Jänner rally 2011 - Komentar Nenada Nikolića 2. deo

Još jedan od utisaka je momak sa prezimenom iz naših krajeva i imenom iz njihovih, Niki Glišić. Vozi jedan stari dobri BMW M3 E30 i poznat je po pravim klizanjima svojstvenim brzim vozačima automobila sa pogonom na zadnje točkove. Po ledu i snegu, pa to je tek čudo! A čudo je još veće kada se zna da je Glišić invalid, čovek bez jedne noge...
Niki takođe živi u Freistadtu, i u četvrtak uveče dolazi od kuće na start. Po onom ledu oklizne se svojom protezom, padne i polomi tri rebra. Sa velikim bolovima i sav stegnut, uvijen zavoje, Glišić vozi i opet ona njegova klizanja. Međutim, baš nije imao sreće na svom reliju i na petom brzincu puca mu vetrobran, tako da je konačno morao da odustane. Ipak, videli smo ga i drugog dana van konkurencije, sa svojim prepoznatljivim stilom koji je grejao promrzlu publiku.

Prvog dana su vožena četiri noćna "brzinca". Odabrao sam malo selo Langfirling, koje je na samom cilju BI. Brzinac je namerno, zbog atrakcije, vodio između kuća, a cilj na kraju sela. Prolazi za publiku su obeleženi trakama, a brojni redari ljubazno usmeravaju ljude kuda da prođu. Puno žena, dece koja se igraju po snegu, prava porodična atmosfera. Oko 3000 gledalaca je sigurno prisutno na ovom mestu. Sedim sam na klupi pored male crkve, a tu i okićena živa, velika jelka. Pao je mrak. Pale se ulični fenjeri, a na nekoliko kuća veliki reflektori koji osvetljavaju centar sela. I ukrasi na jelci svelte. Temperatura je pala, ali rešim i ja kao "Švabe" da popijem sada koje pivo. Mogu malo i da "zabrljavim". Uskoro ću prestati da slikam, jer nemam ja onako jake bliceve, kao kolege fotografi. Na ovim noćnim brzincima, najbrži su bili Baumschlager i Orsak, a na 7. brzincu Aigner. Nažalost, i Andreas je na sledećem brzincu odustao zbog kvara menjača. Sutradan je nastavio da vozi i testira rentirani od Poljaka Pavela Dytka, Mitsubishi Lancer EVO 10, za nastup na Monte Carlu.

Takođe je i Martin Prokop testirao svoju Fiestu, ali za WRC nastup u Švedskoj. O njemu neću mnogo da pišem. Fantastičan test! Njegova vremena nisu zvanično objavljivana, ali kada sam kod zvaničnika na 12. brzincu pitao za njegovo vreme, od pobednika, superbrzog Austrijanca Harracha je bio brži za 24 sekunde! Dužina BI je bila 21,21km. Više se nisam raspitivao za njegova vremena.Na kraju, češka armada je poražena do nogu u Austriji. Orsak se držao i odolevao naletima Austrijanaca. Nekako sam stekao utisak da su domaćini ipak bogatiji i imaju ozbiljnije pripremljene sprave. Orsaku je posustajao motor, Harrach ga je stizao. Konačno na BI 14, na kome sam i ja bio prisutan i prestigao, što je izazvalo oduševljenje kod domaćih navijača. Sonderprufungen Arena Haid-Unterweissenbach i zvanični spiker, gromoglasno i euforično objavljuje da je Čeh sporiji skoro 20 sekundi! Jaroslav je do cilja stigao kao trećeplasirani, sa Mitsubishijem EVO 9, čiji je motor radio na tri cilindra.

Ovo je samo potvrdilo onaj moj utisak. Koliko će jos dugo česki inženjeri i majstori uspevati da nadoknađuju razliku u novcu, svojim darom za pripremu reli automobila? Teško... Austrijanci su prilično napredovali. Brojan i bogat vozni park, vozači na visokom nivou, publika, timovi, organizacija… Svaka čast!
I tako mi, posle tri predivna i dinamična dana napustismo Region Muhlviertel. U našoj maloj Corsi, reči za utehu: “Ma šta ima veze, bolji smo i od jednih i od drugih u košarci, a za reli ćemo već videti”.

Tekst: Nenad Nikolić - Pirelli World Rallying
Foto: Vesna Stojanović