Najnovije vesti iz auto industrije
WRC. Argentina Rally – Loeb spokojan
Objavljeno: 29.03.2008.
Nastavak relija Sebastien Loeb može dočekati sasvim spokojno sa preko minut i po prednosti ispred drugoplasiranog Chrisa Atkinsona. Ako se setimo da Francuz veoma retko, skoro nikada, greši i to saberemo sa pouzdanošću njegovog Citroena C4 WRC kao rezultat ćemo dobiti najverovatnije sigurnog pobednika.
Iza njega, sve do mesta broj pet, sve je daleko od sigurnog. Greška koju je Atkinson napravio na SS8 dozvolila je Solbergu da priđe na samo 8.3sec ali Norvežanin iza sebe ima Gigija Gallija sa skoro isto toliko zaostatka. Sordo koji je juče pokazao dobre vožnje zbog problema sa servo upravljanjem na SS8 izgubio je nešto vremena ali se i dalje nalazi veoma blizu ulaska u top 3. U PWRC kategoriji fenomanalan učinak Austrijaca Andreasa Aignera koji za sada ima ogromnu prednost ispred Ligata i Beltrana, svi sa Mitsubishi Lancerima Evo IX.

Poredak nakon prvog dana relija Argentina:
1. Sebastien Loeb Citroen Total WRT C4 WRC 1hour 54mins 28.0secs
2. Chris Atkinson Subaru WRT Impreza WRC 2007 +01mins 30.6secs
3. Petter Solberg Subaru WRT Impreza WRC 2007 +01mins 38.9secs
4. Gigi Galli Stobart Ford Focus WRC 07 +01mins 47.7secs
5. Daniel Sordo Citroen Total WRT C4 WRC +02mins 06.9secs
6. Federico Villagra Munchi's Ford Focus WRC 07 +04mins 48.3secs
7. Matthew Wilson Stobart VK Ford Focus WRC 07 +06mins 18.3secs
8. Jari-Matti Latvala BP Ford Focus RS WRC 07 +09mins 27.5secs
Petar Janković - Automagazin
Ako je Loeb lako pobedio u klasi WRC ista konstatacija može poslužiti i za debi trijumf Andreasa Aignera u PWRC-u. Mladi Austrijanac je odvozio fenomenalan reli pobedivši konkurente u veoma nezahvalnim uslovima i najavio da će ove sezone biti jedan od glavnih pretendenata za pobedu u generalnom plasmanu.
Iako je sa lakoćom stigao do pobede u Argentini, Sebastien Loeb je na cilju u Cordobi uslove na reliju okarakterisao kao najteže u karijeri i pozvao organe FIA da razmisle o promeni pravilnika o pneumaticima koji trenutno ugrožavaju bezbednost takmičara.
I pored poteškoća prvog dana Andrej Jereb i Miran Kacin su stigli do cilja relija u Argentini. Poslednjeg takmičarskog dana nakon odvežena tri brzinska ispita Slovenci su uspeli da nadoknade još dva mesta i reli završe kao četrnaesti u Production klasi Šampionata Sveta.
Četvrtom uzastopnom pobedom u Argentini Sebastien Loeb je postao čovek sa najviše pobeda na reliju u Južnoj Americi i istovremeno je preuzeo lidersku poziciju u Šampionatu Sveta. Uspeh Citroena uvećao je i Dani Sordo trećim mestom što je francuskog proizvođača približilo na samo tri boda zaostatka za Fordom u konkurenciji konstruktora.
Na žalost po ambicioznog japanskog proizvođača četvrti reli ovogodišnjeg Šampionata Sveta nije doneo dobar rezultat. I Toni Gardemeister i Per-Gunnar Andresson za ono malo vremena što su vozili pokazali su odličan potencijal Suzuki SX4 WRC bolida ali na žalost bez rezultata.
Andrej Jereb se nakon dva dana napornog trkanja u Argentini nalazi na šesnaestom mestu u konkurenciji PWRC. Drugog dana Subaru Impreza Motoring Cluba je slušala bez većih problema što je rezultovalo napredkom od šest pozicija u generalnom plasmanu.
Na žalost loša vest dolazi iz Automeca Sport Teama za koji su u Turskoj trebali da nastupe Giles Panizzi i Arnaud Augoyard. Krajnji ishod, dva Abarth Grande Punta S2000 manje na startu u Istanbulu.
Open Rally Challenge je startovao! Krenuo je projekat hrabrih ljudi iz Hrvatske koji su se u ovim vremenima “usudili” pokrenuti šampionat koji prema njihovim planovima treba razdrmati reli scenu regiona. Prvi pobednik prvog ORC relija je i glavni favorit Ivan Goran Čibej.
Ko čeka taj i dočeka! Konačno Petter Solberg u svom elementu. U trenutku dok ovo pišemo do kraja drugog dana relija u Argentini ostao je još samo 3.50 km dugi superspecijal što znači da je odvoženo osam “glavnih” brzinaca na kojima je četiri pobede uzeo baš bivši Šampion Sveta i vozač Subarua Petter Solberg.