Najnovije vesti iz auto industrije
WRC – Nova pravila od 2011-te
Objavljeno: 27.03.2008.
Nakon jučerašnje sednice FIA mnogo je poznatija budućnost WRC-a i nove generacije automobila koji će se u njemu takmičiti. Kao što se i očekivalo novi bolidi će biti razvijeni na S2000 i N bazi, potvrđeno je u Parizu.
Biće to u globalu kit-carovi pomenutih specifikacija koji će između ostalog biti opremljeni turbo punjačem i većim zadnjim spojlerom. Ceo kit prema novim pravilima mora ispunjavati uslov da se za tačno određeno vreme (koje još uvek nije utvrđeno) mora demontirati. Novim automobilima biće dozvoljeno da se takmiče u WRC-u već od 2009-te godine a biće bodovani od 2010-te koja je i poslednja godina aktuelnih WRC bolida. Novina je da će novim timovima u šampionatu biti dozvoljeno da menjaju dva motora bez penalizacije kao i dosta drugih olakšica uz posebno odobrenje FIA. Ova odluka počinje da se primenjuje odmah i od nje će najviše koristi imati Suzuki WRT.

Promena koja se tiče tekuće, sezone 2008 odnosi se na promene termina poslednja dva relija u kalendaru.Tako će se reli u Velikoj Britaniji voziti od 5. do 7. decembra a reli Japan od 31. oktobra do 02. novembra. Kompletan kalendar preostalih WRC relija za ovu godinu sada izgleda ovako:
Mart 28-30 RALLY ARGENTINA
April 25-27 JORDAN RALLY
Maj 16-18 RALLY ITALIA-SARDINIA
Maj 30-Jun1 ACROPOLIS RALLY OF GREECE
Jun 13-15 RALLY OF TURKEY
Avgust 1-3 RALLY FINLAND JUNIOR
Avgust 15-17 RALLYE DEUTSCHLAND
Avgust 29-31 RALLY NEW ZEALAND
Oktobar 3-5 RALLYE DE ESPANA
Oktobar 10-12 RALLYE DE FRANCE - TOUR DE CORSE
Oktobar 31-Novembar 2 RALLY JAPAN
Decembar 5-7 RALLY GB
Petar Janković - Automagazin
Slovenačka posada Jereb/Kacin pre vremena je morala završiti jučerašnji nastup na reliju Argentina. Dok su se nalazili na solidnom dvanaestom mestu u konkurenciji Production na Subaru Imprezi je iznenada pukla viljuška vešanja na prednjem desnom tocku.
Nastavak relija Sebastien Loeb može dočekati sasvim spokojno sa preko minut i po prednosti ispred drugoplasiranog Chrisa Atkinsona. Ako se setimo da Francuz veoma retko, skoro nikada, greši i to saberemo sa pouzdanošću njegovog Citroena C4 WRC kao rezultat ćemo dobiti najverovatnije sigurnog pobednika.
Ako niste pratili današnja dešavanja u Argentini iz naslova bi pomislili da Sebastien Loeb ponovo hara stazama. Ipak nije bilo tako. Francuz je prvu pobedu odneo baš na brzincu broj pet na kome je pored staze ostao do tadašnji lider, Mikko Hirvonen.
Ništa nije moglo da pripremi slovenačku posadu Jereb/Kacin na ono što će ih sačekati na startu relija u Argentini. Hiljade i hiljade gledalaca tiskalo se na gradskom trgu u Cordobi da pozdravi najbolje svetske reli vozače. Prizor za pamćenje.
Na poziv Citroen Argentina, lokalnog dilera francuske marke, čuveni Armando Diego Maradona bio je gost Citroen World Rally Teama. Odličan markentiški potez je prošao uz slogan “Božija desna ruka sreće Božiju desnu nogu”.
Kako se start sezone za vicešampiona Evrope iz 2006-te bliži, na red su i došli prvi testovi nove Subaru Impreze N14 Bugarina Kruma Doncheva. Pod budnim okom inženjera Tommi Makinen Racinga Donchev je u dva dana prešao preko 100 test kilometara.
Peta runda Šampionata sveta u reliju biće održana, po prvi put u Jordanu. Na startu relija koji se održava od 25-27. aprila naći će se 55 posada a među njima i Miloš Komljenović vozač Interspeed Racing Teama.
Najbrži na danas održanom shakedownu u Argentini je vozač Subarua Petter Solberg. Deonicu dugu 4.59 kilometara Norvežanin je prevezao za 2min 37.6 sec, četiri deseta dela sekunde brže od Citroenovog asa Sebastiena Loeba. Ipak ono što brine Solberga i ostale takmičare je kiša koja pada u zoni relija i koja će u mnogo čemu otežati nastup sa tvrdom smešom Pirelli pneumatika.
Nakon preko 1.500 pređenih kilometara za dva dana reccea (upoznavanja sa stazom) Andrej Jereb, koji ove godine nastupa za italijanski Motoring Club, sa nestrpljenjem očekuje početak relija Argentina.