Najnovije vesti iz auto industrije
WRC, Rally Mexico – Najbolji rezultat Chrisa Atkinsona
Objavljeno: 04.03.2008.
Sa svojih 28 godina u “poplavi” mladih talenata sa tek položenim vozačkim ispitom Australijanac Chris Atkinson ne može se više svrstati u mlađanu kategoriju pilota WRC-a. Iako su mnogi sumnjali u njegov talenat, kako sada stvari stoje 2008-ma godina može biti obeležena baš njegovim uspesima.

Od kada je 2005-te godine počeo da nastupa za Subaru World Rally Team njegov najbolji rezultat je postignut baš te godine na reliju Japan, kada je Atkinson stigao do treće pozicije. Ove sezone na prva tri relija Chrisa smo čak dva puta videli na pobedničkom postolju. Treće mesto na reliju Monte Carlo i fantastična druga pozicija u Meksiku rezultati su za respekt, posebno ako se uzme u obzir da su ostvareni sa “demode” Imprezom S12. Australijanac se trenutno nalazi na četvrtoj poziciji u generalnom plasmanu Šampionata Sveta, samo sedam bodova iza lidera Hirvonena. To je rezultat koji uliva nadu i čelnicima SWRT-a (Subaru deli drugo mesto u konkurenciji konstruktora sa Citroenom) i reli fanovima zamorenim Ford-Citroen obračunom. Atkinson ne skriva zadovoljstvo nakon prepravki na amortizerima na Subaru-u i sa nestrpljenjem očekuje nastavak sezone u Argentini.
Petar Janković - Automagazin
Ljubitelji reli verzije Mitsubishija i kupci širom sveta kojima je „stari“ Evo IX prevaziđena mašinerija moraju da se strpe još samo malo. Na Salonu Automobila u Ženevi procurela je informacija da deseta evolucija popularnog Lancera homologaciju dobija 1. jula.
Suzuki World Rally Team, kao novajlija u eksluzivnom društvu vrhunskog reli sporta, još uvek ima dosta problema. To se najbolje moglo videti tek završenom reliju u Meksiku kada su oba bolida SX4 WRC završila takmičenje prvog dana nakon problema sa motorom. Povodom toga Suzuki je zatražio da im se progleda kroz prste.
Specijalni gost nemačkog Oberland Rally-a bio je Austijanac Manfred Stohl. Trenutno bez angažmana, iskusni Stohl je nakon prilike da konačno posmatra jedan reli iz perspektive gledaoca otišao kući oduševljen Porscheima klase GT.
Sezona relija u Nemačkoj počela je, blago je reći haotično. Slike govore više od reči a maglovito hladno vreme i snežne padavine iznenadile su nepripremljene vozače koji su se na pojedinim mestima „parkirali“ jedni preko drugih. Srećom bez posledica po posade.
Na žalost Šampionat Italije u reliju započeo je veoma loše. Rally del Ciocco 2008 prekinut je nakon samo četiri održana brzinska ispita posle teške nesreće na SS5 u kojoj je smrtno nastradala jedna gledateljka.
Krajem prošle godine je kao bomba odjeknula vest da se austrijski gigant OMV povlači kao sponzor iz svih reli projekata. Ukinuti su projekti počev od WRC-a pa do regionalnih OMV timova, uključujući i domaći OMV Serbia Rally Team. Ipak naftni gigant se nije u potpunosti odrekao relija.
Sigurno je neobično je da se jedan rally raid održava u sred Evrope. Ipak da takva ideja ima poršku govori činjenica da je do današnjeg dana prijave poslalo 110 motociklista, 70 posada automobila i 37 kamiona. Central European Rally se kreće u pravom smeru.
Postoji li ljubitelj automobila koji ne prepoznaje bolid sa fotografije. Karakterističan izduv sa četiri koncentrisane cevi u krugu navodi na samo jedno ime, Pagani Zondu. I baš takav model će nastupiti na Tasmania reliju u Australiji, ali ne kao takmičarski bolid već kao “čistač”!
Takmičenje u Portugalu nije više deo Šampionata Sveta u reliju ali i ove sezone, kada će Rally de Portugal biti vožen kao drugi reli Intercontinental Rally Challengea, publika će imati priliku da uživa u bravurama i bivših i sadašnjih WRC zvezda.