Swedish Rally - Latvala - najmlađi pobednik u istoriji WRC-a!

Jari-Matti Latvala, već posle nekoliko pređenih kilometara na shakedownu, vratio se u servisnu zonu i samo klimnuo glavom svojim mehaničarima. Bilo je to jasno upozorenje konkurenciji, čija su se strahovanja ostvarila već prvog dana. Ultra talentovani Finac vozio je precizno i ubitačno brzo, a Ford Focus RS WRC radio je kao sat...

U monstruoznom ritmu Finac je bio neuhvatljiv, a rešenje za njega nije imao čak ni četvorostruki i aktuelni šampion sveta, Sebastien Loeb, koji je pod pritiskom prevrnuo svoj Citroen C4 WRC na krov. Iako je pobedio na "samo" 7 brzinskih ispita Latvala je znao šta radi. On je već prvog dana takmičenja pobedio na svih 6 pravih brzinskih ispita i stvorio prednost, koja mu je dozvolila da u subotu i nedelju smanji ritam i u veoma teškim vremenskim uslovima sa malo snega, privede reli kraju. Latvalla je ovom pobedom postao najmlađi pobednik u istoriji Svetskog Reli Šampionata. Dosadašnji rekorder bio je njegov "zemljak", Henri Toivonen, koji je 1980. godine uspeo da pobedi na britanskom RAC reliju sa svojih 24 godine i 86 dana. Jari-Matti Latvala, 4. aprila ove godine, proslaviće svoj 23. rođendan. "Ovo je neverovatno!!! Ovo što smo pokazali je zaista neverovatno, jako sam uzbuđen. U MOnteu nam nije išlo sve kako treba, ali sve smo nadoknadili ovde, u Švedskoj. Jako sam srećan." - izjavio je Latvala na kraju relija. Trijumf Forda drugim mestom upotpunio je još jedan Finac, Mikko Hirvonen, a moramo istaći i sjajnu partiju trećeplasiranog Gigi Gallija, u još jednom Ford Focusu RS WRC. Iako je danas beležio fantastične rezultate, Petter Seolberg i njegova Subaru Impreza WRC 07 nisu mogli dalje od 4. mesta. Sledeći vozač koji je u Švedskoj zabeležio životni rezultat, jeste Andreas Mikkelsen u Ford Focusu WRC. Peto mesto na cilju i 4 boda u konkurenciji vozača, svakako su rezultat koji treba respektovati na najvišem nivou. Podsetimo, Mikkelsen je danas vodio pravi privatni "rat" na stazi sa Matthew Wilsonom, ali se Wilson na 19. brzinskom ispitu morao zaustaviti zbog tehničkih problema. Šteta za Britanca, ali sreća za Norvežanina: "Šteta što se to dogodilo Wilsonu, bila je to fantastična borba u kojoj sam uživao." - izjavio je Mikkelsen na cilju takmičenja.

Maksimalno zadovoljan može biti i Dani Sordo. Vozač Citroena C4 WRC pred start relija u Švedskoj dobio je petominutnu penalizaciju i njegov završetak relija na 6. poziciji možemo slobodno označiti kao uspeh. Kada od njegovog ukupnog vremena oduzmemo penal od 5 pinuta, shvatamo da bi se Sordo bez penalizacije plasirao na postolje, na treće mesto, što za jednog Španca na snegu nije nikako loš rezultat. Posle puno problema sa bolidom, Tony Gardemester je otvoreno iskazao želju da mu je cilj osvajanje mesta koje će mu doneti bar jedan bod. Vozač Suzukija SX4 WRC uspeo je na ovom reliju da uknjiži dva vredna boda, plasiravši se na 7. mesto u generalnom plasmanu. "Uzeli smo nekakve bodove, ali najbitnije je da smo dijagnosticirali i otklonili tehničke probleme sa bolidom." - izjavio je popularni Garde. 8. mesto u generalnom plasmanu i jedan bod u konkurenciji vozača odlazi Juho Hanninenu, koji je u Mitsubishi Lanceru grupe N uspeo da pobedi u konkurenciji PWRC i "osveti" se za prošlogodišnju diskvalifikaciju. Ne možemo a da ne pomenemo možda i najvećeg gubitnika Swedish relija, Heninga Solberga, koji je danas prosto leteo stazom i pobedio na svih 5 održanih brzinskih ispita. Ipak, to nije bilo dovoljno, jer je jučerašnja greška Norvežaninu donela puno izgubljenih sekundi. Hening Sloberg reli završava na 13. poziciji, ali on je najveći kandidat za junaka ovogodišnjeg Swedish relija.

Swedish Rally 2008, finish: 1. Latvala - Anttila (Ford Focus WRC) 2:46:41.2 sata 2. Hirvonen - Lehtinen (Ford Focus WRC) + 58.3 s 3. Galli - Bernacchini (Ford Focus WRC) + 2:23.2 min 4. P. Solberg - Mills (Subaru Impreza WRC) + 2:59.4 min 5. Mikkelsen - Floene (Ford Focus WRC) + 5:46.0 min 6. Sordo - Martí (Citroën C4 WRC) + 7:13.1 min 7. Gardemeister - Tuominen (Suzuki SX4 WRC) + 10:35.3 8. Hänninen-Markkula (Mits. Lancer Evo IX) + 12:27.5 9. Østberg - Unnerud (Subaru Impreza WRC) + 13:28.5 10. Ketomaa-Teiskonen (Subaru Impreza N12) + 13:50.7 11. Sandell-Axelsson (Peugeot 207 S2000) + 14:19.3 min 12. Prokop-Tománek (Mits. Lancer Evo IX) + 14:30.5 min 13. H. Solberg-Menkerud (Ford Focus WRC) + 15:36.7 14. Nittel - Ruf (Mits. Lancer Evo IX) + 16:22.8 min 15. Arai - Macneall (Subaru Impreza N14) + 16:50.4 min Goran Sarić - Automagazin