Najnovije vesti iz auto industrije
WRC, Wales Rally – Perfektan dan za Latvalu
Objavljeno: 01.12.2007.
Junak drugog dana relija Vels je ponovo mladi vozač Forda, ali ovoga puta Jari-Matti Latvala.Da nije bilo jučerašnjih problema sa “vidljivošću” Finac bi bio u samom vrhu generalnog plasmana u borbi za pobedu. Vozač Stobart Forda je još jednom pokazao svoj neosporni talenat i potencijal koji će nadamo se sledećih sezona tek “eksplodirati”.
Latvala je pobedio na svih šest “pravih” brzinaca a jedini koji mu je pokvario perfektan performans je Marcus Gronholm pobedom na superspecijalu u Cardiffu kojim je i završen drugi dan trkanja u Velikoj Britaniji. Promena u top 3 nije bilo, kao ni prevelikih uzbuđenja. Voda i dalje teče na Loebovu vodenicu i četvrta titula je sve bliže i bliže. Francuz kako sam kaže ima dobar tempo, odličan automobil a na sva pitanja novinara o tituli odgovara samo sa ”It’s OK”.
Na četvrtoj poziciji je i dalje Petter Solberg mada je Daniel Sordo uspeo da jučerašnjih minut zaostatka za Norvežaninom umanji za pola. Jedina promena danas desila se na poziciji broj šest koju je mladi Wilson “prepustio” Chrisu Atkinsonu. Production klasu i dalje predvodi Guy Wilks sa ubedljivih minut prednosti ispred Marka Higginsa. Do kraja sezone 2007 WRC-a deli nas još samo četiri brzinca i 114.26 km.
Generalni plasman relija Vels nakon drugog dana:
1. Mikko Hirvonen BP Ford Focus RS WRC 07 2hours 16mins 27.3secs
2. Marcus Gronholm BP Ford Focus RS WRC 07 +00mins 35.5secs
3. Sebastien Loeb Citroen Total WRT C4 WRC +01mins 15.0secs
4. Petter Solberg Subaru WRT Impreza WRC 2007 +02mins 26.3secs
5. Daniel Sordo Citroen Total WRT C4 WRC +02mins 56.9secs
6. Chris Atkinson Subaru WRT Impreza WRC 2007 +05mins 49.9secs
7. Matthew Wilson Stobart Ford Focus WRC 06 +05mins 59.9secs
8. Manfred Stohl OMV Kronos Citroen Xsara WRC +06mins 55.4secs
Petar Janković - Automagazin
Još jedna brilijantna sezona je iza BP Ford Rally Team-a. Da sve bude još lepše, nakon daleke 1979-te godine Fordovi vozači su ponovo na pozicijama 1-2 na pobedničkom postolju relija Velika Britanija.
Mladi Norvežanin nije na najbolji način završio sezonu 2007. Vozeći se na solidnoj desetoj poziciji u svom novom Ford Focusu WRC spec.’06 nakon početničke greške završio je nastup spektakularnim prevrtanjem na SS9.
Odlična vožnja Jari-Matti Latvale i poslednjeg trećeg dana relija Vels ostala je u senci nove, četvrte uzastopne šampionske titule Sebastiena Loeba. Francuz koji se opredelio za vožnju na “sigurno” došao je do treće pozicije koja mu je bila dovoljna da još jednom nadigra svog jedinog konkurenta Marcusa Gronholma.
Iskusni japanski pilot Toshi Arai po drugi put je osvojio šampionsku titulu u Production klasi Šampionata Sveta. Arai nije startovao u Velikoj Britaniji jer je već odvozio svojih šest nominovanih relija, a jedini koji je mogao da ga ugrozi, Argentinac Gabriel Pozzo, odustao je već na petom brzinskom ispitu takmičenja u Velsu.
Velšanin Stuart Jones koji u okviru PWRC šampionata nastupa sa MG S2000 izleteo je sa staze na predposlednjem brzinskom ispitu dana. Reli je prekinut i preostali takmičari su odmah preusmereni na superspecial na Millennium Stadiumu.
FIA je juče nakon glasanja World Motor Sport Council potvrdila kalendar za WRC sezonu. Izmena za razliku od onog kojeg smo objavili u oktobru nema. Meksiko definitivno menja Australiju a broj takmičenja je smanjen za jedan. Sledeće godine gledaćemo 15 WRC relija.
Prvi dan akcije u Velsu je završen. Od šest brzinskih ispita voženih danas Mikko Hirvonen je bio najbrži na pet i vodi sa ubedljivih 40sec prednosti ispred Marcusa Gronholma i sa skoro minut viška ispred hladnokrvnog Loeba.
Na jučerašnjoj konferenciji za novinare objavljeno je da će na ovogodišnjem izdanju Race of Champions vozači imati prilike da se okušaju u čak pet bolida potpuno koncepcijski različitih. Nakon Ford Focusa WRC, Aston Martina N24 i naravno RoC Buggy-ja, na listu su pridodati Abarth Grande Punto S2000 i Solution F1.
Start u Velikoj Britaniji za Suzuki WRC Team nije prošao baš kako se očekivalo. Za vreme shakedown-a naglo se podigla temperatura motora i Sebastian Lindholm je bio primoran da kraj staze “hladi” bolid koji nije mogao biti odvežen do servisnog parkišta.