Najnovije vesti iz auto industrije
WRC, Rally Mexico – Kraj drugog dana
Objavljeno: 01.03.2008.
Sumrak fabričkog, BP Abu Dhabi Ford, tima. Tako u najkraćem možemo opisati drugu polovinu drugog dana takmičenja u Meksiku. Sve je počelo na otvaranju laufa sa Hirvonenovim gumi defektom a završilo pucanjem creva između interkulera i turbo punjača na Latvalinom Focusu. Da ne bude sve baš crno, oba vozača Forda su i dalje visoko u plasmanu.
Naravno kada se nekom smrke, drugom svane, ovoga puta prvenstveno Sebastienu Loebu čija se prednost sada meri minutima a ne sekundama. Francuz je odmah “reagovao” spuštanjem tempa u cilju da što bezbednije stigne do reli baze. I Subaruov “jangster” Atkinson dobio je Fordovim problemima. Australijanac je trenutno na drugoj poziciji i ukoliko i sutra odvozi trouble-free dan eto najboljeg plasmana u karijeri.

Ono što će nam sutra privući najveću pažnju je zasigurno borba za četvrto mesto između Heninnga Solberga i Mikka Hirvonena. Privremeni vozač Munchi’s WRT-a je trenutno na najboljoj poziciji koju je argentinski tim ikada imao ali takođe stoji na putu veoma važnim bodovima koji su Hirvonenu neophodni u borbi za titulu. Ko će popustiti videćemo sutra, na pet preostalih brzinskih ispita. Moramo pomenuti i Danija Sordoa, drugog vozača Citroena koji današnjim odličnim vremenima pokušava da popravi loš utisak od juče i uknjiži bar jedan bod u konkurenciji konstruktora. Na žalost ponovo zakasneli sprint mladog toreadora.

Kod juniora situacija je mnogo bistrija. Većina takmičara sa nestrpljenjem čeka kraj relija koji je prenaporan i za velike WRC mašine, a pravi “ubica” malih S1600 zujalica. Jedino možda lider Ogier ima to zadovoljstvo da se “voza” bez većih problema dok su svi ostali dobro osetili čari meksičkog makadama. Estonac Molder je osigurao drugu poziciju dok će Interspeedovac Sandell nakon menjanja pneumatika na SS12 pokušati da do kraja takmičenja sačuva petu poziciju i uknjiži prve bodove.

Generalni pasman relija Meksiko:
1. Sebastien Loeb Citroen Total WRT C4 WRC 3hours 08mins 39.8secs M
2. Chris Atkinson Subaru WRT Impreza WRC 2007 +01mins 01.3secs M
3. Jari-Matti Latvala BP Ford Focus RS WRC 07 +02mins 06.4secs M
4. Henning Solberg Munchi's Ford Focus WRC 07 +03mins 51.6secs M
5. Mikko Hirvonen BP Ford Focus RS WRC 07 +04mins 07.5secs M
6. Matthew Wilson Stobart Ford Focus WRC 07 +06mins 10.6secs M
7. Federico Villagra Munchi's Ford Focus WRC 07 +18mins 14.3secs M
8. Ricardo Trivino Peugeot 206 WRC +19mins 31.1secs A8
Petar Janković - Automagazin
Brzog Španca prošle godine najviše smo gledali u Intercintinentall Rally Chalengeu za volanom Honde Civic Type-R R3 pripremljene od strane JAS Motorsporta. Prema najavama u predstojećoj sezoni Sola će sa vrhunskim bolidom jurišati na vrhunski plasman.
Sa svojih 28 godina u “poplavi” mladih talenata sa tek položenim vozačkim ispitom Australijanac Chris Atkinson ne može se više svrstati u mlađanu kategoriju pilota WRC-a. Iako su mnogi sumnjali u njegov talenat, kako sada stvari stoje 2008-ma godina može biti obeležena baš njegovim uspesima.
Iz Kronos Racinga ex-Loebova Citroen Xsara WRC iz 2006-te godine promenila je vlasnika. Novo prebivalište našla je u Litvaniji a bolid je kupio Deividas Jocius, prošlogodišnji vicešampion Litvanije u grupi N.
U roku od samo dve nedelje suprtalentovani Andreas Mikelsen je stigao do druge pobede u Šampionatu Norveške. Ovoga puta ni pucanje pneumatika 3 km pre kraja poslednjeg brzinca nije moglo da spreči pobedu nad glavnim konkurentom Madsom Ostbergom.
Svetska Automobilska Federacija i dalje aktivno radi na radikalnoj promeni pravilnika već od 2010-te godine. Poslednja sednica održana je prošle nedelje a potvrdu novih pravila možemo očekivati već 26-tog marta na sledećem okupljanju predstavnika FIA, proizvođača i ISC-a kao nosioca medijskih prava.
Ko je od reli eksperata mogao predvideti da će Sebastien Ogier na svom debi nastupu u Šampionatu Sveta stići i do prve pobede? Najverovatnije niko jer ni sam Ogier nije ni sanjao o boljem početku svetske reli karijere. A ko je u stvari dečko koji je oduvao ostale Juniore u Meksiku potisnuvši sve velike favorite u drugi plan nakon samo jedne trke?
Pitate se šta znači ovo T u nastavku sada već poznate klase R3? Nova klasa R3T koja se već pominje u reli pravilnicima Francuske i Španije za sezonu 2008-me predstavlja novu evoluciju reli bolida. Klasa automobila sa pogonom na samo dva točka i turbo punjačem! Zvuči zanimljivo.
Prvi vozač Citroena još jednom je bacio u depresiju svoje konkurente. Jari-Matti Latvala (Ford) i Chris Atkinson (Subaru) nisu mogli osvojiti više od trećeg odnosno drugog mesta. Super Seb je, kao što smo istakli, trku realizovao kao iskusan vuk i taktički perfektno...
Sportsko odeljenje japanskog proizvođača Mazda na motorshow-u u Melbourne-u predstavilo je reli verziju malenog modela 2 sa dodatkom u nazivu Extreme. Automagazin je već pisao o nastupima Mazde 3 na relijima u Australiji a ovim novim konceptom Japanci najavljuju ozbiljan povratak u “reli vode”.