Najnovije vesti iz auto industrije
Rally – S2000+ zamenjuje WRC!?!
Objavljeno: 24.10.2007.
FIA nastavlja da zbunjuje svtsku javnost. U više navrata smo pisali o radnoj grupi Vision 2012 u čijem se programu transformacije WRC-a između ostalog pominjao razvoj WRC bolida iz platforme automobila klase S2000 i N4. Sada se govori o klasi S2000+ sa “malim” turbo punjačem.
Da stvar bude još zanimljivija kao početak primene novih pravila sada se potencira 2009-ta godina umesto još uvek daleke 2012-te. Kako FIA mora obavestiti proizvođače i timove 15 meseci ranije od početka primene ozbiljnijih izmena u pravilniku, sastanak zakazan za 24-ti oktobar je poslednji rok. Prema ovim špekulacijama WRC bolide će zameniti bolidi razvijeni na postojećoj uspešnoj formuli S2000 sa dodatkom turbo punjača. Naravno glavni razlog je smanjenje troškova i ulazak što više novih timova u Šampionat Sveta.

”Biće ovo veoma važan sastanak.” - izjavio je FIA-in ekspert za tehnologiju Jacques Berger - ”Postupak bi bio postepen. Već od 2009-te novi bolidi bi se ravnopravno takmičili sa postojećim s’tim što bi postojći WRC automobili bili dodatno otežani, usporeni redukcijom snage i promenom aerodinamike, da bi do 2012-te S2000+ preuzeo šampionat. Ipak sve će u najvećoj meri zavisiti od Maxa Mosleya. Ako on kaže da će automobili biti 1600ccm i sa pogonom na dva točka, tako će verovatno i biti.” - šaljivo je završio Berger.
Najavljene su još neke promene u pravilniku a najzanimljivije su:
- Lider relija biće prvi takmičar na satazi osim prvog dana takmičenja
- Maksimalna dužina brzinskih ispita se pomera sa dosadašnjih 360km na 400km
- Od 2009-te godine dozvoljena su takmičenja sa različitom podogom (asfalt-makadam)
Petar Janković - Automagazin
Iz FIA je ovih dana izašla poslednja verzija privremenog kalendara za sledeću sezonu Šampionata Sveta u reliju. Na spisku se za sada nalazi 15 takmičenja a najnovija promena je povlačenje Australije nakon zahteva njihovog saveza za odlaganje povratka zemlje kengura u WRC do 2009-te godine.
U predvečerje relija Japan, Subaru International Technique je predstavio najnovije izdanje dugo iščekivane verzije Subaru Impreze WRX STi grupe N. Kao što smo Vas već
obavestili homologacija je najavljena za početak 2008-me, a prve porudžbine već pristižu.
Na stranicama Automagazina već ste imali prilike da
pročitate najavu premijere Mitsubishi Lancera Evo X na predstojećem reliju u Japanu. Pod specijalnim odobrenjem jubilarnu desetu evoluciju trkačkog bolida japanskog giganta prvi će “poterati” Hideaki Miyoshi kao predvozilo domaće WRC runde.
Pred Sebastienom Loebom je samo jedan zadatak. Predstojećeg vikenda u Japanu mora ponoviti uspeh od prošle godine i pobedom nad Marcusom Gronholmom u najgorem slučaju smanjiti prednost Finca na samo dva boda.
Iz Južne Afrike dugo vremena nisu stizale informacje o napredku Toyotinog projekta novog S2000 bolida, Auris. Corolla S2000 nije “zaživela” u Evropi ali konačno lepe vesti iz Toyota Motorsport SA radionice. Homologacija Aurisa S2000 se bliži.
OMV CNG (Compressed Natural Gas) Raly Team i njihov vozač Beppo Harrach upisali su se u istoriju reli sporta kao prvi pobednici relija koji su nastupili sa automobilom pogonjenim na gas. Prvo mesto na Ostarrichi-Rallyeu 2007 došla je kao plod OMV-ovog pionirskog rada u razvoju trkačkih bolida na prirodni gas.
Ovogodišnji Šampion Slovenije u reliju, Tomaž Kaučić, na poslednjem reliju sezone nastupiće u Mitsubishi Lanceru devete evolucije zamenivši pomalo zastareli model Subaru Impreza spec C N11 sa kojim se i ovenčao titulom.
Po drugi put u svojoj karijeri, Jean-Joseph Simon postaje Šampion Evrope. Nakon uspeha od pre tri godine “matori” Francuz je ovogodišnji deficit u konjskim snagama nadoknadio iskustvom i konstantnim partijama što je na kraju rezultiralo pobedom nad mnogo jačim bolidima.
Slovenački reli as, Andrej Jereb, ovogodišnju sezonu takmičenja završiće nastupom na OMV Waldviertel reliju u Austriji. Ono što ovaj nastup čini još zanimljivijim je premijera posade Jereb/Kacin u hit bolidu klase S2000, Peugeotu 207!