Najnovije vesti iz auto industrije
Rally – Još jedan rekord Mikkelsena
Objavljeno: 17.02.2008.
Nakon osvajanja titule najmlađeg “poentera” u istoriji WRC-a, 18-godišnji Norvežanin Andreas Mikkelsen je u svoju biografiju dodao još jedan značajan podatak. Nakon drugog relija šampionata Norveške, Andreas je postao najmlađi pobednik u bogatoj reli istoriji ove skandinavske zemlje.
Ovoga puta sreća je bila na Mikkelsenovoj strani. Ako se sećate otvaranja sezone u Norveškoj i Mountain Rally-a, mladić je imao gumi-defekt koji ga je izbacio iz borbe za vrh. Ovoga puta zle sreće je bio pobednik sa prvog relija, takođe mladi i supertalentovani Mads Ostberg. Za njega je “koban” bo predposlednji brzinac na kome je izgubio skoro tri minuta pa se na kraju morao zadovoljiti trećom pozicijom. Norveška je možda hladna zemlja ali u reli sportu situacija je izuzetno uzavrela. Nakon dva relija Mikkelsen i Ostberg imaju po 48 poena dok je trećeplasirani Grondal sakupio samo dva manje. Sledeće takmičenje, Numesda Rally se održava 01. marta.
| Endstand Rally | | |
1. | A. Mikkelsen/O. Floene | Ford Focus WRC | 01:03:03.3 |
2. | A. Gr0ndal/M. Andersson | Subaru Impreza WRC | 02:10.3 |
3. | M. Ostberg/O.K. Unnerud | Subaru Impreza WRC | 02:57.3 |
4. | M. Jonsson/J.Andersson | Ford Escort WRC | 03:20.2 |
5. | T. Linnerud/R. Engen | Skoda Fabia WRC | 03:45.0 |
6. | C. Andresen/M.E. Abrahamsen | Peugeot 307 WRC | 04:16.6 |
7. | B. Kongsrud/H. Isdal | Skoda Fabia WRC | 04:25.4 |
8. | M. Stenshorne/O.J. Andersen | Mitsubishi Lancer Evo IX | 05:42.4 |
Petar Janković - Automagazin
Kao priznanje učesnicima koji se bore sa mnogo jačom S2000 konkurencijom, i kao potez koji bi trebao da privuče više česnika sa bolidima pogonjenih sa “samo” dva točka, organizatori Intercontinental Raly Challengea za sezonu 2008 najavljuju 2WD Cup.
Prema najnovijim informacijama talentovani Čeh Jan Kopecky će ovu godinu iskoristiti da se što bolje pripremi za pohod na titulu šampiona Intercontinental Rally Chalengea naredne godine, i to u svom “matičnom” bolidu, Škodi Fabiji S2000.
Nakon P-Zeroa na Monte Carlo reliju i Sottozeroa u Švedskoj na red je došla i treća, makadamska verzija pneumatika iz Pirellija, eksluzivnog snabdevača Šampionata Sveta u reliju. Scorpion će svoju takmičarski debi imati na predstojećem reliju u Meksiku.
Posle svoje prve sezone u Svetskom Reli Šampionatu, apetiti Interspeed Racing Teama porasli su u nebo i lepa vest za sve ljubitelje autosporta u našoj zemlji jeste da će boje beogradskog tima u svetskoj reli eliti, od sada braniti dva vozača: Patrik Sandell i, nama dobro poznat, Miloš Komljenović. Podsetimo, Šveđanin Sandell je juniorski reli šampion sveta iz 2006. godine...
ORC (Open Rally Challenge) i pored mnogih sumnji počinje da živi. Nakon objavljivanja kalendara debi sezone, organizator je mesec dana pre prvog takmičenja objavio i pravilnik (radnu verziju) koji možete pogledati klikom na
LINK na zvaničnim stranicama ovog zanimlivog takmičenja.
I dok svi sa nestrpljenjem očekujemo debi Subaru Impreze S14 WRC u Šampionatu Sveta, SWRT ne prestaje sa unapređenjem “starog” modela S12B. Povedeni uspehom i odličnim rezultatima Madsa Ostberga na tek završenom reliju Švedska, tim je prema najnovijim informacijama odlučio da promeni snabdevača amortizera.
Iako se povukao iz top takmičenja, WRC-a Peugeot i dalje beleži sjajne rezultate u reli sportu. Sa modelom 207 S2000 koji je prošle godine debitovao kao takmičarski bolid Francuzi su osvojili titulu i vicešampionsku titulu u IRC-u, kao i titulu u konkurenciji konstruktora u istom šampionatu, i nacionalne titule u Poljskoj i Portugalu.
Iz Peugeot Sport Belgium konačno je stigla potvrda onoga što su svi koji prate Intercontinental Rally Challenge sa nestrpljenjem očekivali. Francus Nicolas Vouilloz voziće drugog Peugeota 207 S2000 u timu zajedno sa Freddyjem Loixom, što Kronos što Kronos potvrđuje kao glavnog kandidata za osvajanje ovogodišnje titule šampiona u obe konkurencije.
Bivši vozač Forda, 40-godišnji Marcus Gronholm i dalje privlači pažnju javnosti. Prema pisanju Motorsport Newsa Finac bi veoma lako mogao “osvanuti” u Šampionatu Evrope u relikrosu, naravno za volanom Forda.