Najnovije vesti iz auto industrije
Rally – Tragedija u Italiji
Objavljeno: 09.03.2008.
Na žalost Šampionat Italije u reliju započeo je veoma loše. Rally del Ciocco 2008 prekinut je nakon samo četiri održana brzinska ispita posle teške nesreće na SS5 u kojoj je smrtno nastradala jedna gledateljka.
Na nesrećnu ženu je u punoj brzini naleteo vozač Subarua Andrea Aghini koji je pre nekoliko godina već imao nesreću sa tragičnim završetkom kada je smrtno nastradao njegov suvozač Loris Roggia. Još uvek nije poznato da li će rezultat relija Ciocco biti bodovan za šampionat Italije. Do trenutka nesreće odličnu borbu za prvo mesto vodili su Longhi kao sa starom verzijom Subaru Impreze i Luca Rosetti sa Peugeotom 207 S2000. Vozači Abartha su bili daleko iza nezadovoljni setapom njihovih Punta S2000.
Rally del Cicco nakon SS4:
1. LONGHI/IMERITO - SUBARU IMPREZA STI, 29:39.8 min
2. ROSSETTI/CHIARCOSSI - PEUGEOT 207 S2000, 29:40.5 min
3. AGHINI/CERRAI - SUBARU IMPREZA STI, 30:03.5 min
4. TRAVAGLIA/GRANAI - FIAT PUNTO 2000 ABARTH, 30:28.6 min
5. CANTAMESSA/CAPOLONGO - MITSUBISHI EVO IX, 30:37.7 min
6. NAVARRA/D'AMORE - FIAT PUNTO 2000 ABARTH, 30:41.7 min
7. PERICO/CARRARA - PEUGEOT 207 S2000, 30:46.1 min
8. ANDREUCCI/ANDREUSSI - MITSUBISHI EVO IX, 31:08.7 min
Petar Janković - Automagazin
Ljubitelji reli verzije Mitsubishija i kupci širom sveta kojima je „stari“ Evo IX prevaziđena mašinerija moraju da se strpe još samo malo. Na Salonu Automobila u Ženevi procurela je informacija da deseta evolucija popularnog Lancera homologaciju dobija 1. jula.
Suzuki World Rally Team, kao novajlija u eksluzivnom društvu vrhunskog reli sporta, još uvek ima dosta problema. To se najbolje moglo videti tek završenom reliju u Meksiku kada su oba bolida SX4 WRC završila takmičenje prvog dana nakon problema sa motorom. Povodom toga Suzuki je zatražio da im se progleda kroz prste.
Specijalni gost nemačkog Oberland Rally-a bio je Austijanac Manfred Stohl. Trenutno bez angažmana, iskusni Stohl je nakon prilike da konačno posmatra jedan reli iz perspektive gledaoca otišao kući oduševljen Porscheima klase GT.
Sezona relija u Nemačkoj počela je, blago je reći haotično. Slike govore više od reči a maglovito hladno vreme i snežne padavine iznenadile su nepripremljene vozače koji su se na pojedinim mestima „parkirali“ jedni preko drugih. Srećom bez posledica po posade.
Krajem prošle godine je kao bomba odjeknula vest da se austrijski gigant OMV povlači kao sponzor iz svih reli projekata. Ukinuti su projekti počev od WRC-a pa do regionalnih OMV timova, uključujući i domaći OMV Serbia Rally Team. Ipak naftni gigant se nije u potpunosti odrekao relija.
Sigurno je neobično je da se jedan rally raid održava u sred Evrope. Ipak da takva ideja ima poršku govori činjenica da je do današnjeg dana prijave poslalo 110 motociklista, 70 posada automobila i 37 kamiona. Central European Rally se kreće u pravom smeru.
Postoji li ljubitelj automobila koji ne prepoznaje bolid sa fotografije. Karakterističan izduv sa četiri koncentrisane cevi u krugu navodi na samo jedno ime, Pagani Zondu. I baš takav model će nastupiti na Tasmania reliju u Australiji, ali ne kao takmičarski bolid već kao “čistač”!
Takmičenje u Portugalu nije više deo Šampionata Sveta u reliju ali i ove sezone, kada će Rally de Portugal biti vožen kao drugi reli Intercontinental Rally Challengea, publika će imati priliku da uživa u bravurama i bivših i sadašnjih WRC zvezda.
Brzog Španca prošle godine najviše smo gledali u Intercintinentall Rally Chalengeu za volanom Honde Civic Type-R R3 pripremljene od strane JAS Motorsporta. Prema najavama u predstojećoj sezoni Sola će sa vrhunskim bolidom jurišati na vrhunski plasman.