Najnovije vesti iz auto industrije
        
        
            WRC –FIA ubrzava kraj WRC bolida
            Objavljeno: 03.03.2008.
        
        
            Svetska Automobilska Federacija i dalje aktivno radi na radikalnoj promeni pravilnika već od 2010-te godine. Poslednja sednica održana je prošle nedelje a potvrdu novih pravila možemo očekivati već 26-tog marta na sledećem okupljanju predstavnika FIA, proizvođača i ISC-a kao nosioca medijskih prava.
Prevedeno na jezik prosečnog gledaoca WRC-a, ne tehno-fanatika, kao što smo više puta ponovili cilj je smanjenje troškova i povećanje broja fabričkih timova u Šampionatu. Dogovoreno je sledeće.
-	Motor će biti razvijen na osnovu S2000 agregata sa dodatkom standardnog turbo punjača koji osim u obrtnom momentu neće doprineti prevelikoj razlici u snazi u odnosu na današnje S2000 modele.
-	Poluautomatski menjači se izbacuju iz upotrebe a biće korišćeni sekvencijalni. Hidraulika na svim diferencijalima biće zabranjenja a biće dozvoljeni samo mehanički.
-	Osnovna kompjuterska jedinica biće mnogo sličnija onoj u civilnoj verziji automobila. Launch Control se ukida kao i gomila drugih elektronskih pomagala.
-	Kočnice, posebno one na asfaltu biće manje bez mogućnosti vodenog hlađenja.
-	Smanjnje elektronike doprineće i drugačijem izgledu unutrašnjosti automobila bez previše prekidača i pokazivača. Ono što će odlikovati spoljašnjost budućih WRC bolida je i dalje veliki zadnji spojler koji pored aerodinamičke funkcije služi i kao sredstvo raspoznavanja od slabije S2000 braće.

Poslednja homologacija trenutnih WRC bolida biće 2009-te godine stim da će u 2010-toj moći da ih voze vozači koji nisu u fabričkim timovima i to samo u dorađenoj varijanti. 2011-te nećemo ih više gledati na reli stazama. FIA će i dalje pokušati da se novi WRC ili S2000+ automobili ne voze u lokalnim šampionatima ali će tu odluku ipak prepustiti federacijama zemalja ponaosob. Morrie Chandler, mozak ove operacije očekuje da ova promena pravila već 2010-te rezultuje učešćem sedam fabričkih reli ekipa u Šampionatu Sveta.
Petar Janković - Automagazin
          
        
                
        
        Postoji li ljubitelj automobila koji ne prepoznaje bolid sa fotografije. Karakterističan izduv sa četiri koncentrisane cevi u krugu navodi na samo jedno ime, Pagani Zondu. I baš takav model će nastupiti na Tasmania reliju u Australiji, ali ne kao takmičarski bolid već kao “čistač”!
        
                
        
        Takmičenje u Portugalu nije više deo Šampionata Sveta u reliju ali i ove sezone, kada će Rally de Portugal biti vožen kao drugi reli Intercontinental Rally Challengea, publika će imati priliku da uživa u bravurama i bivših i sadašnjih WRC zvezda.
        
                
        
        Brzog Španca prošle godine najviše smo gledali u Intercintinentall Rally Chalengeu za volanom Honde Civic Type-R R3 pripremljene od strane JAS Motorsporta. Prema najavama u predstojećoj sezoni Sola će sa vrhunskim bolidom jurišati na vrhunski plasman.
        
                
        
        Sa svojih 28 godina u “poplavi” mladih talenata sa tek položenim vozačkim ispitom Australijanac Chris Atkinson ne može se više svrstati u mlađanu kategoriju pilota WRC-a. Iako su mnogi sumnjali u njegov talenat, kako sada stvari stoje 2008-ma godina može biti obeležena baš njegovim uspesima.
        
                
        
        Iz Kronos Racinga ex-Loebova Citroen Xsara WRC iz 2006-te godine promenila je vlasnika. Novo prebivalište našla je u Litvaniji a bolid je kupio Deividas Jocius, prošlogodišnji vicešampion Litvanije u grupi N.
        
                
        
        U roku od samo dve nedelje suprtalentovani Andreas Mikelsen je stigao do druge pobede u Šampionatu Norveške. Ovoga puta ni pucanje pneumatika 3 km pre kraja poslednjeg brzinca nije moglo da spreči  pobedu nad glavnim konkurentom Madsom Ostbergom.
        
                
        
        Ko je od reli eksperata mogao predvideti da će Sebastien Ogier na svom debi nastupu u Šampionatu Sveta stići i do prve pobede? Najverovatnije niko jer ni sam Ogier nije ni sanjao o boljem početku svetske reli karijere. A ko je u stvari dečko koji je oduvao ostale Juniore u Meksiku potisnuvši sve velike favorite u drugi plan nakon samo jedne trke?
        
                
        
        Pitate se šta znači ovo T u nastavku sada već poznate klase R3? Nova klasa R3T koja se već pominje u reli pravilnicima Francuske i Španije za sezonu 2008-me predstavlja novu evoluciju reli bolida. Klasa automobila sa pogonom na samo dva točka i turbo punjačem! Zvuči zanimljivo.
        
                
        
        Prvi vozač Citroena još jednom je bacio u depresiju svoje konkurente. Jari-Matti Latvala (Ford) i Chris Atkinson (Subaru) nisu mogli osvojiti više od trećeg odnosno drugog mesta. Super Seb je, kao što smo istakli, trku realizovao kao iskusan vuk i taktički perfektno...