Najnovije vesti iz auto industrije
RoC 2007 – Nemačka i Ekstrom pobednici
Objavljeno: 17.12.2007.
Pred više od 55.000 glrdalaca na Wembley Stadiumu u Londonu ovogodišnji Šampioni nad Šampionima su Šveđanin Mattias Ekstrom u pojedinačnoj i Nemačka u konkurenciji nacija.
Nemački tim koji su sačinjavali Michael Schumacher i vozač F1 Toro Rosso tima Sebastian Vettel, do finala sa Finskom je stigao pobedivši Sjedinjene Američke Države i Englesku. U konačnom obračunu sa Marcusom Gronholmom i Heikkijem Kovalainenom glavna zvezda ipak nije bio Schumacher. Legendi F1 na startu se ugasio Abarth Grande Punto S2000 u okršaju sa Kovalainenom što je dalo prednost Fincima. Ipak iznenađenje večeri je priredio Vettel pobedivši Gronholma u ni manje ni više Ford Focusu WRC, a odmah zatim i Kovalainena u Roc Buggy-u.
Bivši DTM Šampion Mattias Ekstrom u finalu je dobio velikog Michaela Schumahera. Ekstrom je poveo pobedom u Solution F bolidima da bi Nemac izjednačio trijumfom u RoC Buggy-u sa Hondinim motorom. Odlučujuća vožnja ponovo u Solutionu i ponovo Šveđanin brži, čime se okitio ovogodišnjom titulom Champion of Champions.
Na ovogodišnjem Race of Champions odata je i posebna počast nesrećno nastradalom Colinu McRae-u. Uz govore i kratak film o velikom Šampionu, Colinov brat Alister McRae je na stadium dovezao i njegovu Subaru Impezu WRC koja je ostala na sredini arene tokom celog spektakla. Porodica McRae je bila prisutna na Wambley-u na kome je i sam Colin trebao da nastupi.
Petar Janković - Automagazin
Marcus Gronholm je javno podržao izbor Jari-Matti Latvale kao njegovog naslednika u Fordu i što je mnogo zanimljivije još jednom “degradirao” Hirvonena mišljenjem da će novi član tima uskoro biti jedini pravi konkurent Sebastienu Loebu.
Početak sezone nije obećavao ništa lepo za Belgijanca Francoisa Duvala. Nedostatak finansija onemogućavao je nastup na prvom reliju sezone u Monte Carlo-u. Ipak sreća se Francoisu konačno osmehnula, sasvim nenadano.
Andreas Mikkelsen je sebi postavio ciljeve možda pomalo čudne za današnje mlađe naraštaje. Objavljivanje njegovog reli programa za narednu sezonu je stopirano sve dok škola koju ovaj 18-godišnjak pohađa ne objavi tačne datume njegovih ispita.
Kao i u slučaju Forda “dvojka” u timu, ali Citroena, na terenu je u okolini Monte Carla. Španac Daniel Sordo je specijalista za asfalt ali test kilometara nikada nije previše.
Nismo morali dugo čekati da se posle japanske premijere najnovija perjanica Mitsubishi Motorsa pojavi i u Evropi. Prvi od dva Lancera desete evolucije su stigla u italijanski Top Run Racing gde je dočekan kao pravi božićni poklon.
Odmora i dalje nema. Ford je odmah nakon objavljivanja tima za sezonu 2008 momke raspodelio na službene zadatke. Mikko Hirvonen je u snežnoj Švedskoj a novajlija Latvala ispituje granice Focusa na ledenom asfaltu Monte Carla.
U izuzetno zanimljivoj završnici Bettega Memorial Rallysprint-a Estonac Marko Martin u Subaru Imprezi WRC za “dlaku” je bio brži od novoimenovanog prvog vozača Suzukija, Tonija Gardemeistera, ovoga puta za volanom Peugeota 307 WRC.
Ljubitelji reli sporta neće dugo čekati da ponovo gledaju uzbudljive borbe. Već 3. januara 2008. startuje nova sezona u Evropi 26-tim izdanjem IQ-Janner Rally-a u Austriji. Organizatori su prezentovali impozantnu listu prijava sa 131 posadom i nekoliko svetski poznatih imena.
Kao i u slučaju Forda glasine o sastavu tima Suzuki su se obistinile. Toni Gardemeister i Per-Gunnar Andersson su skandinavska kombinacija sa kojom Suzuki ulazi u svoju prvu WRC sezonu.