Najnovije vesti iz auto industrije
        
        
            Swedish Rally 2008 - shakedown
            Objavljeno: 07.02.2008.
        
        
            Jutros je u okolini Karlstada tradicionalnim shakedown-om započeo Sweden Rally 2008. Na stazi dužine 2,6 kilometara najbži je bio fabrički vozač Subaru tima, Chris Atkinson, sa 0,3 sekunde prednosti ispred Sebastiena Loeba (Citroen) i Pettera Solberga (Subaru), koji su zabeležili identično vreme vožnje...
Ono što je interesantno na današnjem shakedownu jeste veliki broj nastupa. Atkinson je čak pet puta prošao stazom, Loeb četiri, Galli, Rautenbach i Andersson po šest puta, a Hening Solberg i Gardemeister su stazu prošli čak sedam puta. Staza današnjeg shakea bila je prekrivena ledom, malim slojem snega, a na nekim deonicama preovladavalo je blato.
Rezultati shakedowna (kompletne rezultate možete pogledati OVDE):
1. 	Chris Atkinson 	Subaru WRT 	Subaru Impreza WRC 2007	1:06.1
2. 	Sebastien Loeb	Citroen Total WRT 	Citroen C4 WRC 	1:06.4
2. 	Petter Solberg 	Subaru WRT 	Subaru Impreza WRC 2007 	1:06.4
4. 	Gigi Galli 	Stobart Ford 	Ford Focus WRC 07 	1:06.7
4. 	Henning Solberg 	Stobart Ford 	Ford Focus WRC 07 	1:06.7
6. 	Andreas Mikkelsen 	Ramsport 	Ford Focus RS WRC 	1:06.9
7. 	Jari-Matti Latvala 	BP Ford Abu Dhabi 	Ford Focus WRC 07 	1:07.0
8. 	Mikko Hirvonen 	BP Ford Abu Dhabi 	Ford Focus WRC 07 	1:07.2
9. 	Per-Gunnar Andersson 	Suzuki WRT 	Suzuki SX 4 WRC 	1:07.3
10. 	Urmo Aava	WRT Estonia	Citroen C4 WRC 	1:07.4
11. 	Toni Gardemeister	Suzuki WRT 	Suzuki SX 4 WRC 	1:07.7
12. 	Daniel Sordo	Citroen Total WRT 	Citroen C4 WRC 	1:07.8
13. 	Matthew Wilson 	Stobart Ford 	Ford Focus WRC 07 	1:08.0
14. 	Khalid Al-Qassimi	BP Ford Abu Dhabi 	Ford Focus WRC 07 	1:10.6
15. 	Mads Ostberg 	Adapta 	Subaru Impreza WRC 	1:10.8
16. 	Juho Hanninen 	Ralliart New Zealand 	Mitsubishi Lancer Evo IX 	1:11.3
17. 	Martin Prokop 	Martin Prokop 	Mitsubishi Lancer Evo IX 	1:11.6
18. 	Uwe Nittel 	Pro Race 	Mitsubishi Lancer Evo IX 	1:12.1
18. 	Patrik Sandell 	Peugeot Sport 	Peugeot 207 	1:12.1
20. 	Conrad Rautenbach 	Conrad Rautenbach 	Citroen Xsara WRC 	1:12.5
Goran Sarić - Automagazin
          
        
                
        
        Nakon drugog relija sezone 2008 pomalo iznenađujući redosled i u konkurenciji vozača i u konkurenciji timova. Sa dva druga mesta Hirvonen je ubedljivo prvi vozač, dok njegov Ford Abu Dhabi WRT ima čak 10 bodova prednosti ispred Subarua i Stobart Forda. Ono što brine navijače Citroena je tek četvrto mesto francuskog proizvođača.
        
                
        
        Jari-Matti Latvala, već posle nekoliko pređenih kilometara na shakedownu, vratio se u servisnu zonu i samo klimnuo glavom svojim mehaničarima. Bilo je to jasno upozorenje konkurenciji, čija su se strahovanja ostvarila već prvog dana. Ultra talentovani Finac vozio je precizno i ubitačno brzo, a Ford Focus RS WRC radio je kao sat...
        
                
        
        Khalid Al-Qassimi je prvi put vozio reli u Švedskoj i sve je ličilo na onaj film o nastupu Jamajke na Zimskim Olimpijskim Igrama. Ipak u inat zlobnicima Khalid odlazi kući, u toplije krajeve, sa osvojenom titulom na Colinovom skoku.
        
                
        
        Drugi dan WRC runde u Švedskoj doneo je nove probleme četvorostrukom svetskom prvaku, Sebastien Loebu. Posle prevrtanja na krov Citroen C4 WRC u rukama Francuza kvario se kao mleko na Suncu i odustajanje je bilo jedino rešenje. Mladi Finac u Fordu, Matti Latvala, i danas je vozio kao iskusni vuk i samo čudo ga može sprečiti da pobedi...
        
                
        
        Dok ovo pišemo drugi dan relija u Švedskoj je još uvek u toku ali vozači se žale na katastrofalne uslove na putu. Na stazi ima najmanje snega a preovlađuje blato, makadam i na ponekim deonicama se vozi i po asfaltu, što prosto znači da takmičari ponekad nemaju ni malo “gripa”.
        
                
        
        Jari-Matti Latvala u svog drugom startu u bojama BP Ford Abu Dhaby World Rally Team leteo je stazom poput tajfuna. Na 2. trci ovogodišnjeg izdanja WRC-a Finac je već prvog dana takmičenja uspeo da obezbedi pristojnu prednost od 48 s, ispred timskog kolege Hirvonena. Loeb morao da odustane od današnje etape...
        
                
        
        Sweden Rally krenuo je loše po svetskog šampiona Sebastiena Loeba. Vozač Citroena od samog starta žalio se na uslove na stazi i nedostatak snega i snežnih bankina, a problemi su kulminirali na 4. brzinskom ispitu, kada je Super Seb završio na krovu. Najprijatnije iznenađenje priredio je Matti Latvala, pobedivši na sva tri brzinska ispita danas...
        
                
        
        U svetskim reli krugovima važi pravilo da onaj ko pobedi bar na jednom brzinskom ispitu u Švedskoj, stigao je do pola puta statusa reli legende. I fanovi i takmičari se slažu u jednom: ovakvih bi relija trebalo biti više. Samo je Finski reli brži od ovog, jer po ledu i snegu bolidi jure i preko 200 km/h, što znači da je ključ uspeha dobar izbor putanje i "hladna glava"...
        
                
        
        Za razliku od izdanja iz 2007-me godine reli u Švedskoj je doživeo nekoliko bitnih izmena. Prva je premeštanje servisnog parka iz Hagforsa u Karlstad u kome je napravljeno reli-selo pored staze za superspecijal koja zauzima i deo lokalne hokejaške dvorane.