Najnovije vesti iz auto industrije
Rally – Dacia Logan Cup
Objavljeno: 17.10.2007.
Dacia Logan je već prodrmala Evropu, posebno istočnu, svojim odnosom cena-kvalitet, a broj prodatih primeraka govori sam za sebe. Iz Renault Sport Technologies sada dolazi novi koncept koji bi mogao biti izuzetno zanimljiv i našem siromašnom autosportu.
Francuzi su na osnovi Dacie Logan 1.6 sa 90KS spremili tri sportska kit-a. Jedan za kružne trke i dva za reli, asfalt i makadam. Ono što je zanimljivo je naravno cena. Kompletan asfaltni kit u koji je uključena sigurnosna oprema, sedišta, volan, sportski amotrizeri, opruge, kit za menjač..... , košta samo 4.000evra!
Renault je tako ponudio svima da za malo novca (malo u odnosu na bilo koje kup takmičenje i pripremu iole ozbiljnijeg trkačkog automobila) uđe u svet autosporta. Kompletnu listi stavki uključenih u cenu ovog sporskog seta možete pogledati ovde, a nabavka je moguća u svim zemljama gde se Logan prodaje. Potpuno novi automobil sa potpuno novom sigurnosnom opremom po veoma pristupačnoj ceni sigurno je kvalitetniji od vremešnih jugića za koji mnogi takmičari “bace” i više para od cene trkačke verzije Dacie.
Možda nije toliko atraktivan na prvi pogled i možda ne pleni svojom snagom i brzinom, ali Dacia Logan Cup će sigurno naći put do mnogih takmičara klase N2 širom Evrope. Nadajmo se da ćemo nekog Logana videti i na našim stazama.
Petar Janković - Automagazin
Što bi rekli naši ljudi, ko završi reli u Japanu, pričaće! Loeb, Pons, Latvala, danas nisu stigli do cilja a vozač Munchi’s Ford Rally Teama je pobedio na dva brzinska ispita! Ako tome dodamo da je juče pobedu uzeo i Araujo sa automobilom grupe N i odustajanja ostalih favorita sigurno je da ćemo dugo pampiti ovaj reli. A još se nije ni završio!
Ovogodišnje izdanje relija Japan nastavlja da “uzima žrtve”. Nakon prvog dana i odustajanja Marcusa Gronholma (Atkinsona, Solberga ...) drugi dan donosi još iznenađenja. Na stazi nije više ni Sebastien Loeb a borba za šampionsku titulu se na sreću vozača Forda vratila na mesto pre Japana.
Nicolas Vouioz zadržao je lidersku poziciju i nakon dugog drugog dana švajcarskog relija Valais. Nakon ukupno deset brzinskih ispita Francuz ima skoro 37 sekundi prednosti ispred timskog kolege Ojede koji je sve bliže tituli Šampiona IRC-a za sezonu 2007.
Poslednje takmičenje sezone u Belgiji, Rallye of Condroz, biće održano od 2-4 Novembra. Kao i svake sezone biće to fantastična završnica godine koja tradicionalno okuplja veliki broj reli fanova. Prošlogodišnji pobednik, Francoiz Duval se vraća na domaću teritoriju sa potpuno novim prevozom.
Predstavljena pre nekoliko dana, nova bomba iz Subarua, hetdžbek varijanta Impreze WRX STi ne prestaje da zanima svetsku reli javnost. Da bi se uverili u kvalitet novog modela Japanci su ga na testiranje predali nikome drugom nego četvorostrukom Šampionu Sveta Tommiju Makinenu.
Armija GT automobila na reliju i dalje raste. Porsche, Nissan, Ferrari, Aston Martin a sada i čuveni italijanski Maserati. Agostino Alberghino šef italijanskog tima Happy Racing najavljuje učešće sa novim automobilom u narednom reli šampionatu Italije.
Na preostala tri brzinca dana Sebastien Loeb je uspeo da se pomeri za još jedno mesto u generalnom plasmanu i trenutno je drugoplasirani sa 10.3sec zaostatka iza Hirvonena koji poručuje da mora pobediti za Marcusa.
U Japanu non-stop akcija! Najvažnija vest je naravno odustajanje Marcusa Gronholma nakon SS4, i sada je na Hirvonenu i Latvali da pokušaju da Sebastianu Lorbu “uskrate” što više bodova. U ovom trenutku, nakon SS7, tri brzinca pre kraja prvog dana to im polazi za rukom.
Prvi dan, po svoj prilici poslednje runde Intercontinental Rally Challengea u sezoni 2007 prošao je u znaku borbe Nicolasa Vouilloza i Umberta Scandolole. Za sada, nakon tri odvožena brzinska ispita vozač Peugeot Sport Spain je na čelu, ali samo 7sec ispred brzog Italijana u Abarthu.