Najnovije vesti iz auto industrije
WRC, Swedish Rally – Al-Qassimiju Colin’s Crest Award
Objavljeno: 10.02.2008.
Khalid Al-Qassimi je prvi put vozio reli u Švedskoj i sve je ličilo na onaj film o nastupu Jamajke na Zimskim Olimpijskim Igrama. Ipak u inat zlobnicima Khalid odlazi kući, u toplije krajeve, sa osvojenom titulom na Colinovom skoku.
“Ali ne bez ulova, ali ne bez rana!” - popularan je citat iz crtaća kojim se može opisati Al-Qassimijev nastup na Swedish Rally-u. Od 14 brzinskih ispita voženih prva dva dana takmičenja možda je bilo dva koje je završio bez izletanja. Ali da je dovoljno hrabar (ili neiskusan) za WRC pokazao je skokom od 36 metara na čuvenom Colin’s Crestu, 90cm više od van Merksteijn i čitav metar duže od Hirvonena. Ostalo je još samo da završi treći dan i bezbedno doveze svog Focusa WRC (koji je imao dosta problema sa motorom) do cilja u Karlstadu.
Petar Janković - Automagazin
"OPEN RALLY CHALLENGE", sasvim nova generacija reli takmičenja koju smo nedavno najavili polako dobija svoje organizacione konture, prolazi faze validacije, a nedavno je usvojen i kalendar takmičenja. Prva "runda" ORC-a održaće se u Čazmi, 28. marta, gde bi se moglo pojaviti i nekoliko takmičara iz Srbije...
Nakon drugog relija sezone 2008 pomalo iznenađujući redosled i u konkurenciji vozača i u konkurenciji timova. Sa dva druga mesta Hirvonen je ubedljivo prvi vozač, dok njegov Ford Abu Dhabi WRT ima čak 10 bodova prednosti ispred Subarua i Stobart Forda. Ono što brine navijače Citroena je tek četvrto mesto francuskog proizvođača.
Jari-Matti Latvala, već posle nekoliko pređenih kilometara na shakedownu, vratio se u servisnu zonu i samo klimnuo glavom svojim mehaničarima. Bilo je to jasno upozorenje konkurenciji, čija su se strahovanja ostvarila već prvog dana. Ultra talentovani Finac vozio je precizno i ubitačno brzo, a Ford Focus RS WRC radio je kao sat...
Drugi dan WRC runde u Švedskoj doneo je nove probleme četvorostrukom svetskom prvaku, Sebastien Loebu. Posle prevrtanja na krov Citroen C4 WRC u rukama Francuza kvario se kao mleko na Suncu i odustajanje je bilo jedino rešenje. Mladi Finac u Fordu, Matti Latvala, i danas je vozio kao iskusni vuk i samo čudo ga može sprečiti da pobedi...
Dok ovo pišemo drugi dan relija u Švedskoj je još uvek u toku ali vozači se žale na katastrofalne uslove na putu. Na stazi ima najmanje snega a preovlađuje blato, makadam i na ponekim deonicama se vozi i po asfaltu, što prosto znači da takmičari ponekad nemaju ni malo “gripa”.
Jari-Matti Latvala u svog drugom startu u bojama BP Ford Abu Dhaby World Rally Team leteo je stazom poput tajfuna. Na 2. trci ovogodišnjeg izdanja WRC-a Finac je već prvog dana takmičenja uspeo da obezbedi pristojnu prednost od 48 s, ispred timskog kolege Hirvonena. Loeb morao da odustane od današnje etape...
Sweden Rally krenuo je loše po svetskog šampiona Sebastiena Loeba. Vozač Citroena od samog starta žalio se na uslove na stazi i nedostatak snega i snežnih bankina, a problemi su kulminirali na 4. brzinskom ispitu, kada je Super Seb završio na krovu. Najprijatnije iznenađenje priredio je Matti Latvala, pobedivši na sva tri brzinska ispita danas...
Jutros je u okolini Karlstada tradicionalnim shakedown-om započeo Sweden Rally 2008. Na stazi dužine 2,6 kilometara najbži je bio fabrički vozač Subaru tima, Chris Atkinson, sa 0,3 sekunde prednosti ispred Sebastiena Loeba (Citroen) i Pettera Solberga (Subaru), koji su zabeležili identično vreme vožnje...
U svetskim reli krugovima važi pravilo da onaj ko pobedi bar na jednom brzinskom ispitu u Švedskoj, stigao je do pola puta statusa reli legende. I fanovi i takmičari se slažu u jednom: ovakvih bi relija trebalo biti više. Samo je Finski reli brži od ovog, jer po ledu i snegu bolidi jure i preko 200 km/h, što znači da je ključ uspeha dobar izbor putanje i "hladna glava"...