Najnovije vesti iz auto industrije
WRC, Monte Carlo Rally – Svi zadovoljni!
Objavljeno: 28.01.2008.
Odavno nije bilo relija koji se završio a da su svi timovi zadovoljni postignutim rezultatom. Ako izuzmemo najvećeg gubitnika, Danija Sordoa koji je sigurno zaslužio više od jedanaestog mesta, i Citroen i Ford pre svega a i Subaru i Suzuki odlaze iz Monaka sa osmesima.
Ono što je timove najviše brinulo pre početka relija je kako će se ponašati pneumatici bez pene koja sprečava izduvavanje. Osim Latvale prve noći takmičenja, svi su prošli bez većih problema. Pirelli je odradio odličan posao a posebno vredi pohvala od strane Loeba i Citroena “naviklih” na domaći “opanak” Michelin. Kada smo već kod Sebastiena on je sezonu započeo pobedom (37-ma u karijeri), onako kako se samo poželeti može, a i novi šef tima Olivier Quesnel je ubeležio prvi trijumf i može biti zadovoljan i pored Sordovih turbo-problema.

Konkurencija iz Ford BP Abu-Dhabi Teama je mogla proći mnogo gore, ali nije! Početak nije obećavao i dva Citroena su za Hirvonena i Latvalu bili samo sitne tačke u daljini. Latvalin peh je kompletno skinuo osmeh sa Wilsonovog lica ali kraj je ipak bio srećan. Hirvonen je Monte Carlo reli završio kao drugopasirani što je pozicija iz snova za 27-godišnjeg Finca. Preuzeo je Gronholmovu štafetu i čak se plasirao za stepenicu više nego njegov predhodnik prošle godine. Fordov uspeh upotpunjuje i “B” tim Stobart koji je sa oba vozača (Duval i Galli) sa lakoćom stigao do prvih bodova.

Onda dolazimo do “druge lige”. Subaru se budi, poručuju iz SWRT-a. Atikinson pobeđuje na brzincu i odoleva Duvalu. Subaru je ponovo na podijumu i sa oba vozača u bodovima stiže do drugog mesta u generali konstruktora. Dodatni podsticaj da se ubrza razvoj novog modela. Pridošlica Suzuki je imao najviše problema. Pucali su motori, gubio se pogon na sva četiri točka, ali ipak na cilju P-G Andersson osmi i vredan bod na prvom ne-test reliju najmlađe ekipe WRC-a. Vozači bolida koji ne važe za specijaliste na asfaltu postizali su sa SX4 WRC odlična vremena tako da se u toku sezone očekuje dalji napredak japanske ekipe.

I kao što vidite, da se vratimo na početak priče, svi su zadovoljni. Sezona je počela, videli smo i neka nova-stara imena, dobre vožnje, i sa nestrpljenjem očekujemo početak februara i reli u Švedskoj (ako sve ne pokvari manjak snega) kada Loebu sigurno neće biti lako. Krenuće i nova sezona u Production klasi sa novim vozačima i novim bolidima tako da imate puno razloga da sa nama pratite nastavak World Rally Championshipa za sezonu 2008.
Petar Janković - Automagazin
Čudne želje ljubitelja relija su se obistinile! Nebo se konačno “otvorilo” i sneg je konačno prekrio staze jedinog pravog zimskog relija u kalendaru WRC-a. Već tokom jučašnjeg dana u okolini Karlstada palo je oko 10 cm snega a nastavak padavina se očekuje i narednih dana.
Na tek završenom reliju Monte Carlo FIA i timovi učesnici po prvi put su primenili nove bezbednosne mere, naravno u cilju smanjenja eventualnih povreda vozača i suvozača. Nakon tri godine razvoja FIA je uz pomoć Peugeota i Subarua razvila sistem koji može biti integrisan u sve moderne reli automobile.
Kod reli fanatika Šampionat Irske u reliju odavno ima kultni status. Široj reli javnosti brzi Irci su postali poznati tek tokom održavanja WRC runde na kojoj se i nisu baš proslavili. Ipak kao jedna od poslednjih oaza WRC bolida u Evropi i ove godine takmičenje obećava odličnu borbu i zabavu za fanove.
O prvim test vožnjama nove Subaru Impreze WRC’08 na Sardiniji već smo pisali na Automagazinu. Bolid koji se ubrzano razvija, a treba da povrati poljuljani ugled nekada velikog tima, vozi iskusni Estonac Markko Martin. Sada smo u prilici da Vam prikažemo i prve snimke novog modela koje su već “procurele” na net.
Tamni oblaci su se nadvili nad Švedsku! Metaforično, ali na žalost ako pravi oblaci uskoro ne donesu sneg velika je mogućnost otkazivanja drugog relija Šampionata Sveta u reliju. Sneg je ono što je bitno za Sweden Rally i ako ga ne bude, takmičenje nije ono što od njega očekuju i vozači i gledaoci.
Da prošle sezone Renato Travaglia nije imao “pehova” sa svojim neregularnim Mitsubishi Lancerima Evo IX lako se moglo deseti da ponovo stigne do titule Šampiona Evrope. U sezoni 2008 Italijan planira da se vrati sa namerom da povrati i poljuljan ugled i titule.
To da je Sebastien Loeb prvi a Mikko Hirvonen drugi možda i nije toliko interesantna vest nakon četiri dana trkanja na Monte Carlo Rally-u, ali treće mesto Subaru World Rally Teama, tačnije Chrisa Atkinsona, sigurno će dobro odjeknuti. Naravno da se ne zaboravi ko je glavni dasa, ovo je rekordna, peta pobeda Sebastiena Loeba na Monteu.
Nasser al-Attiyah je vozač koji će ostati zapamćen kao prvi kome je pošlo za rukom da pobedi na reliju za volanom nove, “kratke”, verzije Subaru Impreze grupe N koja nosi oznaku N14. Nasser je ubedljivo trijumfovao na reliju Katar najavivši pun potencijal novog modela.
Danas smo ostali bez oba vozača broj dva u Citroenu i Fordu, dobili smo prvog pobednika brzinca koji nije iz Citroena a Suzuki i P-G Andersson oduševljavaju analitičare i fanove. Siguran je i usamljen lider relija, Sebastien Loeb naravno.