Najnovije vesti iz auto industrije
Rally – Tragedija u Italiji
Objavljeno: 09.03.2008.
Na žalost Šampionat Italije u reliju započeo je veoma loše. Rally del Ciocco 2008 prekinut je nakon samo četiri održana brzinska ispita posle teške nesreće na SS5 u kojoj je smrtno nastradala jedna gledateljka.
Na nesrećnu ženu je u punoj brzini naleteo vozač Subarua Andrea Aghini koji je pre nekoliko godina već imao nesreću sa tragičnim završetkom kada je smrtno nastradao njegov suvozač Loris Roggia. Još uvek nije poznato da li će rezultat relija Ciocco biti bodovan za šampionat Italije. Do trenutka nesreće odličnu borbu za prvo mesto vodili su Longhi kao sa starom verzijom Subaru Impreze i Luca Rosetti sa Peugeotom 207 S2000. Vozači Abartha su bili daleko iza nezadovoljni setapom njihovih Punta S2000.
Rally del Cicco nakon SS4:
1. LONGHI/IMERITO - SUBARU IMPREZA STI, 29:39.8 min
2. ROSSETTI/CHIARCOSSI - PEUGEOT 207 S2000, 29:40.5 min
3. AGHINI/CERRAI - SUBARU IMPREZA STI, 30:03.5 min
4. TRAVAGLIA/GRANAI - FIAT PUNTO 2000 ABARTH, 30:28.6 min
5. CANTAMESSA/CAPOLONGO - MITSUBISHI EVO IX, 30:37.7 min
6. NAVARRA/D'AMORE - FIAT PUNTO 2000 ABARTH, 30:41.7 min
7. PERICO/CARRARA - PEUGEOT 207 S2000, 30:46.1 min
8. ANDREUCCI/ANDREUSSI - MITSUBISHI EVO IX, 31:08.7 min
Petar Janković - Automagazin
Krajem prošle godine je kao bomba odjeknula vest da se austrijski gigant OMV povlači kao sponzor iz svih reli projekata. Ukinuti su projekti počev od WRC-a pa do regionalnih OMV timova, uključujući i domaći OMV Serbia Rally Team. Ipak naftni gigant se nije u potpunosti odrekao relija.
Sigurno je neobično je da se jedan rally raid održava u sred Evrope. Ipak da takva ideja ima poršku govori činjenica da je do današnjeg dana prijave poslalo 110 motociklista, 70 posada automobila i 37 kamiona. Central European Rally se kreće u pravom smeru.
Postoji li ljubitelj automobila koji ne prepoznaje bolid sa fotografije. Karakterističan izduv sa četiri koncentrisane cevi u krugu navodi na samo jedno ime, Pagani Zondu. I baš takav model će nastupiti na Tasmania reliju u Australiji, ali ne kao takmičarski bolid već kao “čistač”!
Takmičenje u Portugalu nije više deo Šampionata Sveta u reliju ali i ove sezone, kada će Rally de Portugal biti vožen kao drugi reli Intercontinental Rally Challengea, publika će imati priliku da uživa u bravurama i bivših i sadašnjih WRC zvezda.
Brzog Španca prošle godine najviše smo gledali u Intercintinentall Rally Chalengeu za volanom Honde Civic Type-R R3 pripremljene od strane JAS Motorsporta. Prema najavama u predstojećoj sezoni Sola će sa vrhunskim bolidom jurišati na vrhunski plasman.
Sa svojih 28 godina u “poplavi” mladih talenata sa tek položenim vozačkim ispitom Australijanac Chris Atkinson ne može se više svrstati u mlađanu kategoriju pilota WRC-a. Iako su mnogi sumnjali u njegov talenat, kako sada stvari stoje 2008-ma godina može biti obeležena baš njegovim uspesima.
Iz Kronos Racinga ex-Loebova Citroen Xsara WRC iz 2006-te godine promenila je vlasnika. Novo prebivalište našla je u Litvaniji a bolid je kupio Deividas Jocius, prošlogodišnji vicešampion Litvanije u grupi N.
U roku od samo dve nedelje suprtalentovani Andreas Mikelsen je stigao do druge pobede u Šampionatu Norveške. Ovoga puta ni pucanje pneumatika 3 km pre kraja poslednjeg brzinca nije moglo da spreči pobedu nad glavnim konkurentom Madsom Ostbergom.
Svetska Automobilska Federacija i dalje aktivno radi na radikalnoj promeni pravilnika već od 2010-te godine. Poslednja sednica održana je prošle nedelje a potvrdu novih pravila možemo očekivati već 26-tog marta na sledećem okupljanju predstavnika FIA, proizvođača i ISC-a kao nosioca medijskih prava.