Najnovije vesti iz auto industrije
WRC – Brojke, diferencijal i menjač Subaru Impreze WRC
Objavljeno: 15.03.2008.
Daleko od očiju, gledaoci o diferencijalu i menjaču razmišljaju samo kada se desi neki kvar, kao Petteru Solbergu na poslednjem reliju u Meksiku. O kakvom se kompleksnom sklopu radi pogledajte u primeru Subaru Impreze WRC 2007, pripremljene od strane Prodrivea.
Od 1999-te godine SWRT je napravio preko 100 WRC menjača, a od 2004-te godine preko 50 WRC diferencijala. Svaki menjač košta oko 75.000 funti i potrebno je 85 radnih sati da se sklopi, plus tri sata testova da bi dobio odobrenje za učešće na reliju. Zajedno sa diferencijalom prenosni mehanizam Impreze WRC se sastoji od preko 700 delova. 16 sati je dovoljno da se uradi jedan diferencijal čija cena dostiže 20.000 funti. Smanjenje troškova se postiže istim delovima u prednjem i zadnjem, dok je centralni diferencijal jedinstven.

U menjač staje 4.5l ulja a radna temperatura u toplijim krajevima dostiže i 120C što zahteva posebne hladnjake. Brzine kao i kod putničke verzije i dalje “idu u H” ali uz pomoć hidraulike i elektronike svaka od 3.500 promene brzine po reliju se obavi za samo 0.1 sekundu. Ispunjen uljem menjač teži 95kg a diferencijal 25kg. Timu mehaničara je potrebno od 10 do 12 minuta da zameni zadnji diferencijal i menjač a najbolje vreme je postignuto na reliju Nemačka 2007-me godine i iznosi 10min 20sec.
Petar Janković - Automagazin
Na prvom reliju sezone koji je bodovan za Šampionat u klasi Production Subaru se i nije proslavio jer je nakon tri dana trkanja u Švedskoj pet od prvih osam mesta pripalo glavnom rivalu, Mitsubishiju. Prema najavama dečije bolesti najnovije evolucije Impreze su iza japanskog proizvođača pa se sa razlogom očekuju i bolji rezultati
Nakon konkurenta Volkswagena i zemljaci iz BMW tima su potvrdili učešće na predstojećem Central European Rally-u kroz Mađarsku i Rumuniju. X-Raid Team startovaće u punoj postavi sa tri BMW X3CC prototipa pripremljena u Treburu, neposredno pored Frankfurta.
J.A.S. Motorsport i Honda na štandu Salona Automobila u Ženevi su izložili jedan pored drugog bolid Formule 1 i model Civic Type-R R3. Italijani sa razlogom mogu biti ponosni jer za samo godinu dana razvoja novi bolid klase R3 našao je put do 20 kupaca širom Evrope.
Najnoviji trač je procureo iz FIA-inog odeljenja za „razmišljanje“ a ideja prema istom izvoru potiče od samog Maxa Mosleya. Prema pisanju britanskog Auosporta, pogon na četiri točka će biti ukinut na šta je Richard Taylor odgovorio pretnjom o povlačenju Subarua iz Šampionata Sveta.
Na stranicama Automagazina već ste imali priliku da pročitate
vest o Oberland Reliju u Nemačkoj i jednoj veoma “zahtevnoj” krivini. Ovoga puta pogledajte video.
Već smo najavli povratak Šampiona Sveta iz 1994-te u reli svet kroz Intercontinental Rally Challenge i reli u Portugalu ali Didier Auriol najavljuje mogućnost mini-comebacka i učešće na ukupno četiri takmičenja.
Organizatori Open Rally Challengea za sada mogu biti zadovoljni. Nešto više od dve nedelje pre starta relija u Čazmi prijave pristižu iz dana u dan a na listi se našla i prva ženska posada.
Veliki bezbednosni propust najverovatnije je uzrok tragične nesreće u Belgiji kada je nastradao inženjer Rene Georges Teama Hans Goudezeune a teško povređen Larry Cols, otkriva Colsov suvozač Filip Godde.
Drugu godinu za redom Italijan Corrado Fontana će sa Abarth Grande Puntom S2000 pripremljenim od strane Grifonea nastupati u Šampionatu Evrope. Fontana se nada da će u sezoni 2008 postići bolji rezultat od prošlogodišnje šeste pozicije na kraju Šampionata.