Najnovije vesti iz auto industrije
JWRC – Ko je Sebastien Ogier?
Objavljeno: 03.03.2008.
Ko je od reli eksperata mogao predvideti da će Sebastien Ogier na svom debi nastupu u Šampionatu Sveta stići i do prve pobede? Najverovatnije niko jer ni sam Ogier nije ni sanjao o boljem početku svetske reli karijere. A ko je u stvari dečko koji je oduvao ostale Juniore u Meksiku potisnuvši sve velike favorite u drugi plan nakon samo jedne trke?

Mali Seb, kako ga već zovu, je profesionalnu reli karijeru započeo 2006-te godine u francuskom Peugeot 206 Cupu i svoju debi sezonu je završio na šestom mestu. Već naredne godine napredak je neverovatan i Ogier stiže do prve titule i laskavog priznanja “Talenat godine” u Francuskoj. To je bilo dovoljno da FFSA, Citroen Sport, Total i organizatori relija Corsica ujedine sredstva u razvoju novog Loeba. Uz vrhunsku reli mašinu, Citroen C2 S16000, 24-godišnjem Francuzu je pružena šansa prvo na tri a odmah zatim je program iz razumljivih razloga produžen na šest relija. Ogiera smo gledali kako pobeđuje u Meksiku a konkurenti ga mogu očekivati još na takmičenjima u Jordanu, Sardiniji, Nemačkoj, Španiji i Korzici. Na kraju, preovlađuje mišljenje da Daniju Sordou polako ponestaje vremena u Citroenu i da će se uskoro stvoriti Al-France reli tim.
Petar Janković - Automagazin
Svetska Automobilska Federacija i dalje aktivno radi na radikalnoj promeni pravilnika već od 2010-te godine. Poslednja sednica održana je prošle nedelje a potvrdu novih pravila možemo očekivati već 26-tog marta na sledećem okupljanju predstavnika FIA, proizvođača i ISC-a kao nosioca medijskih prava.
Pitate se šta znači ovo T u nastavku sada već poznate klase R3? Nova klasa R3T koja se već pominje u reli pravilnicima Francuske i Španije za sezonu 2008-me predstavlja novu evoluciju reli bolida. Klasa automobila sa pogonom na samo dva točka i turbo punjačem! Zvuči zanimljivo.
Prvi vozač Citroena još jednom je bacio u depresiju svoje konkurente. Jari-Matti Latvala (Ford) i Chris Atkinson (Subaru) nisu mogli osvojiti više od trećeg odnosno drugog mesta. Super Seb je, kao što smo istakli, trku realizovao kao iskusan vuk i taktički perfektno...
Sportsko odeljenje japanskog proizvođača Mazda na motorshow-u u Melbourne-u predstavilo je reli verziju malenog modela 2 sa dodatkom u nazivu Extreme. Automagazin je već pisao o nastupima Mazde 3 na relijima u Australiji a ovim novim konceptom Japanci najavljuju ozbiljan povratak u “reli vode”.
Sedmostruki prvak Mađarske u reliju, Janos Tothe će u sezoni 2008 nastupiti na pet relija Intercontinental Rally Challengea za tim Schmidt Racing naravno sa istim bolidom kao i prešle sezone, Peugeotom 207 S2000.
Sumrak fabričkog, BP Abu Dhabi Ford, tima. Tako u najkraćem možemo opisati drugu polovinu drugog dana takmičenja u Meksiku. Sve je počelo na otvaranju laufa sa Hirvonenovim gumi defektom a završilo pucanjem creva između interkulera i turbo punjača na Latvalinom Focusu. Da ne bude sve baš crno, oba vozača Forda su i dalje visoko u plasmanu.
Negde smo na polovini relija u Meksiku i naše “sumnje” od sinoć su se obistinile. Sebastien Loeb je za samo tri današnja brzinska ispita stigao od minus deset do plus pet sekundi u odnosu na Latvalu iz Forda i “zaseo” na lidersku poziciju nakon prvog kruga drugog dana relija.
Mladi Finac u Fordu, Jari-Matti Latvala, nastavlja da "maltretira" konkurente. Posle odlično odvoženog prvog laufa, Latvala je uspeo da pobedi na 4. i 5. brzinskom ispitu i zadrži prvo mesto na kraju prvog dana takmičenja. Sebastien Loeb mudrom vožnjom gradi startnu poziciju za drugi dan takmičenja...
Treći reli Svetskog Reli Šampionata sezone 2008 startovao je izuzetno dramatičnim događajima. Već na 1. brzinskom ispitu vozač Citorena, Dani Sordo, oštetio je prednje vešanje i odustao, a probleme sa motorom imao je i Toni Gardemeister (Suzuki SX4 WRC). Vodeći vozač, posle 3 brzinska ispita, jeste Latvala (Ford), ali Loeb hvata ritam...