Najnovije vesti iz auto industrije
Rally – Tragedija i u Belgiji!
Objavljeno: 10.03.2008.
Sezona reli sporta u Evropi nije počela lepim vestima. Nakon nesreće u Italiji gde je preminuo jedan gledalac u Belgiji na testovima VW Poloa S2000 smrtno je nastradao inženjer Rene Georges Rally Teama Hans Goudeuzeune, dok je vozač, aktuelni Šampion Belgije Larry Cols, prevezen u bolnicu u teškom stanju.
Nesreća se dogodila blizu mesta Rodt gde je Cols kao vozač VW Club Belgium pokušavao da sakupi što više test kilometara pred predstojeći East Belgian Rally kojim se otvara sezona relija u Belgiji. Na nesreću vozač je izgubio kontrolu nad Polom S2000 i udario u drvo. Nesrećni mehaničar je izdahnuo na licu mesta dok se za Colsov život lekari još uvek bore.
Petar Janković - Automagazin
Ljubitelji reli verzije Mitsubishija i kupci širom sveta kojima je „stari“ Evo IX prevaziđena mašinerija moraju da se strpe još samo malo. Na Salonu Automobila u Ženevi procurela je informacija da deseta evolucija popularnog Lancera homologaciju dobija 1. jula.
Suzuki World Rally Team, kao novajlija u eksluzivnom društvu vrhunskog reli sporta, još uvek ima dosta problema. To se najbolje moglo videti tek završenom reliju u Meksiku kada su oba bolida SX4 WRC završila takmičenje prvog dana nakon problema sa motorom. Povodom toga Suzuki je zatražio da im se progleda kroz prste.
Specijalni gost nemačkog Oberland Rally-a bio je Austijanac Manfred Stohl. Trenutno bez angažmana, iskusni Stohl je nakon prilike da konačno posmatra jedan reli iz perspektive gledaoca otišao kući oduševljen Porscheima klase GT.
Sezona relija u Nemačkoj počela je, blago je reći haotično. Slike govore više od reči a maglovito hladno vreme i snežne padavine iznenadile su nepripremljene vozače koji su se na pojedinim mestima „parkirali“ jedni preko drugih. Srećom bez posledica po posade.
Na žalost Šampionat Italije u reliju započeo je veoma loše. Rally del Ciocco 2008 prekinut je nakon samo četiri održana brzinska ispita posle teške nesreće na SS5 u kojoj je smrtno nastradala jedna gledateljka.
Krajem prošle godine je kao bomba odjeknula vest da se austrijski gigant OMV povlači kao sponzor iz svih reli projekata. Ukinuti su projekti počev od WRC-a pa do regionalnih OMV timova, uključujući i domaći OMV Serbia Rally Team. Ipak naftni gigant se nije u potpunosti odrekao relija.
Sigurno je neobično je da se jedan rally raid održava u sred Evrope. Ipak da takva ideja ima poršku govori činjenica da je do današnjeg dana prijave poslalo 110 motociklista, 70 posada automobila i 37 kamiona. Central European Rally se kreće u pravom smeru.
Postoji li ljubitelj automobila koji ne prepoznaje bolid sa fotografije. Karakterističan izduv sa četiri koncentrisane cevi u krugu navodi na samo jedno ime, Pagani Zondu. I baš takav model će nastupiti na Tasmania reliju u Australiji, ali ne kao takmičarski bolid već kao “čistač”!
Takmičenje u Portugalu nije više deo Šampionata Sveta u reliju ali i ove sezone, kada će Rally de Portugal biti vožen kao drugi reli Intercontinental Rally Challengea, publika će imati priliku da uživa u bravurama i bivših i sadašnjih WRC zvezda.