Najnovije vesti iz auto industrije
Rally – Citroen predstavio C2-R2 Max!
Objavljeno: 21.02.2008.
Najnovija trkalica iz kuće Citroen je danas zvanično predstavljena reli javnosti. Maleni “otrovni” bolid koji prema rečima proizvođača nudi najbolji odnos između cene, performansi i zadovoljstva u vožnji predstavlja zlatnu sredinu između “starog” C2-R2 i C2 S1600.
Automagazin web portal već Vas je “pripremio” za dolazak pre nekoliko meseci a iz fabrike sada stižu i zvančne potvrde o unapređenom vešanju, upravljanju, boljim kočnicama i naravno motoru koji iz 1599ccm radne zapremine “izvlači” 190KS. ”Spolja automobil izgleda potpuno isto i osim malo šireg trapa ništa drugo nije primetno. Prave izmene se nalaze ispod lima.” - izjavio je Alexis Avril Citroenov sportski menadžer za odnose sa kupcima.
Koliko je Citroen ozbiljan u nameri da što bolje prezentuje svoj novi model govori i činjenica o angažovanju aktuelnog Šampiona Evrope, Jean-Joseph Simona koji će Citroen C2-R2 ove sezone voziti na osam relija širom Evrope (u isto toliko zemalja) u cilju da novi model što više približi potencijalnim kupcima. Ta činjenica na žalost otkriva da Francuz neće braniti titulu Šampiona Evrope. Simonov program nastupa u sezoni 2008 izgleda ovako:
| Reli | Šampionat | Datum |
1. | Rally Eger | Hungarian Championship | 04 – 06 April 2008. |
2. | Pirelli Rally | British Championship | 18 – 20 April 2008. |
3. | Rally de Portugal | IRC/Portuguese Championship | 08 – 10 Maj 2008. |
4. | South Swedish Rally | Swedish Championship | 23 – 25 Maj 2008. |
5. | Rally Russia | IRC/Russian Championship | 11 – 13 Jul 2008. |
6. | Barum Rally | ERC/Czech Championship | 22 – 24 Avgust 2008. |
7. | Rally Principe de Asturias | IRC/Spanish Championship | 12 – 14 Septembar 2008. |
8. | Rallye Sanremo | IRC/Italian Championship | 26 – 28 Septembar 2008. |
Petar Janković - Automagazin
Nakon dva završena relija Šampionata Sveta 27-godišnji Finac Mikko Hirvonen ima velikih šest bodova prednosti ispred Sebastiena Loeba. Duel prvih vozača Forda i Citroena u Meksiku biće naravno ono što će se pratiti sa najvećom pažnjom. Oba asa najavljuju beskompromisnu borbu.
Za sedam dana u ovo vreme u Meksiku će već uveliko teći borba za što bolji plasman i u WRC i JWRC konkurenciji. Zato se danas bolje upoznajemo sa rutom i satnicom relija koji je ove godine u kalendar Šampionata Sveta “upao” sasvim nenadano nakon otkazivanja relija u Australiji. Biće to i prvi pravi makadamski reli ove godine.
Kraj marta 2008-me godine je rezervisan za četvrti reli ovogodišnje sezone Šampionata Sveta. Tačnije, u terminu 27-30. mart po 18-ti put voziće se Argentina Rally. Lista prijavljenih je zaključena, 59 posada je poslalo svoje prijave i većih iznenađenja nema.
Do početka prve sezone Open Rally Challengea ostalo je nešto više od mesec dana. Tačnije, 28. marta 2008-me godine u Čazmi će startovati prvi od četiri predviđena relija u ovoj godini. Nakon detaljnih priprema i “izviđanja” terena poznati su i prvi detalji orvog takmičenja nove reli serije u susednoj Hrvatskoj.
Kroz svoj sportski ogranak koji nosi čuveno ime Abarth, italijanski Fiat koji poslednjih godina beleži fantastične prodajne rezultate širom Sveta, planira da se vrati u sam vrh reli sporta. Prema najnovijim najavama bolide sa Abarth značkom u WRC-u možemo gledati već od 2010-te godine.
Poslednje dve godine organizatori relija u Meksiku susreli su se sa velikim problemom u vidu neodgovornih “ljubitelja” relija koji su svoje oduševljenje iskazivali na krajnje neobičan način, bacanjem kamenja na učesnike. Da bi se ovakav vid ponašanja suzbio organizator je ove godine pokrenuo akciju pod nazivom “Responsible Spectator”.
Juče je italijanski Abarth Team objavio konačni spisak vozača koji će se u sezoni 2008. u fabričkim bojama i sa grbom sa znakom škorpiona boriti na više frontova. Najnovije ime na listi je Renato Travaglia koji će prvenstveno “juriti” titulu Šampiona Italije ali najverovatnije i Evrope.
Još jedan iz “stare garde” vozača progovorio je protiv FIA i trenutnog stanja u reli sportu. Iako čelnici Svetske Automobilističke Federacije okreću glavu od ovakvih kritika glas ljudi koji su stvorili WRC i ušli u legendu daleko se čuje.
Nakon osvajanja titule najmlađeg “poentera” u istoriji WRC-a, 18-godišnji Norvežanin Andreas Mikkelsen je u svoju biografiju dodao još jedan značajan podatak. Nakon drugog relija šampionata Norveške, Andreas je postao najmlađi pobednik u bogatoj reli istoriji ove skandinavske zemlje.