Najnovije vesti iz auto industrije
Rally – Uskoro i klasa R3T?
Objavljeno: 03.03.2008.
Pitate se šta znači ovo T u nastavku sada već poznate klase R3? Nova klasa R3T koja se već pominje u reli pravilnicima Francuske i Španije za sezonu 2008-me predstavlja novu evoluciju reli bolida. Klasa automobila sa pogonom na samo dva točka i turbo punjačem! Zvuči zanimljivo.
Za sada nema previše informacija o novoj klasi ali već se pominje da će Renault kao pionir umesto zastarelog Clia faze2 S1600 ponuditi novu trojku sa oznakom R3T. Poslednjih godina u automobilskoj industriji primetan je porast proizvođača koji u svojoj ponudi modela imaju “male” turbo automobile. Setite se pre svega VW-a, Opela, Mazde, Seata ..... Predpostavlja se da će klasa R3T pratiti trend pojeftinjenja trkačkih bolida i zadržati što više komponenti iz putne verzije automobila. Sačekaćemo da vidimo da li će se nešto od kuloarskih priča obistiniti ali da ponovimo zaključak sa početka teksta, definitivno zvuči zanimljivo.
Petar Janković - Automagazin
Iz Kronos Racinga ex-Loebova Citroen Xsara WRC iz 2006-te godine promenila je vlasnika. Novo prebivalište našla je u Litvaniji a bolid je kupio Deividas Jocius, prošlogodišnji vicešampion Litvanije u grupi N.
U roku od samo dve nedelje suprtalentovani Andreas Mikelsen je stigao do druge pobede u Šampionatu Norveške. Ovoga puta ni pucanje pneumatika 3 km pre kraja poslednjeg brzinca nije moglo da spreči pobedu nad glavnim konkurentom Madsom Ostbergom.
Svetska Automobilska Federacija i dalje aktivno radi na radikalnoj promeni pravilnika već od 2010-te godine. Poslednja sednica održana je prošle nedelje a potvrdu novih pravila možemo očekivati već 26-tog marta na sledećem okupljanju predstavnika FIA, proizvođača i ISC-a kao nosioca medijskih prava.
Ko je od reli eksperata mogao predvideti da će Sebastien Ogier na svom debi nastupu u Šampionatu Sveta stići i do prve pobede? Najverovatnije niko jer ni sam Ogier nije ni sanjao o boljem početku svetske reli karijere. A ko je u stvari dečko koji je oduvao ostale Juniore u Meksiku potisnuvši sve velike favorite u drugi plan nakon samo jedne trke?
Prvi vozač Citroena još jednom je bacio u depresiju svoje konkurente. Jari-Matti Latvala (Ford) i Chris Atkinson (Subaru) nisu mogli osvojiti više od trećeg odnosno drugog mesta. Super Seb je, kao što smo istakli, trku realizovao kao iskusan vuk i taktički perfektno...
Sportsko odeljenje japanskog proizvođača Mazda na motorshow-u u Melbourne-u predstavilo je reli verziju malenog modela 2 sa dodatkom u nazivu Extreme. Automagazin je već pisao o nastupima Mazde 3 na relijima u Australiji a ovim novim konceptom Japanci najavljuju ozbiljan povratak u “reli vode”.
Sedmostruki prvak Mađarske u reliju, Janos Tothe će u sezoni 2008 nastupiti na pet relija Intercontinental Rally Challengea za tim Schmidt Racing naravno sa istim bolidom kao i prešle sezone, Peugeotom 207 S2000.
Sumrak fabričkog, BP Abu Dhabi Ford, tima. Tako u najkraćem možemo opisati drugu polovinu drugog dana takmičenja u Meksiku. Sve je počelo na otvaranju laufa sa Hirvonenovim gumi defektom a završilo pucanjem creva između interkulera i turbo punjača na Latvalinom Focusu. Da ne bude sve baš crno, oba vozača Forda su i dalje visoko u plasmanu.
Negde smo na polovini relija u Meksiku i naše “sumnje” od sinoć su se obistinile. Sebastien Loeb je za samo tri današnja brzinska ispita stigao od minus deset do plus pet sekundi u odnosu na Latvalu iz Forda i “zaseo” na lidersku poziciju nakon prvog kruga drugog dana relija.