Najnovije vesti iz auto industrije
WRC –FIA ubrzava kraj WRC bolida
Objavljeno: 03.03.2008.
Svetska Automobilska Federacija i dalje aktivno radi na radikalnoj promeni pravilnika već od 2010-te godine. Poslednja sednica održana je prošle nedelje a potvrdu novih pravila možemo očekivati već 26-tog marta na sledećem okupljanju predstavnika FIA, proizvođača i ISC-a kao nosioca medijskih prava.
Prevedeno na jezik prosečnog gledaoca WRC-a, ne tehno-fanatika, kao što smo više puta ponovili cilj je smanjenje troškova i povećanje broja fabričkih timova u Šampionatu. Dogovoreno je sledeće.
- Motor će biti razvijen na osnovu S2000 agregata sa dodatkom standardnog turbo punjača koji osim u obrtnom momentu neće doprineti prevelikoj razlici u snazi u odnosu na današnje S2000 modele.
- Poluautomatski menjači se izbacuju iz upotrebe a biće korišćeni sekvencijalni. Hidraulika na svim diferencijalima biće zabranjenja a biće dozvoljeni samo mehanički.
- Osnovna kompjuterska jedinica biće mnogo sličnija onoj u civilnoj verziji automobila. Launch Control se ukida kao i gomila drugih elektronskih pomagala.
- Kočnice, posebno one na asfaltu biće manje bez mogućnosti vodenog hlađenja.
- Smanjnje elektronike doprineće i drugačijem izgledu unutrašnjosti automobila bez previše prekidača i pokazivača. Ono što će odlikovati spoljašnjost budućih WRC bolida je i dalje veliki zadnji spojler koji pored aerodinamičke funkcije služi i kao sredstvo raspoznavanja od slabije S2000 braće.

Poslednja homologacija trenutnih WRC bolida biće 2009-te godine stim da će u 2010-toj moći da ih voze vozači koji nisu u fabričkim timovima i to samo u dorađenoj varijanti. 2011-te nećemo ih više gledati na reli stazama. FIA će i dalje pokušati da se novi WRC ili S2000+ automobili ne voze u lokalnim šampionatima ali će tu odluku ipak prepustiti federacijama zemalja ponaosob. Morrie Chandler, mozak ove operacije očekuje da ova promena pravila već 2010-te rezultuje učešćem sedam fabričkih reli ekipa u Šampionatu Sveta.
Petar Janković - Automagazin
Ko je od reli eksperata mogao predvideti da će Sebastien Ogier na svom debi nastupu u Šampionatu Sveta stići i do prve pobede? Najverovatnije niko jer ni sam Ogier nije ni sanjao o boljem početku svetske reli karijere. A ko je u stvari dečko koji je oduvao ostale Juniore u Meksiku potisnuvši sve velike favorite u drugi plan nakon samo jedne trke?
Pitate se šta znači ovo T u nastavku sada već poznate klase R3? Nova klasa R3T koja se već pominje u reli pravilnicima Francuske i Španije za sezonu 2008-me predstavlja novu evoluciju reli bolida. Klasa automobila sa pogonom na samo dva točka i turbo punjačem! Zvuči zanimljivo.
Prvi vozač Citroena još jednom je bacio u depresiju svoje konkurente. Jari-Matti Latvala (Ford) i Chris Atkinson (Subaru) nisu mogli osvojiti više od trećeg odnosno drugog mesta. Super Seb je, kao što smo istakli, trku realizovao kao iskusan vuk i taktički perfektno...
Sportsko odeljenje japanskog proizvođača Mazda na motorshow-u u Melbourne-u predstavilo je reli verziju malenog modela 2 sa dodatkom u nazivu Extreme. Automagazin je već pisao o nastupima Mazde 3 na relijima u Australiji a ovim novim konceptom Japanci najavljuju ozbiljan povratak u “reli vode”.
Sedmostruki prvak Mađarske u reliju, Janos Tothe će u sezoni 2008 nastupiti na pet relija Intercontinental Rally Challengea za tim Schmidt Racing naravno sa istim bolidom kao i prešle sezone, Peugeotom 207 S2000.
Sumrak fabričkog, BP Abu Dhabi Ford, tima. Tako u najkraćem možemo opisati drugu polovinu drugog dana takmičenja u Meksiku. Sve je počelo na otvaranju laufa sa Hirvonenovim gumi defektom a završilo pucanjem creva između interkulera i turbo punjača na Latvalinom Focusu. Da ne bude sve baš crno, oba vozača Forda su i dalje visoko u plasmanu.
Negde smo na polovini relija u Meksiku i naše “sumnje” od sinoć su se obistinile. Sebastien Loeb je za samo tri današnja brzinska ispita stigao od minus deset do plus pet sekundi u odnosu na Latvalu iz Forda i “zaseo” na lidersku poziciju nakon prvog kruga drugog dana relija.
Mladi Finac u Fordu, Jari-Matti Latvala, nastavlja da "maltretira" konkurente. Posle odlično odvoženog prvog laufa, Latvala je uspeo da pobedi na 4. i 5. brzinskom ispitu i zadrži prvo mesto na kraju prvog dana takmičenja. Sebastien Loeb mudrom vožnjom gradi startnu poziciju za drugi dan takmičenja...
Treći reli Svetskog Reli Šampionata sezone 2008 startovao je izuzetno dramatičnim događajima. Već na 1. brzinskom ispitu vozač Citorena, Dani Sordo, oštetio je prednje vešanje i odustao, a probleme sa motorom imao je i Toni Gardemeister (Suzuki SX4 WRC). Vodeći vozač, posle 3 brzinska ispita, jeste Latvala (Ford), ali Loeb hvata ritam...