WRC, Monte Carlo Rally – Svi zadovoljni!

Odavno nije bilo relija koji se završio a da su svi timovi zadovoljni postignutim rezultatom. Ako izuzmemo najvećeg gubitnika, Danija Sordoa koji je sigurno zaslužio više od jedanaestog mesta, i Citroen i Ford pre svega a i Subaru i Suzuki odlaze iz Monaka sa osmesima.

Ono što je timove najviše brinulo pre početka relija je kako će se ponašati pneumatici bez pene koja sprečava izduvavanje. Osim Latvale prve noći takmičenja, svi su prošli bez većih problema. Pirelli je odradio odličan posao a posebno vredi pohvala od strane Loeba i Citroena “naviklih” na domaći “opanak” Michelin. Kada smo već kod Sebastiena on je sezonu započeo pobedom (37-ma u karijeri), onako kako se samo poželeti može, a i novi šef tima Olivier Quesnel je ubeležio prvi trijumf i može biti zadovoljan i pored Sordovih turbo-problema.

Konkurencija iz Ford BP Abu-Dhabi Teama je mogla proći mnogo gore, ali nije! Početak nije obećavao i dva Citroena su za Hirvonena i Latvalu bili samo sitne tačke u daljini. Latvalin peh je kompletno skinuo osmeh sa Wilsonovog lica ali kraj je ipak bio srećan. Hirvonen je Monte Carlo reli završio kao drugopasirani što je pozicija iz snova za 27-godišnjeg Finca. Preuzeo je Gronholmovu štafetu i čak se plasirao za stepenicu više nego njegov predhodnik prošle godine. Fordov uspeh upotpunjuje i “B” tim Stobart koji je sa oba vozača (Duval i Galli) sa lakoćom stigao do prvih bodova.

Onda dolazimo do “druge lige”. Subaru se budi, poručuju iz SWRT-a. Atikinson pobeđuje na brzincu i odoleva Duvalu. Subaru je ponovo na podijumu i sa oba vozača u bodovima stiže do drugog mesta u generali konstruktora. Dodatni podsticaj da se ubrza razvoj novog modela. Pridošlica Suzuki je imao najviše problema. Pucali su motori, gubio se pogon na sva četiri točka, ali ipak na cilju P-G Andersson osmi i vredan bod na prvom ne-test reliju najmlađe ekipe WRC-a. Vozači bolida koji ne važe za specijaliste na asfaltu postizali su sa SX4 WRC odlična vremena tako da se u toku sezone očekuje dalji napredak japanske ekipe.

I kao što vidite, da se vratimo na početak priče, svi su zadovoljni. Sezona je počela, videli smo i neka nova-stara imena, dobre vožnje, i sa nestrpljenjem očekujemo početak februara i reli u Švedskoj (ako sve ne pokvari manjak snega) kada Loebu sigurno neće biti lako. Krenuće i nova sezona u Production klasi sa novim vozačima i novim bolidima tako da imate puno razloga da sa nama pratite nastavak World Rally Championshipa za sezonu 2008. Petar Janković - Automagazin