WRC: Toyota razvija motor 1.6 Turbo

Mogući povratak Toyote u Svetski reli šampionat (FIA WRC), dobija jasnije konture. Japanska kompanija je potvrdila da je započet razvoj motora 1.6 Turbo, sa sistemom direktnog ubrizgavanja goriva. Za razvoj motora je zaduženo nemačko odeljenje Toyota Motorsport GmbH, sa sedištem u Kelnu...
Toyota je započela razvoj motora pod oznakom Global Race Engine, koji će moći da se koristi kako za reli automobile specifikacije S2000T i WRC, tako i u automobilima za takmičenja na kružnim trkama (na primer WTCC). Reč je o potpuno novom motoru, što znači da su Japanci izabrali istu strategiju, kao Citroën i Volkswagen (Ford koristi motor razvijen na bazi agregata iz serijske proizvodnje). Pored Citroëna, Forda i Volkswagena, Toyota bi trebala biti četvrti fabrički tim u Svetskom reli šampionatu (najavljen je ulazak novih proizvođača).
Šef Toyota Motorsport GmbH, Yoshiaki Kinoshata, potvrdio je plan o ugradnji novog takmičarskog motora u novu generaciju modela Vitz, koji se u Evropi prodaje pod imenom Yaris. To ne čudi, s obzirom na činjenicu da model na čijoj bazi se razvija automobil specifikacije WRC, ne sme biti kraći od 3.900 mm (u skladu sa ovim pravilom, Citroën je C4 zamenio modelom DS3, a Ford je Focus zamenio Fiestom).
Podsetimo, projekat Toyota Team Europe (TTE) je pokrenut 1972. godine, kada je Ove Andersson, kasnije šef Toyota tima u WRC-u, odlučio da u modelu Toyota Celica nastupi na RAC reliju u Velikoj Britaniji. TTE postaje Toyota Motorsport GmbH već 1973. godine. Ova japanska kompanija se može pohvaliti i sa dve šampionske titule u Svetskom reli šampionatu, u konkurenciji konstruktora - dve sa modelom Toyota Celica Turbo 4WD (1993. i 1994. godine) i jedna sa modelom Toyota Corolla WRC (1999. godine).
Od 1973. do 1999. godine, Toyota je zabeležila 43 pobede u Svetskom reli šampionatu, 48 drugih mesta i 53 treća mesta (144 podijuma), a takmičari u Toyota automobilima, pobedili su na 1.371 brzinskom ispitu.
Takmičari koji su nastupali za Toyotu u Svetskom reli šampionatu:
Carlos Sainz
Juha Kankkunen
Didier Auriol
Bjorn Waldegard
Mats Jonsson
Hannu Mikkola
Ian Duncan
Walter Boyce
Armin Schwarz
Per Eklund
Freddy Loix
Lars-Erik Torph
Ove Andersson
Markku Alen
Mikael Ericsson
Kenneth Eriksson
Andrea Aghini
Francois Chatriot
Adolphe Choteau
Thomas Radstrom
Harri Rovanpera
Erwin Weber
Automagazin.rs