Najnovije vesti iz auto industrije
Rally – Bez kacige u smrt
Objavljeno: 12.03.2008.
Veliki bezbednosni propust najverovatnije je uzrok tragične nesreće u Belgiji kada je nastradao inženjer Rene Georges Teama Hans Goudezeune a teško povređen Larry Cols, otkriva Colsov suvozač Filip Godde.

”Uslove u kojima je Goudezeune nastradao ne bih nazvao test vožnjom, bar to nije trebalo da bude, jer u takve akcije Cols i ja idemo opremljeni isto kao i na pravom takmičenju.” - izjavio je Godde - ”Ja sam sređivao svoje papire kada mi je prišao Larry i rekao da je tim pripremio novi diferencijal za testiranje. On je odlučio da krene u laganu vožnju, ponavljam vožnju, jer nisu imali kacige. Šta se posle toga dogodilo sigurno samo Cols zna, jer je staza relativno spora sa dosta veoma sporih krivina.” Nesrećni Goudezeune je preminuo na mestu udara doj je Cols prevezen u bolnicu u nesvesnom stanju sa otvorenim prelomom lakta i teškim povredama glave. Prema nezvaničnim informacijama posada VW Pola S2000 nije vezala ni sigurnosne pojaseve.
Na slici uz ovu vest su Cols (levo) i pokojni Goudezeune(desno) neposredno pred početak vožnje kobnog 10-tog marta.
Petar Janković - Automagazin
Slovenačka posada Jereb/Kacin pre vremena je morala završiti jučerašnji nastup na reliju Argentina. Dok su se nalazili na solidnom dvanaestom mestu u konkurenciji Production na Subaru Imprezi je iznenada pukla viljuška vešanja na prednjem desnom tocku.
Nastavak relija Sebastien Loeb može dočekati sasvim spokojno sa preko minut i po prednosti ispred drugoplasiranog Chrisa Atkinsona. Ako se setimo da Francuz veoma retko, skoro nikada, greši i to saberemo sa pouzdanošću njegovog Citroena C4 WRC kao rezultat ćemo dobiti najverovatnije sigurnog pobednika.
Ako niste pratili današnja dešavanja u Argentini iz naslova bi pomislili da Sebastien Loeb ponovo hara stazama. Ipak nije bilo tako. Francuz je prvu pobedu odneo baš na brzincu broj pet na kome je pored staze ostao do tadašnji lider, Mikko Hirvonen.
Ništa nije moglo da pripremi slovenačku posadu Jereb/Kacin na ono što će ih sačekati na startu relija u Argentini. Hiljade i hiljade gledalaca tiskalo se na gradskom trgu u Cordobi da pozdravi najbolje svetske reli vozače. Prizor za pamćenje.
Na poziv Citroen Argentina, lokalnog dilera francuske marke, čuveni Armando Diego Maradona bio je gost Citroen World Rally Teama. Odličan markentiški potez je prošao uz slogan “Božija desna ruka sreće Božiju desnu nogu”.
Kako se start sezone za vicešampiona Evrope iz 2006-te bliži, na red su i došli prvi testovi nove Subaru Impreze N14 Bugarina Kruma Doncheva. Pod budnim okom inženjera Tommi Makinen Racinga Donchev je u dva dana prešao preko 100 test kilometara.
Peta runda Šampionata sveta u reliju biće održana, po prvi put u Jordanu. Na startu relija koji se održava od 25-27. aprila naći će se 55 posada a među njima i Miloš Komljenović vozač Interspeed Racing Teama.
Najbrži na danas održanom shakedownu u Argentini je vozač Subarua Petter Solberg. Deonicu dugu 4.59 kilometara Norvežanin je prevezao za 2min 37.6 sec, četiri deseta dela sekunde brže od Citroenovog asa Sebastiena Loeba. Ipak ono što brine Solberga i ostale takmičare je kiša koja pada u zoni relija i koja će u mnogo čemu otežati nastup sa tvrdom smešom Pirelli pneumatika.
Nakon preko 1.500 pređenih kilometara za dva dana reccea (upoznavanja sa stazom) Andrej Jereb, koji ove godine nastupa za italijanski Motoring Club, sa nestrpljenjem očekuje početak relija Argentina.