Najnovije vesti iz auto industrije
Rally – Još jedan rekord Mikkelsena
Objavljeno: 17.02.2008.
Nakon osvajanja titule najmlađeg “poentera” u istoriji WRC-a, 18-godišnji Norvežanin Andreas Mikkelsen je u svoju biografiju dodao još jedan značajan podatak. Nakon drugog relija šampionata Norveške, Andreas je postao najmlađi pobednik u bogatoj reli istoriji ove skandinavske zemlje.
Ovoga puta sreća je bila na Mikkelsenovoj strani. Ako se sećate otvaranja sezone u Norveškoj i Mountain Rally-a, mladić je imao gumi-defekt koji ga je izbacio iz borbe za vrh. Ovoga puta zle sreće je bio pobednik sa prvog relija, takođe mladi i supertalentovani Mads Ostberg. Za njega je “koban” bo predposlednji brzinac na kome je izgubio skoro tri minuta pa se na kraju morao zadovoljiti trećom pozicijom. Norveška je možda hladna zemlja ali u reli sportu situacija je izuzetno uzavrela. Nakon dva relija Mikkelsen i Ostberg imaju po 48 poena dok je trećeplasirani Grondal sakupio samo dva manje. Sledeće takmičenje, Numesda Rally se održava 01. marta.
| Endstand Rally | | |
1. | A. Mikkelsen/O. Floene | Ford Focus WRC | 01:03:03.3 |
2. | A. Gr0ndal/M. Andersson | Subaru Impreza WRC | 02:10.3 |
3. | M. Ostberg/O.K. Unnerud | Subaru Impreza WRC | 02:57.3 |
4. | M. Jonsson/J.Andersson | Ford Escort WRC | 03:20.2 |
5. | T. Linnerud/R. Engen | Skoda Fabia WRC | 03:45.0 |
6. | C. Andresen/M.E. Abrahamsen | Peugeot 307 WRC | 04:16.6 |
7. | B. Kongsrud/H. Isdal | Skoda Fabia WRC | 04:25.4 |
8. | M. Stenshorne/O.J. Andersen | Mitsubishi Lancer Evo IX | 05:42.4 |
Petar Janković - Automagazin
Najnovija trkalica iz kuće Citroen je danas zvanično predstavljena reli javnosti. Maleni “otrovni” bolid koji prema rečima proizvođača nudi najbolji odnos između cene, performansi i zadovoljstva u vožnji predstavlja zlatnu sredinu između “starog” C2-R2 i C2 S1600.
Kroz svoj sportski ogranak koji nosi čuveno ime Abarth, italijanski Fiat koji poslednjih godina beleži fantastične prodajne rezultate širom Sveta, planira da se vrati u sam vrh reli sporta. Prema najnovijim najavama bolide sa Abarth značkom u WRC-u možemo gledati već od 2010-te godine.
Poslednje dve godine organizatori relija u Meksiku susreli su se sa velikim problemom u vidu neodgovornih “ljubitelja” relija koji su svoje oduševljenje iskazivali na krajnje neobičan način, bacanjem kamenja na učesnike. Da bi se ovakav vid ponašanja suzbio organizator je ove godine pokrenuo akciju pod nazivom “Responsible Spectator”.
Juče je italijanski Abarth Team objavio konačni spisak vozača koji će se u sezoni 2008. u fabričkim bojama i sa grbom sa znakom škorpiona boriti na više frontova. Najnovije ime na listi je Renato Travaglia koji će prvenstveno “juriti” titulu Šampiona Italije ali najverovatnije i Evrope.
Još jedan iz “stare garde” vozača progovorio je protiv FIA i trenutnog stanja u reli sportu. Iako čelnici Svetske Automobilističke Federacije okreću glavu od ovakvih kritika glas ljudi koji su stvorili WRC i ušli u legendu daleko se čuje.
Kao priznanje učesnicima koji se bore sa mnogo jačom S2000 konkurencijom, i kao potez koji bi trebao da privuče više česnika sa bolidima pogonjenih sa “samo” dva točka, organizatori Intercontinental Raly Challengea za sezonu 2008 najavljuju 2WD Cup.
Prema najnovijim informacijama talentovani Čeh Jan Kopecky će ovu godinu iskoristiti da se što bolje pripremi za pohod na titulu šampiona Intercontinental Rally Chalengea naredne godine, i to u svom “matičnom” bolidu, Škodi Fabiji S2000.
Nakon P-Zeroa na Monte Carlo reliju i Sottozeroa u Švedskoj na red je došla i treća, makadamska verzija pneumatika iz Pirellija, eksluzivnog snabdevača Šampionata Sveta u reliju. Scorpion će svoju takmičarski debi imati na predstojećem reliju u Meksiku.
Posle svoje prve sezone u Svetskom Reli Šampionatu, apetiti Interspeed Racing Teama porasli su u nebo i lepa vest za sve ljubitelje autosporta u našoj zemlji jeste da će boje beogradskog tima u svetskoj reli eliti, od sada braniti dva vozača: Patrik Sandell i, nama dobro poznat, Miloš Komljenović. Podsetimo, Šveđanin Sandell je juniorski reli šampion sveta iz 2006. godine...