AutoMAGAZIN - Sport

Rallye Monte Carlo 2026

Najnovije vesti iz auto industrije

Jänner rally 2011 - Komentar Nenada Nikolića 2. deo

Jänner rally 2011 - Komentar Nenada Nikolića 2. deo

Još jedan od utisaka je momak sa prezimenom iz naših krajeva i imenom iz njihovih, Niki Glišić. Vozi jedan stari dobri BMW M3 E30 i poznat je po pravim klizanjima svojstvenim brzim vozačima automobila sa pogonom na zadnje točkove. Po ledu i snegu, pa to je  tek čudo! A čudo je još veće kada se zna da je Glišić invalid, čovek bez jedne noge...

Niki takođe živi u Freistadtu, i u četvrtak uveče dolazi od kuće na start. Po onom ledu oklizne se svojom protezom, padne i polomi tri rebra. Sa velikim bolovima i sav stegnut, uvijen zavoje, Glišić vozi i opet ona njegova klizanja. Međutim, baš nije imao sreće na svom reliju i na petom brzincu puca mu vetrobran, tako da je konačno morao da odustane. Ipak, videli smo ga i drugog dana van konkurencije, sa svojim prepoznatljivim stilom koji je grejao promrzlu publiku.

Jänner rally 2011 - Komentar Nenada Nikolića 2. deo

Prvog dana su vožena četiri noćna "brzinca". Odabrao sam malo selo Langfirling, koje je na samom cilju BI. Brzinac je namerno, zbog atrakcije, vodio između kuća, a cilj na kraju sela. Prolazi za publiku su obeleženi trakama, a brojni redari ljubazno usmeravaju ljude kuda da prođu. Puno žena, dece koja se igraju po snegu, prava porodična atmosfera. Oko 3000 gledalaca je sigurno prisutno na ovom mestu. Sedim sam na klupi pored male crkve, a tu i okićena živa, velika jelka. Pao je mrak. Pale se ulični fenjeri, a na nekoliko kuća veliki reflektori koji osvetljavaju centar sela. I ukrasi na jelci svelte. Temperatura je pala, ali rešim i ja kao "Švabe" da popijem sada koje pivo. Mogu malo i da "zabrljavim". Uskoro ću prestati da slikam, jer nemam ja onako jake bliceve, kao kolege fotografi. Na ovim noćnim brzincima, najbrži su bili Baumschlager i Orsak, a na 7. brzincu Aigner. Nažalost, i Andreas je na sledećem brzincu odustao zbog kvara menjača. Sutradan je nastavio da vozi i  testira rentirani od Poljaka Pavela Dytka, Mitsubishi Lancer EVO 10, za nastup na Monte Carlu.

Jänner rally 2011 - Komentar Nenada Nikolića 2. deo

Takođe je i Martin Prokop testirao svoju Fiestu, ali za WRC nastup u Švedskoj. O njemu neću mnogo da pišem. Fantastičan test! Njegova vremena nisu zvanično objavljivana, ali kada sam  kod zvaničnika na 12. brzincu pitao za njegovo vreme, od pobednika, superbrzog Austrijanca Harracha je bio brži za 24 sekunde! Dužina BI je bila 21,21km. Više se nisam raspitivao za njegova vremena.Na kraju, češka armada je poražena do nogu u Austriji. Orsak se držao i odolevao naletima Austrijanaca. Nekako sam stekao utisak da su domaćini ipak bogatiji i imaju ozbiljnije pripremljene sprave. Orsaku je posustajao motor, Harrach ga je stizao. Konačno na BI 14, na kome sam i ja bio prisutan i prestigao, što je izazvalo oduševljenje kod domaćih navijača. Sonderprufungen Arena Haid-Unterweissenbach i zvanični spiker, gromoglasno i euforično objavljuje da je Čeh sporiji skoro 20 sekundi! Jaroslav je do cilja stigao kao trećeplasirani, sa Mitsubishijem EVO 9, čiji je motor radio na tri cilindra.

Jänner rally 2011 - Komentar Nenada Nikolića 2. deo

Ovo je samo potvrdilo onaj moj utisak. Koliko će jos dugo česki inženjeri i majstori uspevati da nadoknađuju razliku u novcu, svojim darom za pripremu reli automobila? Teško... Austrijanci su prilično napredovali. Brojan i bogat vozni park, vozači na visokom nivou, publika, timovi, organizacija… Svaka čast!

I tako mi, posle tri predivna i dinamična dana napustismo Region Muhlviertel. U našoj maloj Corsi, reči za utehu: “Ma šta ima veze, bolji smo i od jednih i od drugih u košarci, a za reli ćemo već videti”.

Jänner rally 2011 - Komentar Nenada Nikolića 2. deo

Tekst: Nenad Nikolić - Pirelli World Rallying
Foto: Vesna Stojanović

Rally Dakar 2019 - Komentar 4. etape (Aktuelizovano u 09:12)

Rally Dakar 2019 - Komentar 4. etape (Aktuelizovano u 09:12)

4. etapa je prva na ovogodišnjem Dakru, gde se trase za motore i quadove razdvajaju od automobila, SxS i kamiona. Takmičari na motorima i quadovima su pred sobom imali 106 km etape i 405 km brzinca dok su ostale tri kategorije trebale "izgaziti" 259 km etape i 405 km brzinca. 

Rally Dakar 2019 - Komentar 3. etape

Rally Dakar 2019 - Komentar 3. etape

Dragi moji, završila je treća etapa ovogodišnjeg Dakra i donijela nam je gomilu uzbuđenja. Treći dan utrke će ostati u ružnom sećanje popriličnog broja favorita. Već dugo vremena nisam video ovakva turbulentna dešavanja u poretku među kraljevima Dakra...

Rally Dakar 2019 - Komentar 2. etape

Rally Dakar 2019 - Komentar 2. etape

S velikim zadovoljstvom mogu započeti komentar 2. etape četrdesetiprvog izdanja Dakra. Na sreću, ono što sam priželjkivao i najavio u komentaru jučerašnje etape, danas se počelo odvijati...

Rally Dakar 2019 - Gabor Sagmeister odustao

Rally Dakar 2019 - Gabor Sagmeister odustao

Dakar 2019. napokon je startovao 1. etapom dugačkom 331 km, od toga je brzinski ispit bio 84 km. Na moju veliku žalost započinjem komentar tužnom vesti koja se desila na 29. kilometru BI gde je odustao naš Gabor Seghmeister...

RallyDakar 2019 - Nove informacije

RallyDakar 2019 - Nove informacije

Juče, uoći ceremonijalnog starta, razgovarao sam sa svojim insajderima Tomom startni broj 334 i Sašom Bitermanom, mojim bivšim suvozačem sa relija, koji je sad suvozač Danielu Šaškinu, oni su startni broj 382 i jedina su posada ove godine iz regije...

BMW iX3 50 xDrive
Slika nedelje
Poredak - WRC Vozači
1.S. Ogier293
2.E. Evans289
3.K. Rovanpera256
4.O. Tanak216
5.T. Neuville194
6.T. Katsuta122
7.A. Fourmaux115
8.S. Pajari107