Najnovije vesti iz auto industrije
WRC – Treća premijera Pirellija
Objavljeno: 17.02.2008.
Nakon P-Zeroa na Monte Carlo reliju i Sottozeroa u Švedskoj na red je došla i treća, makadamska verzija pneumatika iz Pirellija, eksluzivnog snabdevača Šampionata Sveta u reliju. Scorpion će svoju takmičarski debi imati na predstojećem reliju u Meksiku.
Kao i asfaltna verzija pneumatika, Scorpion će timovima na raspolaganju u dve smeše. Tvrđa, za tvrdu kamenitu podlogu i meka za zemlju i blato. Guma je intenzivno testirana širom Evrope sa Bozianovim Peugeotom 307 WRC i Paolom Andreuccijem za upravljačem. Prve dve verzije Pirellija su pokazale odličan kvalitet i vozači i timovi su prezadovoljni. Na Scorpionu je da takav utisak još više popravi na najtežoj i najzahtevnijoj podlozi za pneumatik bez pene za sprečavanje gumi-defekta.
Petar Janković - Automagazin
Najnovija trkalica iz kuće Citroen je danas zvanično predstavljena reli javnosti. Maleni “otrovni” bolid koji prema rečima proizvođača nudi najbolji odnos između cene, performansi i zadovoljstva u vožnji predstavlja zlatnu sredinu između “starog” C2-R2 i C2 S1600.
Kroz svoj sportski ogranak koji nosi čuveno ime Abarth, italijanski Fiat koji poslednjih godina beleži fantastične prodajne rezultate širom Sveta, planira da se vrati u sam vrh reli sporta. Prema najnovijim najavama bolide sa Abarth značkom u WRC-u možemo gledati već od 2010-te godine.
Poslednje dve godine organizatori relija u Meksiku susreli su se sa velikim problemom u vidu neodgovornih “ljubitelja” relija koji su svoje oduševljenje iskazivali na krajnje neobičan način, bacanjem kamenja na učesnike. Da bi se ovakav vid ponašanja suzbio organizator je ove godine pokrenuo akciju pod nazivom “Responsible Spectator”.
Juče je italijanski Abarth Team objavio konačni spisak vozača koji će se u sezoni 2008. u fabričkim bojama i sa grbom sa znakom škorpiona boriti na više frontova. Najnovije ime na listi je Renato Travaglia koji će prvenstveno “juriti” titulu Šampiona Italije ali najverovatnije i Evrope.
Još jedan iz “stare garde” vozača progovorio je protiv FIA i trenutnog stanja u reli sportu. Iako čelnici Svetske Automobilističke Federacije okreću glavu od ovakvih kritika glas ljudi koji su stvorili WRC i ušli u legendu daleko se čuje.
Nakon osvajanja titule najmlađeg “poentera” u istoriji WRC-a, 18-godišnji Norvežanin Andreas Mikkelsen je u svoju biografiju dodao još jedan značajan podatak. Nakon drugog relija šampionata Norveške, Andreas je postao najmlađi pobednik u bogatoj reli istoriji ove skandinavske zemlje.
Kao priznanje učesnicima koji se bore sa mnogo jačom S2000 konkurencijom, i kao potez koji bi trebao da privuče više česnika sa bolidima pogonjenih sa “samo” dva točka, organizatori Intercontinental Raly Challengea za sezonu 2008 najavljuju 2WD Cup.
Prema najnovijim informacijama talentovani Čeh Jan Kopecky će ovu godinu iskoristiti da se što bolje pripremi za pohod na titulu šampiona Intercontinental Rally Chalengea naredne godine, i to u svom “matičnom” bolidu, Škodi Fabiji S2000.
Posle svoje prve sezone u Svetskom Reli Šampionatu, apetiti Interspeed Racing Teama porasli su u nebo i lepa vest za sve ljubitelje autosporta u našoj zemlji jeste da će boje beogradskog tima u svetskoj reli eliti, od sada braniti dva vozača: Patrik Sandell i, nama dobro poznat, Miloš Komljenović. Podsetimo, Šveđanin Sandell je juniorski reli šampion sveta iz 2006. godine...