Najnovije vesti iz auto industrije
Rally – Prva pobeda reli automobila pogonjenog gasom!
Objavljeno: 23.10.2007.
OMV CNG (Compressed Natural Gas) Raly Team i njihov vozač Beppo Harrach upisali su se u istoriju reli sporta kao prvi pobednici relija koji su nastupili sa automobilom pogonjenim na gas. Prvo mesto na Ostarrichi-Rallyeu 2007 došla je kao plod OMV-ovog pionirskog rada u razvoju trkačkih bolida na prirodni gas.
Da stvar bude još zanimljivija, posada Harrach/Schindlbacher je do trijumfa stigla sa starim Mitsubishi Lancerom Evo VI CNG koji je svetsku premijeru imao pre 18 meseci. ”Još uvek ne mogu da verujem. San se ostvario. Ovo je uspeh celog tima koji ni jednog trenutka nije prestajao da veruje u ovaj projekat.” - izjavio je Beppo koji je lidersku poziciju preuzeo drugog dana takmičenja nakon odustajanja Wittmann-a Juniora i odličnom vožnjom na cilj stigao prvi ispred Mitsubishi Lancera grupe A.
Petar Janković - Automagazin
Iz FIA je ovih dana izašla poslednja verzija privremenog kalendara za sledeću sezonu Šampionata Sveta u reliju. Na spisku se za sada nalazi 15 takmičenja a najnovija promena je povlačenje Australije nakon zahteva njihovog saveza za odlaganje povratka zemlje kengura u WRC do 2009-te godine.
U predvečerje relija Japan, Subaru International Technique je predstavio najnovije izdanje dugo iščekivane verzije Subaru Impreze WRX STi grupe N. Kao što smo Vas već
obavestili homologacija je najavljena za početak 2008-me, a prve porudžbine već pristižu.
Na stranicama Automagazina već ste imali prilike da
pročitate najavu premijere Mitsubishi Lancera Evo X na predstojećem reliju u Japanu. Pod specijalnim odobrenjem jubilarnu desetu evoluciju trkačkog bolida japanskog giganta prvi će “poterati” Hideaki Miyoshi kao predvozilo domaće WRC runde.
Pred Sebastienom Loebom je samo jedan zadatak. Predstojećeg vikenda u Japanu mora ponoviti uspeh od prošle godine i pobedom nad Marcusom Gronholmom u najgorem slučaju smanjiti prednost Finca na samo dva boda.
FIA nastavlja da zbunjuje svtsku javnost. U više navrata smo pisali o radnoj grupi Vision 2012 u čijem se programu transformacije WRC-a između ostalog pominjao razvoj WRC bolida iz platforme automobila klase S2000 i N4. Sada se govori o klasi S2000+ sa “malim” turbo punjačem.
Iz Južne Afrike dugo vremena nisu stizale informacje o napredku Toyotinog projekta novog S2000 bolida, Auris. Corolla S2000 nije “zaživela” u Evropi ali konačno lepe vesti iz Toyota Motorsport SA radionice. Homologacija Aurisa S2000 se bliži.
Ovogodišnji Šampion Slovenije u reliju, Tomaž Kaučić, na poslednjem reliju sezone nastupiće u Mitsubishi Lanceru devete evolucije zamenivši pomalo zastareli model Subaru Impreza spec C N11 sa kojim se i ovenčao titulom.
Po drugi put u svojoj karijeri, Jean-Joseph Simon postaje Šampion Evrope. Nakon uspeha od pre tri godine “matori” Francuz je ovogodišnji deficit u konjskim snagama nadoknadio iskustvom i konstantnim partijama što je na kraju rezultiralo pobedom nad mnogo jačim bolidima.
Slovenački reli as, Andrej Jereb, ovogodišnju sezonu takmičenja završiće nastupom na OMV Waldviertel reliju u Austriji. Ono što ovaj nastup čini još zanimljivijim je premijera posade Jereb/Kacin u hit bolidu klase S2000, Peugeotu 207!