Najnovije vesti iz auto industrije
WRC - Generalni plasman vozača i timova
Objavljeno: 11.02.2008.
Nakon drugog relija sezone 2008 pomalo iznenađujući redosled i u konkurenciji vozača i u konkurenciji timova. Sa dva druga mesta Hirvonen je ubedljivo prvi vozač, dok njegov Ford Abu Dhabi WRT ima čak 10 bodova prednosti ispred Subarua i Stobart Forda. Ono što brine navijače Citroena je tek četvrto mesto francuskog proizvođača.
Situacija će se ,verovatno, promeniti već posle relija u Meksiku, bar se tome nadaju u Citroenu, ali činjenica da Andreas Mikkelsen ima više bodova od drugog vozača vrhunskog tima verovatno ne izgleda lepo poslodavcima novog šefa Citroen WRT-a, Oliviera Quesnela. Ipak, posle nekoliko godina monotonije prelepo izgleda novo ime na prvom mestu generalnog plasmana nekog relija. Sebastien Loeb je možda izgubio Marcusa Gronholma kao glavnog “suparnika” ali galopirajućim tepom stižu nove finske leteće brigade!

Plasman vozača WRC:
1. Mikko Hirvonen BP Ford Focus RS WRC 07 16 points
2. Sebastien Loeb Citroen Total WRT C4 WRC 10
= Jari-Matti Latvala BP Ford Focus RS WRC 07 10
4. Gigi Galli Stobart Ford Focus WRC 07 9
= Petter Solberg Subaru WRT Impreza WRC 2007 9
6. Chris Atkinson Subaru WRT Impreza WRC 2007 6
7. Francois Duval Stobart Ford Focus WRC 07 5
8. Andreas Mikkelsen Ramsport Ford Focus WRC 06 4
9. Daniel Sordo Citroen Total WRT C4 WRC 3
10. Jean-Marie Cuoq Peugeot 307 WRC 2
= Toni Gardemeister Suzuki WRT SX4 WRC 2
Plasman timovi WRC:
. BP Ford Abu Dhabi WRT 26
2. Subaru WRT 16 points
= Stobart VK M-Sport Ford RT 16
4. Citroen Total WRT 15
5. Suzuki WRT 5
6. Munchi's Ford WRT 0

Plasman vozači PWRC:
1. Juho Hanninen Mitsubishi Lancer Evo IV 10
2. Jari Ketomaa Subaru Impreza N14 8
3. Patrik Sandell Peugeot 207 6
4. Martin Prokop Mitsubishi Lancer Evo IX 5
5. Uwe Nittel Mitsubishi Lancer Evo IX 4
6. Toshi Arai Subaru Impreza 3
7. Armindo Araujo Mitsubishi Lancer Evo IX 2
8. Bernardo Sousa Mitsubishi Lancer Evo IX 1
Petar Janković - Automagazin
"OPEN RALLY CHALLENGE", sasvim nova generacija reli takmičenja koju smo nedavno najavili polako dobija svoje organizacione konture, prolazi faze validacije, a nedavno je usvojen i kalendar takmičenja. Prva "runda" ORC-a održaće se u Čazmi, 28. marta, gde bi se moglo pojaviti i nekoliko takmičara iz Srbije...
Jari-Matti Latvala, već posle nekoliko pređenih kilometara na shakedownu, vratio se u servisnu zonu i samo klimnuo glavom svojim mehaničarima. Bilo je to jasno upozorenje konkurenciji, čija su se strahovanja ostvarila već prvog dana. Ultra talentovani Finac vozio je precizno i ubitačno brzo, a Ford Focus RS WRC radio je kao sat...
Khalid Al-Qassimi je prvi put vozio reli u Švedskoj i sve je ličilo na onaj film o nastupu Jamajke na Zimskim Olimpijskim Igrama. Ipak u inat zlobnicima Khalid odlazi kući, u toplije krajeve, sa osvojenom titulom na Colinovom skoku.
Drugi dan WRC runde u Švedskoj doneo je nove probleme četvorostrukom svetskom prvaku, Sebastien Loebu. Posle prevrtanja na krov Citroen C4 WRC u rukama Francuza kvario se kao mleko na Suncu i odustajanje je bilo jedino rešenje. Mladi Finac u Fordu, Matti Latvala, i danas je vozio kao iskusni vuk i samo čudo ga može sprečiti da pobedi...
Dok ovo pišemo drugi dan relija u Švedskoj je još uvek u toku ali vozači se žale na katastrofalne uslove na putu. Na stazi ima najmanje snega a preovlađuje blato, makadam i na ponekim deonicama se vozi i po asfaltu, što prosto znači da takmičari ponekad nemaju ni malo “gripa”.
Jari-Matti Latvala u svog drugom startu u bojama BP Ford Abu Dhaby World Rally Team leteo je stazom poput tajfuna. Na 2. trci ovogodišnjeg izdanja WRC-a Finac je već prvog dana takmičenja uspeo da obezbedi pristojnu prednost od 48 s, ispred timskog kolege Hirvonena. Loeb morao da odustane od današnje etape...
Sweden Rally krenuo je loše po svetskog šampiona Sebastiena Loeba. Vozač Citroena od samog starta žalio se na uslove na stazi i nedostatak snega i snežnih bankina, a problemi su kulminirali na 4. brzinskom ispitu, kada je Super Seb završio na krovu. Najprijatnije iznenađenje priredio je Matti Latvala, pobedivši na sva tri brzinska ispita danas...
Jutros je u okolini Karlstada tradicionalnim shakedown-om započeo Sweden Rally 2008. Na stazi dužine 2,6 kilometara najbži je bio fabrički vozač Subaru tima, Chris Atkinson, sa 0,3 sekunde prednosti ispred Sebastiena Loeba (Citroen) i Pettera Solberga (Subaru), koji su zabeležili identično vreme vožnje...
U svetskim reli krugovima važi pravilo da onaj ko pobedi bar na jednom brzinskom ispitu u Švedskoj, stigao je do pola puta statusa reli legende. I fanovi i takmičari se slažu u jednom: ovakvih bi relija trebalo biti više. Samo je Finski reli brži od ovog, jer po ledu i snegu bolidi jure i preko 200 km/h, što znači da je ključ uspeha dobar izbor putanje i "hladna glava"...