Swedish Rally 2008 - Latvala siguran, Loeb ide kući

Drugi dan WRC runde u Švedskoj doneo je nove probleme četvorostrukom svetskom prvaku, Sebastien Loebu. Posle prevrtanja na krov Citroen C4 WRC u rukama Francuza kvario se kao mleko na Suncu i odustajanje je bilo jedino rešenje. Mladi Finac u Fordu, Matti Latvala, i danas je vozio kao iskusni vuk i samo čudo ga može sprečiti da pobedi...

Sebastien Loeb i nije bio preterano zainteresovan za nastavak relija, posle jučerašnjeg prevrtanja na krov: "Tim je želeo da nastavim takmičenje i ja poštujem odluku tima. Tu sam, idemo dalje." - izjavio je Super Seb jutros. Ipak, on nije došao daleko. Problemi sa motorom na njegovom Citroenu naterali su ga da zaboravi na ciljnu rampu u Karlstadtu. Čast Citroena ostaje da brani, danas više nego dobro raspoloženi Dani Sordo, koji je uspeo da pobedi na dva današnja brzinska ispita i popne se do sigurne 7. pozicije u generalnom plasmanu relija. U tome su mu puno pomogli današnji gubitnici Hening Solberg (Ford Focus WRC 07) i Tony Garedmeister (Suzuki SX4 WRC). Hening, koji je bio drugoplasirani posle jučerašnje etape, danas je morao da se zaustavi na 11. brzinskom ispitu: "Ne znam u šta smo pogodili, ali 5 km pred ciljem jutrošnjeg 9. brzinskog ispita oštetili smo točak i izgubili puno vremena." Međutim, to nije kraj drame za talentovanog Norvežanina, koji odustaje na 11. brzinskom ispitu, zbog problema sa bolidom. Sledeći vozač za kojeg je SS 11 bio koban je Tony Gardemeister. Finac je svoj SX4 WRC poslao u sneg pored staze, gde je izgubio preko 4 minuta, a nazad u trku vratio se uz pomoć publike. Tony se trenutno nalazi na 8. poziciji u generalnom plasmanu relija.

Jari-Matti Latvala i danas je vozio nemilosrdno, iako je imao nepovoljnu startnu poziciju. Finac je nastavio vožnju u visokom ritmu i bez greške hita ka svojoj prvoj WRC pobedi u karijeri. Na sigurnom odstojanju iza njega (+49,8 s) nalazi se timski kolega, Mikko Hirvonen. Šef tima Ford, Malcolm Wilson, izajvio je da nema ništa protiv da na reliju pobedi mladi Latvala: "Ne vidim ni jedan razlog zašto Latvala ne bi mogao da pobedi. U našem timu nikada nije bilo povlašćenih. Podsetite se situacije iz prošle godine na Rally Norway, kada je Mikko Hirvonen pobedio Marcusa Gronholma." 46,1 sekundu iza Mikke Hirvonena, na trećoj poziciji, nalazi se Gigi Galli, koji je izjavio da bi za jurnjavu sa Hirvoneom trebalo uložiti puno rizika, a da on to ne želi. Italijan najavljuje konstantnu vožnju i zadovoljstvo trenutnim poretkom. Nešto više od 1 minuta iza Italijana nalazi se Petter Solberg (Subaru), a sutra nam preostaje da uživamo u pravom malom privatnom "ratu" između Matthew Wilsona i Andreasa Mikkelsena u bolidima Forda. Mlade nade svetskog reli sporta jutros su prikazale fantastičnu vožnju, koja će se sigurno nastaviti i sutra. Razlika u korist petoplasiranog Wilsona iznosi 10,5 sekundi.

Izjave vozača na kraju drugog dana: - Jari-Matti Latvala (Ford Focus RS WRC 07): "Danas nismo imali puno problema. Sve ide dobro." - Mikko Hirvonen (Ford Focus RS WRC 07): "Latvala je danas izuzetno brz. Nećemo ga pritiskati, ostajemo pri ovom ritmu." - Gigi Galli (Ford Focus RS WRC 07): "Imali smo sjajan dan, nismo napravili ni jednu grešku. Posle ispadanja Heninga ne moramo više da pritišćemo, jer ima puno stenja i kamenja po stazi. Mikko je izuzetno brz i njega nećemo juriti." - Petter Solberg (Subaru Impreza WRC 07): "Ovog popodneva sve je malo bolje. Jako mi je žao zbog ispadanja mog brata."

Swedish Rally - Generalni plasman posle 2. dana: 1. Latvala - Anttila (Ford Focus WRC) 2:03:52.8 sata 2. Hirvonen - Lehtinen (Ford Focus WRC) + 49.8 s 3. Galli - Bernacchini (Ford Focus WRC) + 1:35.9 min 4. P. Solberg - Mills (Subaru Impreza WRC) + 2:41.9 min 5. Wilson - Martin (Ford Focus WRC) + 4:37.6 min 6. Mikkelsen - Floene (Ford Focus WRC) + 4:48.1 min 7. Sordo – Martí (Citroën C4 WRC) + 6:51.9 min 8. Gardemeister - Tuominen (Suzuki SX4 WRC) + 8:49.3 9. Hänninen - Markkula (Mits. Lancer Evo IX) + 8:52.7 10. Ketomaa-Teiskonen (Sub. Impreza N12) + 10:00.8 11. Prokop - Tománek (Mits. Lancer Evo IX) + 11:04.6 Goran Sarić - Automagazin