Najnovije vesti iz auto industrije
Rally – Higgins brži od Iraca
Objavljeno: 06.02.2008.
Britanac Mark Higgins i pored problema prvog dana International Galway relija, koji otvara sezonu takmičenja u Irskoj, uspeo je da nadoknadi izgubljeno vreme i trijumfuje ispred iznenađujuće brzog Tima McNultya.
Slab sneg i poledica uzela je danak i mnogi takmičari su pre vremena završili reli. Prva “žrtva” bio je jedan od favorita, Gareth MacHale, koji je u brzom delu SS1 izleteo, oštetio upravljački mehanizam svog Ford Focusa WRC i odustao. Ništa bolje sreće nisu bili ni Andreas Mikkelsen koji se održao na stazi do trećeg brzinca a aktuelni Šampion Eugene Donnelly je po “starom dobrom” običaju u novu sezonu krenuo sa nula bodova. Nakon problema sa interkulerom sve se završilo kvarom menjača Subaru Impreze WRC S12.
Mark Higgins je prvi dan relija nakom pucanja pneumatika na SS1 završio sa 34 sekunde manjka u odnosu na Irca McNultya. Ipak Markov furiozni ritam već na otvaranju drugog dana McNultyovu prednost smanjuje na 18sec da bi u poslednji brzinski ispit dva takmaca ušla sa razlikom od 1.5sec. Krajnji rezultat ipak ide u korist vozaču sa ostrva Man, koji je ovogodišnji nastup u Irish Tarmac Championshipu započeo pobedom.
Genralni plasman Galway International Rallya:
1. M. Higgins/R. Kennedy - Subaru Impreza WRC 1:36.02,8
2. T. McNulty/E. O'Donnell - Subaru Impreza WRC + 0:10.7
3. E. Boland/D. Morrissey - Subaru Impreza WRC +3:36.6
4. A. MacHale/K. Duffy - Ford Focus WRC + 4:46.1
5. K. Kelleher/M. Kelleher - Mitsubishi Lancer Evo IX + 8:22.3
6. J. McGlaughlin/C. Henderson - Mitsubishi Lancer Evo IX + 9:43.7
7. G. Jennings/D. Connolly - Mitsubishi Lancer Evo IX + 9:53.3
8. J. Greer/J. Hart - Mitsubishi Lancer Evo IX + 10:10.0
Petar Janković - Automagazin
Aktuelni PWRC Šampion, Japanac Toshi Arai, započeo je svoju ovogodišnju kampanju sa pobedom. Za volanom novog modela iz kuće Subaru, Impreze WRX, Arai je pobedio na snežnom Rally of Tsumagoi. Bio je to odličan debi novog automobila pripremljenog od strane Arai Motorsporta.
Tajna je konačno otkrivena! Bivši Šampion Sveta u konkurenciji Juniora, Šveđanin Patrick Sandell, sezonu 2008 JWRC-a voziće za srpski Interspeed Racing Team! Istinu nam je otkrila lista prijavljenih takmičara za treći reli Šampionata Sveta u Meksiku.
Hirvonenova glasna razmišljanja su više nego jasna. Na snežnoj podlozi Loeba je “najlakše” pobediti i takva se prilika ne sme propustiti. Ukoliko Finac želi da na kraju godine bude Šampion, mora trijumfovatii na predstojećem reliju u Švedskoj i iskoristi svoje iskustvo vožnje na snegu i ledu.
Godinu dana ranije nego što su organizatori planirali kreće Dakar Series. U organizaciji A.S.O. (Amaury Sport Organisation) prvi u seriji biće Central Europe Rally koji će u drugoj polovini aprila 2009-te godine proći kroz Mađarsku i Rumuniju.
Prošlogodišnji vice-šampion u konkurenciji juniora sa nestrpljenjem očekuje početak programa od deset WRC relija planiranih za ovu sezonu. Ništa manje nisu nestrpljivi ni fanovi iz Estonije i celog Sveta koji žele konačno da vide trećeg Citroena C4 WRC.
Za razliku od predhodnih izdanja relija u Švedskoj takmičari i timovi imaće na raspolaganju samo jedan tip pneumatika. Pirelli Sottozero doživljava svoju premijeru u WRC-u u dimenziji 145/85r16 sa samo jednom tvrdoćom, brojem i dužinom eksera (stud-ova).
Atmosfera u domaćoj publici pred reli u Švedskoj je i pored hladnog vremena uzavrela. Nakon Monte Carlo relija Šveđani dižu u zvezde svog mladog pilota P-G Anderssona. Ipak vozač Suzuki WRT-a najavljuje taktiku sličnu onoj na otvaranju sezone u Monaku.
Prema pisanjima AS-Magazina Dani Sordo drugi vozač Citroen WRT-a i pre starta relija u Švedkoj izgubiće šanse da se bori za najviši plasman. Naime nakon odustajanja trećeg dana relija Monte Carlo morao je biti zamenjen motor na Sordovom C4 WRC a kako je Španac nastavio takmičenje po superally pravilu sledi “penal” od pet minuta.
Iz susedne Hrvatske nam stižu informacije o kalendaru reli takmičenja za sezonu 2008 koji po prvim informacijama nije naišao na dobar prijem ni kod vozača ni kod gledalaca. Šest takmičenja, od čega se jedan reli održava u Austriji i dva u Sloveniji, po izjavama poznavalaca predstavljaju korak nazad u popularizaciji reli sporta u Hrvatskoj.