trkačkih bolida na prirodni gas.
Ovogodišnji Šampion Slovenije u reliju, Tomaž Kaučić, na poslednjem reliju sezone nastupiće u Mitsubishi Lanceru devete evolucije zamenivši pomalo zastareli model Subaru Impreza spec C N11 sa kojim se i ovenčao titulom.
Po drugi put u svojoj karijeri, Jean-Joseph Simon postaje Šampion Evrope. Nakon uspeha od pre tri godine “matori” Francuz je ovogodišnji deficit u konjskim snagama nadoknadio iskustvom i konstantnim partijama što je na kraju rezultiralo pobedom nad mnogo jačim bolidima.
Slovenački reli as, Andrej Jereb, ovogodišnju sezonu takmičenja završiće nastupom na OMV Waldviertel reliju u Austriji. Ono što ovaj nastup čini još zanimljivijim je premijera posade Jereb/Kacin u hit bolidu klase S2000, Peugeotu 207!