Najnovije vesti iz auto industrije
WRC - Generalni plasman vozača i timova
Objavljeno: 11.02.2008.
Nakon drugog relija sezone 2008 pomalo iznenađujući redosled i u konkurenciji vozača i u konkurenciji timova. Sa dva druga mesta Hirvonen je ubedljivo prvi vozač, dok njegov Ford Abu Dhabi WRT ima čak 10 bodova prednosti ispred Subarua i Stobart Forda. Ono što brine navijače Citroena je tek četvrto mesto francuskog proizvođača.
Situacija će se ,verovatno, promeniti već posle relija u Meksiku, bar se tome nadaju u Citroenu, ali činjenica da Andreas Mikkelsen ima više bodova od drugog vozača vrhunskog tima verovatno ne izgleda lepo poslodavcima novog šefa Citroen WRT-a, Oliviera Quesnela. Ipak, posle nekoliko godina monotonije prelepo izgleda novo ime na prvom mestu generalnog plasmana nekog relija. Sebastien Loeb je možda izgubio Marcusa Gronholma kao glavnog “suparnika” ali galopirajućim tepom stižu nove finske leteće brigade!
Plasman vozača WRC:
1. Mikko Hirvonen BP Ford Focus RS WRC 07 16 points
2. Sebastien Loeb Citroen Total WRT C4 WRC 10
= Jari-Matti Latvala BP Ford Focus RS WRC 07 10
4. Gigi Galli Stobart Ford Focus WRC 07 9
= Petter Solberg Subaru WRT Impreza WRC 2007 9
6. Chris Atkinson Subaru WRT Impreza WRC 2007 6
7. Francois Duval Stobart Ford Focus WRC 07 5
8. Andreas Mikkelsen Ramsport Ford Focus WRC 06 4
9. Daniel Sordo Citroen Total WRT C4 WRC 3
10. Jean-Marie Cuoq Peugeot 307 WRC 2
= Toni Gardemeister Suzuki WRT SX4 WRC 2
Plasman timovi WRC:
. BP Ford Abu Dhabi WRT 26
2. Subaru WRT 16 points
= Stobart VK M-Sport Ford RT 16
4. Citroen Total WRT 15
5. Suzuki WRT 5
6. Munchi's Ford WRT 0
Plasman vozači PWRC:
1. Juho Hanninen Mitsubishi Lancer Evo IV 10
2. Jari Ketomaa Subaru Impreza N14 8
3. Patrik Sandell Peugeot 207 6
4. Martin Prokop Mitsubishi Lancer Evo IX 5
5. Uwe Nittel Mitsubishi Lancer Evo IX 4
6. Toshi Arai Subaru Impreza 3
7. Armindo Araujo Mitsubishi Lancer Evo IX 2
8. Bernardo Sousa Mitsubishi Lancer Evo IX 1
Petar Janković - Automagazin
Bivši vozač Forda, 40-godišnji Marcus Gronholm i dalje privlači pažnju javnosti. Prema pisanju Motorsport Newsa Finac bi veoma lako mogao “osvanuti” u Šampionatu Evrope u relikrosu, naravno za volanom Forda.
Da li će loši rezultati giganta Toyote u Formuli 1 naterati japanskog proizvođača da se vrati reliju, sportu u kome su nekada blistali? Za sada je sve u okviru glasina i špekulacija ali kako stvari stoje Toyotu možemo očekivati bar u Intercontinental Rally Challengeu.
Jedan od najuspešnijih slovenačkih automobilista, Andrej Jereb, nastavlja da se takmiči na najvišem nivou svetskog relija. Posle prelomne, 2007. godine, kada je učestvovao na tri takmičenja Svetskog Reli Šampionata, 34-godišnji Slovenac i ove godine snage će odmeriti sa svetskom elitom reli sporta. Program Andreja Jereba počinje na reliju u Argentini...
U Bugarskoj, kao zemlji sa razvijenim reli sportom u toku su intenzivne pripreme za sezonu 2008. Kao što smo na javili, povlačenjem iz šampionata Dimitar Iliev je “pomogao” da, nakon nekoliko godina dominacije, u Bugarskoj konačno dođe do smene lidera. Krum Donchev se ozbiljno priprema da preuzme napušteni tron.
Fotografije bolida kojim Škoda želi što pre da se nametne privatnim timovima i ponudi poudan, brzi i pristupačan automobil za nacionalne šamponate i IRC pre svega, portal Automagazin Vam je već predstavio. Ovom prilikom zahvaljujući ažurnosti kolega iz Češke stiže i prvi video materijal.
Fanovi nisu možda najsrećniji ali idol mnogih, Italijan Gigi Galli, na prva dva relija sezone je pokazao svoje drugo lice. Oni koji su od njega navikli da gledaju beskompromisnu borbu, sa pedalom gasa “zakucanom” za pod su možda razočarani, ali bodovni saldo govori u prilog novom Galliju.
Reli u Švedskoj ove sezone je po mnogo čemu bio specifičan. Ono što će se najviše pamtiti je zasigurno istorijska pobeda Jari-Matti Latvale, ali Finac nije jedini koji je oborio neku vrstu rekorda. U knjigu slavnih upisao se i mladi Norvežanin, Andreas Mikkelsen, kao najmlađi osvajač bodova u istoriji WRC-a.
Ma koliko to čudno zvučalo, izdanje Dakar Rally-a u sezoni 2009 biće voženo u Južnoj Americi, tačnije u Argentini i Čileu. Zbog (ne)bezbednosne situacije u Africi od čuvenog relija je ostalo samo ime a izazovi izdržljivosti i preživljavanja u trci po bespućima se sele preko okeana na drugi kontinent.
Posle dugo čekanja reli fanovi širom Sveta su konačno dočekali prve testove potpuno funkcionalnog prototipa nove trkalice iz Češke Republike, Škoda Fabie S2000. Danas su predstavljene su i prve fotografije ovog prelepog modela.